Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@20:05:44 GMT

وعده تازه وزیر ارتباطات درباره سرعت اینترنت

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۶۳۳۷

وعده تازه وزیر ارتباطات درباره سرعت اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت به دنبال قطع اینترنت نیست البته باید به دنبال پلتفرم‌های بومی خودمان هم باشیم.

به گزارش مشرق، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه «جهان آرا» گفت: هیچ مشکلی در تأمین اینترنت مورد نیاز کشور نداریم و شبهه عدم تأمین پهنای باند توسط دولت درست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در حال حاضر بخش مهمی از ارتباطات دریایی ما با اینترنت جهانی قطع شده ولی به خاطر تمهیدات اندیشیده شده، کاربران متوجه این مسئله نشده‌اند. تا مهرماه، ۷۰ درصد به ظرفیت کل اینترنت کشور افزوده خواهد شد و سرعت بهبود می‌یابد. طی ۱۰ سال گذشته شبکه اینترنت ثابت توسعه پیدا نکرده و مردم به اینترنت تلفن همراه روی آورده‌اند ولی این شبکه دارای محدودیت است.

برنامه ما، توسعه شبکه ثابت و پوشش ۲۰ میلیونی پورت فیبر نوری در سه سال است که سرعت آن چند صد مگابیت در ثانیه است. سرعت اینترنت ایران نسبت به گذشته کاهش نیافته، بلکه متناسب با نیازها افزایش نیافته است؛ فناوری اطلاعات را یک فرصت می‌دانیم؛ دولتی که می‌خواهد فیبر نوری را درب خانه مردم برساند دنبال کاهش سرعت نیست. وقتی کار را تحویل گرفتم ۵۰۰ هزار پورت فیبر نوری در کشور وجود داشت و هم اکنون این تعداد یک میلیون و ۵۰۰ مورد است.تا آبان ماه، ۸.۵ میلیون پورت تعهد داده شده و در ۹ مرکز استان هم کار شروع شده است. از سال ۹۵ تا ابتدای امسال، هیچ گونه افزایش تعرفه در حوزه ارتباطات سیار نداشتیم ولی کف و سقف قیمت مشخص بود. در این دولت اجازه دادیم که بسته‌های زیر کف قیمت را تغییر دهند ولی با افزایش تعرفه مخالفت کردیم مگر در صورت افزایش کیفیت

وی افزود: شورای عالی فضای مجازی دستگاه‌ها را مکلف کرده محیطی ایمن و مفید برای کودکان در اینترنت فراهم کنند؛ والدین می‌توانند با یک کد دستوری برگشت‌پذیر، اینترنت سیم کارت را وارد محیط امن کنند.دستگاه‌های فرهنگی، محتوای سفید را معین می‌کنند. یک میلیون سیم کارت کودک هم فراهم شده است.

زارع پور تاکید کرد: من مسئول فیلترینگ نیستم اما به دنبال گشایش‌هایی هستیم، مثلاً اینکه بعضی سایت‌ها و پلتفرم‌های فیلتر شده برای برخی اقشار که نیاز به آنها دارند باز شود. دولت به دنبال قطع اینترنت نیست البته باید به دنبال پلتفرم‌های بومی خودمان هم باشیم. از شهریور سال گذشته به دنبال اصلاح طرح صیانت بودم.به مردم اطمینان می‌دهم هیچ یک از سیاستگذاران به دنبال قطع اینترنت نیستند ولی باید فضای امن و قاعده‌مند برای فضای مجازی ایجاد کنیم، مثل همه جای دنیا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تعرفه‌های پستی از سال ۱۳۹۷ افزایش نیافته بود در حالیکه این شرکت، بر مبنای درآمد و هزینه اداره می‌شود.اگر می‌خواستیم به نرخ تورم نگاه کنیم، باید افزایش تعرفه ۱۲۰ درصدی می‌داشتیم.اگر کسی بیش از ۴۰ درصد افزایش قیمت را پرداخت کرده، مبلغ را باز می‌گردانیم.

وی عنوان کرد: به زودی زیرساخت لازم برای ارسال پیامک توسط همه دستگاه‌های دولتی با یک سرشماره یکسان که به صورت یک اسم است نه یک شماره فراهم می‌شود. شبکه ملی اطلاعات چیزی نیست جز یک شبکه پرسرعت و امن که خدمات مختلف بر روی آن به مردم ارائه خواهد شد. از این شبکه دو غول ساخته‌اند، یکی برای مسئولان که امکان‌پذیر نیست و یکی هم برای مردم که اگر اجرا شود، صیانت می‌شوید!

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت وزیر ارتباطات عیسی زارع پور سرعت اینترنت مشرق برنامه جهان آرا شبکه ملی اطلاعات خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت فناوری اطلاعات وزیر ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۶۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!

نزدیک به ۵ سال از عرضه اینترنت نسل پنجم می‌گذرد و حال زمان روی کار آمدن نسل ششم رسیده‌است؛ در این بین توسعه دهندگان به دنبال راه‌هایی برای استفاده کامل از پهنای باند گسترده نسل بعدی هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آزمایش این فناوری در ژاپن در یک دستگاه بی‌سیم، سرعت انتقال داده ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه را نشان داد که ۱۰ برابر سریع‌تر از ۵G در اوج خود و ۵۰۰ برابر سریع‌تر از یک تلفن هوشمند متوسط ۵G است.

یک فیلم دو ساعته و با کیفیت متوسط نتفلیکس که روی گوشی پخش می‌شود، حدود ۱.۵ گیگابایت حجم دارد، بنابراین از نظر عملی، ما به دنبال این هستیم که بتوانیم هشت یا نه فیلم از این فیلم‌ها را در هر ثانیه جابجا کنیم.

نتیجه تحقیق و توسعه گسترده توسط شرکت مخابرات ژاپن NTT، اپراتور تلفن همراه ژاپنی DOCOMO و شرکت‌های الکترونیک NEC و فوجیتسو، این دستگاه از باندهای فرکانس بالا در محدوده ۱۰۰ گیگاهرتز و ۳۰۰ گیگاهرتز استفاده می‌کند و به آن امکان این را می‌دهد تا داده‌های بیشتری نسبت به استانداردهای نسل قبلی منتقل کند.

پیشرفت در فناوری ارتباطات در واقع به اشکال مختلفی از فرستنده‌ها و گیرنده‌ها نیاز دارد. در مورد سخت افزار، شایان ذکر است که این نسخه به تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای نیاز دارد. اما با توسعه فناوری، اندازه و هزینه‌های آن تجهیزات به تدریج کاهش می‌یابد.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که حداکثر سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برای ۵G، در شرایط عالی، با استفاده از قوی ترین و بهینه ترین سخت افزار است. طبق گزارش Opensignal، متوسط سرعت ۵G برای گوشی‌های هوشمند در T-Mobile در ایالات متحده - بهترین اپراتور این کشور برای سرعت ۵G - در حال حاضر ۱۸۶.۳ مگابیت بر ثانیه است.

به عبارت دیگر، ۶G سرعت بسیار بهبود یافته را نوید می‌دهد. به گفته محققان، این فناوری در همه چیز از دانلود فیلم با وضوح بالا گرفته تا ارتباطات بین وسایل نقلیه خودران مفید خواهد بود.

نسل ششم، از نظر پهنای باند یا ظرفیت شبکه نیز یک جهش رو به جلو وجود خواهد داشت: دستگاه‌های بیشتری می‌توانند به طور همزمان متصل بمانند. اگر تا به حال سیگنال تلفن را در یک کنسرت پرجمعیت یا بازی ورزشی از دست داده باشید، با ازدحام شبکه آشنا خواهید شد، و این چیزی است که ۶G باید تمام آن‌ها را از میان ببرد.

دیگر خبرها

  • نظرسنجی: تجربه شخصی شما درباره سرعت اینترنت بعد از افزایش قیمت
  • ممنوعیت تیک‌تاک به «شکاف اینترنت» سرعت می‌بخشد
  • نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی
  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • ژاپن بر روی اینترنت نسل۶، ۵۰۰برابر سریع‌تر از نسل۵ کار می‌کند!
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • دوران حفظ دروس گذشته است/ مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد
  • دوران حفظ کردن دروس گذشته است/ مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد
  • دستاورد جدیدی که سرعت اینترنت را 20 برابر می‌کند!
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)