Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@01:38:11 GMT

مشکلات روستاهای بخش چاروسا بررسی شد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۶۳۸۸

مشکلات روستاهای بخش چاروسا بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، در ادامه حضور مدیران کل که از ابتدای حضور حجت الاسلام انصاری پور رئیس دادگاه عمومی چاروسا به این بخش آغاز شد پس از حضور مدیران مختلف به بخش چاروسا نوبت به مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رسید.

در سفر مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به چاروسا رئیس بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه هم ایشان را همراهی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سفر ابتدا با حضور در دفتر رئیس دادگاه عمومی چاروسا در نشستی با حضور بخشدار، شهردار، اعضای شورای شهر و دهیاران چاروسا مشکلات در زمینه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بررسی شد.

در این نشست ابتدا حجت الاسلام صادق انصاری پور با تقدیر از حضور مدیران کل به چاروسا حضور مدیران کل به این بخش را یک فرصت برای پیگیری مشکلات مردم دانست و گفت: توجه به روستاها می تواند مهاجرت معکوس را فراهم کند و مردم به جای مهاجرت به شهرها با امکانات مناسب در روستاهای خود سکونت گزینند.

رئیس حوزه قضایی چاروسا یادآور شد: در کنار رسیدگی به پرونده های ارباب رجوع مشکلات مردم هم باید پیگیری شود که از ابتدای حضور در دادگاه عمومی چاروسا و به عنوان رئیس حوزه قضایی حضور مدیران کل و مدیران شهرستان و تعامل با مدیران بخش را در اولویت قرار دادیم و در این خصوص دستاوردهای خوبی برای محقق شد و بسیاری از مشکلات مردم در سفر مدیران به این بخش برطرف شد.

وی از مدیرکل بنیاد مسکن خواست تا توجه به روستاهای این بخش را در اولویت قرار دهد و در جهت اجرای طرح هادی در روستاها از هر کوششی دریغ نکند و ادامه داد: رانش در بعضی روستاها این بخش خطراتی به همراه دارد که قبل از هر اتفاقی باید تلاش و از هرگونه اتفاقی پیشگیری کند.

 

شرمت الله داربام بخشدار چاروسا هم در این نشست به مشکلات روستاها این بخش اشاره و گفت: بسیاری از روستاهای این بخش هنوز طرح هادی در آنها اجرا نشد که همین سبب شد تا مردم در روستاها از این وضعیت نگران باشند.

بخشدار چاروسا با تقدیر از عملکرد بنیاد مسکن در یکسال اخیر در بخش چاروسا تاکید کرد: بنیاد مسکن در یکسال اخیر عملکرد خوبی در چاروسا داشت اما گذشتگان در این زمینه کوتاهی کردند و هر مقداری کار صورت بگیرد باز هم نیاز به کار است و امیدواریم که مدیرکل و مدیران بنیاد مسکن در این زمینه تلاش و همکاری بیشتری داشته باشند.

وی رانش در روستاهای آبله، دارگنجی و بعضی روستاهای در این بخش را نگران کننده دانست و گفت: با گازرسانی به چاروسا مهاجرت معکوس در حال شکل گیری است که باید توجه بیشتری در این زمینه صورت بگیرد و برای افزایش مهاجرت از شهر به روستاها اختصاص تسهیلات ویژه و کمک بنیاد مسکن می تواند این آمار را چند برابر کند.

داربام همچنین از مدیرکل بنیاد مسکن خواست تا برای ارائه تسهیلات ضامنین را به صورت متغیر استفاده کنند تا مردم کمتر اذیت شوند.

آذربهرام شهردار قلعه رئیسی هم در این نشست با تقدیر از رئیس دادگستری چاروسا از برگزاری چنین جلساتی تاکید کرد: نمایندگی بنیاد مسکن در این بخش برای برطرف کردن مشکلات مردم و اینکه مردم برای انجام کارهای اداری خوبی مسیر چند کیلومتری شهرستان طی نکنند نیاز است در این زمینه همکاری و یک کادر اداری برای امورات مردم در نظر گرفته شود.

داریوش فاطمیان عضو شورای شهر قلعه رئیسی هم در این نشست با تقدیر از پیگیری رئیس حوزه قضایی عنوان کرد: در گزارشی از ارائه  تسهیلات وام مسکن در شهر قلعه ریسی  و سود این تسهیلات  چقدر می باشد و باید به مردم اطلاع رسانی شود تا مردم اطلاعات بیشتری داشته باشند و 
سقف وام‌های تعمیراتی  درشهر با توجه به اینکه منازل شهری همه بافت فرسوده می باشند خیلی کم و نیاز به تسهیلات بیشتری دارند

فاطمیان گفت: هماهنگی و متعهد نمودن با بانک‌های طرف قرارداد بنیاد مسکن جهت فراهم نمودن تسهیلات متقاضیان از سوی بنیاد مسکن انجام بگیرد تا مردم کمتر برای کارهای خود به شهرستان مراجعه کنند.

بدره دهیار روستای جاورده هم در این نشست گفت:  اینکه حدود ۴هزار متر طبق برآورد خود اداره گاز از آسفالت جاورده شرکت گاز تخریب کرد فقط ۱۲۰۰ اعتبار برای آن در نظر گرفتند و هزینه خاک برداری و آماده سازی هم به عهده دهیاری گذاشتن که بازرسی  بر این موضوع ورود کرد و اعلام کرد  جزء وظایف خود شرکت گازه است و باید تعیین تکلیف شود و دره بزرگ وسط روستا که در زمستان سیلاب و در تابستان بوی فاضلاب مشکلات زیادی ایجاد کرد و انتظار تکمیل پروژه داریم و در کمیته برنامه ریزی پیشرو اعتباراتی برای جدول گذاری و تکمیل پروژه دره نیمه کاره در نظر گرفته شود.

قلعه

 

جاوید دهیار المور هم در این نشست به مشکلات روستای المور اشاره و تصریح کرد: خدمات بنیاد مسکن در طول انقلاب قابل تقدیر است اما در زمینه طرح های نیمه کاره در روستاها باید تلاش و راجع به نیمه کار ماندن طرح هادی روستاها و کنده کاری اداره گاز که باید ترمیم شود و همچین ادامه زیبا سازی و کوچه باغ روستای المور از خواسته عمومی مردم است که امیدواریم انجام بگیرد.

معصومی دهیار روستای دشت آزادی هم در این نشست بیان کرد: وظیفه اجرای طرح هادی و بهسازی و جدول گذاری و آسفالت با بنیاد مسکن است و دهیاریها توان اجرای طرح هادی را ندارند، عدم اجرای طرح هادی در اکثریت روستاهای بخش, عدم اجرای آسفالت طی ده سال گذشته در بخش چاروسا به غیر از جاورده، نیمه کاره رها شدن  طرح هادی تعدادی از روستاها، عقد تفاهم نامه فی مابین دهیاری های دشت آزادی، شوتاور و بلویری در سال ۹۵ برای آسفالت معابر، زیر سازی توسط دهیاریها انجام شد ولی بنیاد به تعهدات خویش جهت آسفالت تا کنون پایبند نبوده و امروز و فردا میکند.

وی افزود: عدم امکان عقد تفاهم نامه جدید با بنیاد توسط دهیاریها؛ چون بنیاد میگه ما فقط قیر خالی در اختیار دهیار قرار میدیم بقیه کارها از جمله تهیه مصالح و پخت و حمل زیرسازی و پخش با دهیاریها که عملا چنین کاری از عهده هیچ کدام از دهیاریها برنمی آید و اعتبار میلیاردی میخواد و پرداخت هزینه برای بازنگری طرح هادی از طرف دهیاری خلاف می باشد و وظیفه ذاتی بنیاد مسکن است و چنین درخواستی از دهیاریها خلاف قانون می باشد.

اسماعیل باقری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم در این نشست با تقدیر از رئیس حوزه قضایی در زمینه پیگیری مشکلات عمومی مردم عنوان کرد: به ندرت مشاهده کردیم که رئیس و یا قاضی به اندازه حجت الاسلام انصاری پور پیگیر مشکلات عمومی مردم باشد که این قابل تقدیر و باید مردم قدردان چنین مدیرانی باشند.

وی به عملکرد بنیاد مسکن در زمینه طرح هادی در روستاها اشاره و گفت: در سطح استان 721 روستا بالای 20 خانوار داریم  که 510 روستا از این روستاها طرح هادی در آنها اجرا شد اما این به عنوان اینکه طرح هادی به صورت صدرصد در آنها انجام شد بلکه این روستاها بین 60 تا 80 درصد کار در آن انجام بیشتر صورت می گیرد.

باقری گفت: در هر سال بیش از 100 روستا را می توانیم اجرای طرح هادی در آنها انجام بگیرد که حدود 30 درصد اعتبارات بنیاد را هم می توان در این زمینه کار کرد که امسال امیدواریم با توجه به کمیته های برنامه ریزی روستاها خوبی تا پایان سال اجرای طرح هادی در آنها را عملیاتی کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان خواستار پیگیری مسئولین در کمیته برنامه ریزی شد و ادامه داد: در سال 1400 برای بخش چاروسا دو میلیارد تومان در کمیته برنامه ریزی اختصاص داده شد که یک میلیارد تومان تخصیص داده شد و در بحث ملی هم 2میلیارد 300 میلیون در نظر گرفته شد و باز یک میلیارد تخصیص داده  شد که یک اعتبار بسیار ناچیز است که امیدواریم در سال 1401 بیشتر شود.

وی یادآور شد: باید قبل از کمیته برنامه ریزی تلاشی شود با همکاری بخشدار چند روستا در نظر گرفته شود تا بتوان با اعتبارات روستاهای بیشتری برای عملیات طرح هادی آماده شود و در زمینه آسفالت در سال گذشته انقلابی انجام شد و در صورت مشاهده دهیاران در زمینه زیرسازی بقیه روستاها را هم آسفالت می کنیم و دهیاران در این زمینه همکاری خوبی دارند.

باقری با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از میلیون متر مربع در روستاها آسفالت شد و در سال گذشته یک میلیون متر مربع انجام شد که یک انقلاب آسفالت خوبی صورت بگیرد و ادامه داد: در صورت زیرسازی هر روستا توسط دهیاران آماده آسفالت روستاها هستیم که نیازمند توجه بیش از پیش دهیاران هستیم.

وی در خصوص تسهیلات مسکن هم گفت: رئیس بنیاد مسکن کشور در هیات دولت به جد پیگیر هستند تا سود 5درصد برای تسهیلات در نظر گرفته شود تا مردم با تسهیلات با سود پایین تری کار کنند که پیگیر هستیم و امیدواریم به زودی مشخص شود و در زمینه ضامنین زنجیره ای هم موضوع با بانک ها در نظر گرفته شد که امیدواریم به زودی برطرف شود و اعتبارات تسهیلات بانکی چاروسا را افزایش خواهیم داد.

مدیرکل بنیاد مسکن در خصوص کندکاری اداره گاز هم گفت: تفاهم نامه با شرکت گاز انجام داد که 65 درصد اعتبار تخصیص داده شد که امیدواریم تفاهم نامه با مشارکت دهیاران عملیات کندکاری انجام خواهیم داد و وظیفه ماست اما به دلیل تخصیص پایین امیدواریم با مشارکت دهیاران عملیات شدت بگیرد.

باقری توجه به روستاهای گردشگری را اولویت بنیاد مسکن دانست و از اختصاص اعتبار به این روستا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: 6روستا از بخش چاروسا را با هماهنگی بخشدار برای اجرای طرح هادی آماده خواهیم کرد.

در ادامه مدیرکل بنیاد مسکن، بخشدار و رئیس حوزه قضایی به روستاهای پس رش، شوتاور و دشت آزادی رفتند و از نزدیک مشکلات آنها بررسی شد.

ابتدا با حضور در روستای پس رش که قول امام جمعه و رئیس دادگاه در تریبون انقلاب به مردم این روستاها بود که مدیرکل بنیاد مسکن به این روستا سفر می کنند و مشکلات آنها بررسی خواهد شد در این سفر مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام انصاری پور در این بازدید گفت: با توجه به سفر تریبون انقلاب به این روستا پیگیر سفر مدیرکل به این روستا بودیم که در این سفر مشکلات اجرای طرح هادی و آسفالت معابر این روستا باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با انتقاد از فاضلاب این روستا از دهیار و شبکه بهداشت خواست تا سریعا مشکل این روستا را پیگیر و بطرف کند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه در این سفر گفت: در صورت جدول گذاری و رفع فاضلاب در روستای پس رش عملیات اجرای طرح هادی در این روستا اجرایی خواهد شد.

آرام همچنین در بازدید از له حوض از اختصاص اعتبار برای جاده ارتباطی به مدرسه این روستا خبر داد.

 

در ادامه مسئولین در سفر به روستای شوتاور از نزدیک مشکلات این روستا مورد بررسی قرار گرفت که مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: با پایان یافتن عملیات گازرسانی به این روستا عملیات اجرایی طرح هادی برای عملیات کندکاری آغاز خواهد شد.

 

روستای دشت آزادی از دیگر روستاهای سفر مسئولین بود که قول دادن در برای عملیات آسفالت معابر این روستا همکاری صورت بگیرد.

گزارش سیدحسن آرمند

انتهای پیام/82021

منبع: فارس

کلیدواژه: طرح هادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مدیرکل بنیاد مسکن کمیته برنامه ریزی اجرای طرح هادی نظر گرفته شود رئیس حوزه قضایی حضور مدیران کل بنیاد مسکن هم در این نشست بنیاد مسکن حجت الاسلام مشکلات مردم صورت بگیرد بخش چاروسا انصاری پور تفاهم نامه دشت آزادی نیمه کار انجام شد تا مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر سلمانی، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی صبح شنبه در این جلسه که در شرکت عمران شهر جدید سهند برگزار شد، گفت: برابر یکی از توافق‌های منعقد شده بین بنیاد شهید آذربایجان شرقی و شرکت عمران شهر جدید سهند، باید زمین مسکونی ۶۰۰ نفر از ایثارگران استان توسط شرکت عمران شهر جدید سهند تأمین شود که در جریان سفر اخیر وزیر محترم راه وشهرسازی به آذربایجان شرقی شاهد واگذاری قرارداد زمینِ ۱۷۷ نفر از این تعداد بودیم و انتظار داریم زمین‌های باقی مانده، در اسرع وقت تحویل ایثارگرانِ مشمول شود.

وی افزود: یکی دیگر از توافق‌هایی که در سال‌های ماضی منعقد شده بود و صورتجلسۀ آن به امضای مدیرعامل اسبق شرکت عمران شهر جدید سهند و به تائید مرحوم عابدین خرم، استاندار پیشین آذربایجان شرقی رسیده بود، واگذاری گروهیِ زمین برای ساخت ۲۵۸ واحد مسکونی ایثارگران بود که احیا و اجرایی شدن آن نیازمند مساعدت و پشتیبانی شرکت عمران شهرهای جدید ایران و اهتمام شرکت عمران شهر جدید سهند است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی همچنین خواستار عملیاتی شدن مفاد مصوبۀ پنجمین جلسۀ کارگروه مسکن ایثارگران شد و گفت: برابر این مصوبه باید شرکت عمران شهر جدید سهند، ۷ هزار واحد مسکونی را به ایثارگران آذربایجان شرقی واگذار کند.

سلمانی یادآوری کرد: هزاران ایثارگرِ فاقد مسکن یا بد مسکنِ آذربایجان شرقی چشم انتظار گشایش‌های جدید و تحقق تکالیف قانونیِ دستگاه‌های اجرایی در قبال تأمین مسکن جامعۀ ایثارگران هستند.

وی افزود: حراست از آرمان‌های شهدا و تکریم فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین زیربناهای تقویت نظام جمهوری اسلامی است و یکی از مهم‌ترین مصادیق تحقق این رسالت، صیانت از جامعۀ ایثارگران و خانواده‌های معظم آنان در قالب ارائۀ انواع خدمات شهروندی در ساحت‌های اقتصادی و اجتماعی است. به این منظور و برای تعیین چارچوب ارائۀ خدمات به این قشر معزّز، قوانین و مقرراتی در کشور وضع شده که یکی از آنها قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است.

سلمانی گفت: ماده ۷ این قانون، تکلیف تأمین مسکن ایثارگران را به روشنی مشخص کرده و انتظار ایثارگران عزیز و خادمان ایشان در بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز اهتمام دستگاه‌های اجراییِ مسئول، برای تسریع و تسهیل در صاحبخانه شدن خانوارهای ایثارگر است.

وی تاکید کرد: بسیاری از خانواده‌های ایثارگران به خاطر صدماتی که در راه حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع از کیان و استقلال کشور در طول هشت سال جنگ تحمیلی و ادوار دیگر به آن‌ها وارد شده است، توانایی کسب درآمد کافی را از دست داده‌اند. این مشکل باعث شده درصد بزرگی از آن‌ها برای تهیه مسکن مناسب برای خود و خانواده‌شان با چالش روبرو شوند.

سعید غفوری، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیأت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران نیز در این جلسه وعده پیگیریِ ویژۀ موضوع مسکن خانواده‌های شاهد و ایثارگر آذربایجان شرقی در شهر جدید سهند را داد و دستیارش را مأمور ارتباط با بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برای حل موانع و چالش‌های احتمالیِ فرا روی تحقق تکالیف قانونی شرکت عمران شهر جدید سهند در قبال تأمین مسکن ایثارگران کرد.

در این جلسه اجرا نشدن قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در خصوص برخی از فرزندان شهدا و جانبازانِ شاغل به خدمت در شرکت عمران شهر جدید سهند نیز مورد پیگیری قرار گرفت که سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران قول داد مراتب را تا حصول نتیجۀ مطلوب و رفع مشکل، تعقیب کند.

کد خبر 6089554

دیگر خبرها

  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها