Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: همکاری آنکارا و تهران در مبارزه با تروریسم مهم است و باید دو کشور به همکاری در این زمینه ادامه دهند.

 به گزارش ایسنا، مولودچاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه طی نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود در آنکارا گفت: همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم مهم است و باید هر دو کشور به همکاری در این زمینه ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چاووش‌اوغلو با بیان اینکه به همراه آقای امیرعبداللهیان، روابط دو جانبه ترکیه و ایران را در همه ابعاد مورد بررسی قرار دادیم، اظهار کرد : که دو کشور می‌خواهند به سفرهای متقابل به تهران و آنکارا شتاب بخشند.

وی با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری دوجانبه میان ترکیه و ایران کاهش جدی داشته است، گفت: اما در سال گذشته 62.5 درصد افزایش داشته است. وقتی به چهار ماهه اول امسال نگاه می‌کنیم، این افزایش همچنان ادامه دارد. اکنون موضوع، معکوس شده است.

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به اینکه سران دو کشور افزایش حجم مبادلات تجاری دوجانبه بین آنکارا و تهران را به 30 میلیارد دلار هدف‌گذاری کرده‌اند، افزود: بنابراین باید تلاش بیشتری انجام دهیم و حجم مبادلات تجاری خود را بیش از پیش افزایش دهیم.

 براساس گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، وی گفت:  در این راستا قصد داریم بیست و نهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ترکیه و ایران را به زودی برگزار کنیم.

چاووش‌اوغلو در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در این نشست مطبوعاتی با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران گفت: ما همیشه با تحریم‌های یکجانبه علیه ایران مخالف بوده‌ایم و این تحریم‌ها را درست نمی‌دانیم، امیدواریم همه طرف‌ها اقدامات لازم را برای فعال‌ کردن مجدد توافق هسته‌ای انجام دهند. این توافق به روابط اقتصادی ما کمک زیادی خواهد کرد تا تجارت دوجانبه را به اهداف تعیین شده برسانیم.

وی با اشاره به همکاری ترکیه و ایران در مبارزه با تروریسم تصریح کرد: همکاری ما در مبارزه با تروریسم به عنوان دو همسایه حائز اهمیت است و این موضوعات از جمله همکاری‌های امنیتی را بررسی کرده‌ایم و ما باید به همکاری در این زمینه ادامه دهیم، زیرا تروریسم دشمن مشترک ماست.

چاووش‌اوغلو خاطرنشان کرد که علاوه بر روابط دوجانبه میان ترکیه و ایران، در مورد مسائل منطقه‌ای از جمله جنگ اوکراین، اوضاع عراق و افغانستان، سوریه و یمن نیز گفتگو کرده‌اند.

انتهای پبام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مولود چاووش اوغلو مبارزه با تروریسم ترکیه و ایران دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ احسان طاهری گفت: از مجموع هزارو ۳۵۱ دانش آموز سمپادی استان بیش از سی درصد از دانش آموزان در مرحله مدرسه‌ای کنگره قرآنی مدارس سمپاد استان شرکت کردند.
وی افزود: ۲۰۰ دانش آموز سمپادی در رشته قرآئت قرآن کریم، ۱۲۳ دانش آموز در رشته حفظ، ۳۵۰ دانش آموز در رشته مفاهیم شرکت کردند.
وی گفت: ۵۰ نفر از دانش آموزان امتیاز لازم را برای شرکت در مرحله استانی کنگره قرآن کریم کسب کردند که امروز در مرحله استانی با هم به رقابت و برگزیدگان استانی برای معرفی به مرحله قطبی معرفی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند