Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@23:26:55 GMT

ورزش مناسب برای مبتلایان به سرطان

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۶۵۲۶

ورزش مناسب برای مبتلایان به سرطان

مبتلایان به سرطان باید ورزش‌های مشخصی را طی مدت زمان تعریف شده انجام دهند.

به گزارش ایران اکونومیست، حدود۲۰۰ نوع سرطان داریم و جایگاه اصلی متاستاز سرطان (انتقال سرطان از جای اصلی به جاهای دیگر بدن) استخوان است، بنابراین افراد سرطانی می‌توانند سریعا دچار شکستگی شوند.

افراد مبتلا به سرطان می‌توانند ۳ تا ۵ جلسه در هفته تمرین داشته باشند که باید از تمرین مقاومتی و تمرین انعطاف‌پذیری در تمرینات خود استفاده کنند ولی برای آن‌ها تمرین هوازی اولویت دارد و کمتر باید از تمرین مقاومتی استفاده کنند چرا که امکان بزرگ شدن تومور با این تمرینات وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این مطلب که از سوی فرهاد دریانوش تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایران اکونومیست قرار گرفته، ‌ آمده است: تمرینات هوازی را می‌توان از ۷۵ دقیقه در هفته شروع کرد و تا ۱۵۰ دقیقه در هفته افزایش داد که از شدت سبک تا متوسط باید مدنظر قرار گیرد.

همچنین تمرینات هوازی پیشنهاد شده شامل شنا، پیاده‌روی و دوچرخه ثابت است و در کل باید روی حرکات ریتمیک و کار روی عضلات بزرگ، تمرکز کرد.

به افرادی که از سرطان نجات یافته‌اند باید شبیه افراد سالم تمرین داد و روی ظرفیت آن‌ها کار کرد زیرا که ۹۰ درصد این افراد خیلی سریع دچار خستگی زودرس می شوند و در نتیجه کم کم باید به ظرفیت آن‌ها اضافه کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سرطان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟

متخصصان بر این باورند که باید شنا را بهترین ورزش ممکن دانست. البته بسیاری از افراد معتقدند که دویدن، دوچرخه‌سواری و وزنه‌برداری مزایای زیادی برای سلامتی افراد دارند ولی عموم آن‌ها از مزایای شنای خوب که شامل تقویت عضلات، کاهش التهاب و تقویت سلامت قلب، ریه و روان است، آگاه نیستند.

به گزارش خبرآنلاین، شنا نه‌تنها برای سلامت روان مفید است، بلکه راهی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط و تعامل با جامعه است که حتی می‌تواند باعث تقویت روابط نزدیک در خانه هم بشود. در یک مطالعه که در آن به تجزیه‌وتحلیل ۲۰۰ شناگر پرداخته شده، این جمع‌بندی به دست آمده که افرادی که شنا می‌کنند اغلب زندگی جنسی فعال‌تر و رضایت‌بخش‌تری دارند.

برای آگاهی از دیگر مزایای ورزش «شنا» و تأثیر آن بر بدن و هم‌چنین بهبود قوای جنسی، «بهترین ورزش برای بدن کدام است؟» را بخوانید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901344 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • صاعقه در تمرین تیم ملی والیبال! (عکس)
  • کم‌کاری تیروئید را با این ۳ ورزش جبران کنید
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان