Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@01:15:50 GMT

شهرداری خرمشهر در تب بدهی های نجومی

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۶۵۹۶

شهرداری خرمشهر در تب بدهی های نجومی

اسم شهرداری خرمشهر که بر سر زبان ها می آید شاید بیش از هرچیز مشکلات مالی آن در ذهن ها نقش ببندد، مشکلاتی که سالهاست نه تنها گریبان گیر این اداره که روزگار را برای نیروهای آن و مردم این شهرستان تلخ کرده است.

از قصه حقوق های پرداخت نشده پرسنل در این شرایط سخت اقتصادی که بگذریم معضلی که این روزها برای کارکنان این اداره پدید آمده، پرداخت نشدن حق بیمه آن ها از سوی شهرداری به مدت ۱۷ ماه و قطع گاه و بی گاه اعتبار بیمه درمانی آن هاست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر در این شرایط خود یا عضوی از خانواده بیمار شود، هزینه گزاف درمان با نرخ غیردولتی نیز چاشنی حقوق دریافت نشده این افراد می شود و اگر به تمام این ها ماجرای بسته شدن هرچند وقت یکبار حساب های این اداره به علت بدهی به سازمان تامین اجتماعی را اضافه کنیم، پازل ما برای توقف پروژه های زیادی در سطح شهر کامل می شود جالب تر از همه آن است که تمام این اتفاقات در حالی رخ می دهد که سالهاست املاکی از این شهرداری به تملک بیمه در آمده اند اما عاقبت آن ها با وجود کم نشدن ریالی از بدهی نجومی شهرداری نسبت به این سازمان به مجهول این معما تبدیل شده است.

یکی از کارگران شهرداری خرمشهر که مدتی از بیمار شدنش می گذرد از روزهای سختی می گوید که علاوه بر درد بیماری اش باید رنج شرمساری و بدهکاری به دوستان و آشنایان خود را برای ادامه روند درمانش تحمل کند چون برخی مواقع به دلیل تمدید نشدن بیمه باید همه هزینه درمان را به نرخ آزاد بپردازد.

یکی دیگر از پرسنل که در این اداره مویی سپید کرده و حالا زمان کمی تا بازنشستگی اش باقی مانده از پرداخت نشدن حق بیمه خود می گوید: شب ها با هراس سر به بالشت می گذارد تا مبادا حاصل سه دهه خدمت در شهرداری به این خاطر لطمه بخورد و در پرداخت مستمری بازنشستگی دچار مشکل شود.

 سود دیرکرد، میهان پرهزینه این روزهای شهرداری

امید کوتیان نژاد، سرپرست شهرداری خرمشهر با وجود تماس‌های مکرر پاسخگوی ما نبود، اما عبدالامیر کمایی، شهردار سابق این شهرستان پی از این مبلغ بدهی این اداره به بیمه را تا اوایل دی ماه سال قبل ۱۸۰ میلیارد تومان اعلام کرده و بخشی از آن را به دلیل سود‌های دیرکرد در پرداخت حق بیمه‌ها می‌دانست به گونه‌ای که ۲۵ میلیارد تومان از این مبلغ را سود دیرکرد ۱۰ ماهه نخست سال قبل تشکیل داده بود که با توجه به افزایش قطعی این بدهی در طول چند ماهی که پس از این مصاحبه می‌گذرد هنوز هم امتناع این سازمان از تمدید بیمه‌ی پرسنل را در پی دارد.

او می گوید: در زمان تصدی خود به عنوان شهردار خرمشهر از طریق دستگاه قضا برای تعیین تکلیف املاک به تملک درآمده به بیمه اقدام شد و در انتظار سپری شدن مراحل قضایی آن بودیم.

رد پرداخت اقساطی بدهی

فیض اله زاده، مدیر روابط عمومی سازمان پرداخت بدهی توسط شهرداری به شیوه قسط بندی را رد می کند و این در حالی است که به گفته شهردار پیشین خرمشهر توافق برای پرداخت اقساطی این بدهی را نتیجه نشست مهرماه خود با مدیرکل سازمان بیمه تامین اجتماعی عنوان کرده بود.

چراغ روشن بی اطلاعی ها

فاخرباوی، دادستان خرمشهر که از سیر قضایی این پرونده اظهار بی اطلاعی می کرد ، این مشکل را اختلافی میان ۲ اداره و پرونده آن ها را پرونده ای کیفری اعلام می کند و با جمله " من بی اطلاعم" گفت و گوی خود را با ما به پایان می رساند.

نادر عمیدزاده، سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر هم می گوید: از این ماجرا بی اطلاع است و شهرداری این شهر باید پاسخگو باشد.
عبدالنبی پورخلف ، رئیس شورای شهر در آخرین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در 18 خرداد امسال گفت : منتظر به روز شدن ارزش این املاک از سوی دستگاه قضا هستیم.

چیزی که حالا پرسنل شهرداری خرمشهر را بیش از پیش ناراضی کرده این است که پس از تجمعات اعتراضی آن ها به پرداخت نشدن مزایا و مطالباتشان همواره بیمه درمانی آن ها برای یک تا ۲ ماه تمدید می شود . آن ها این موضوع را کم لطفی به تلاش های کارگری خود می دانند که مسئولان حاصل اعتراضشان را در آرام کردن این آشوب برای ۲ ماه می پندارند.

بدهی های شهرداری خرمشهر تنها به سازمان بیمه تامین اجتماعی ختم نمی شود. اعتراضات پرسنل همچنان ادامه دارد و ابراز بی اطلاعی مراجع قضایی و عالی ترین مقام دولتی شهر جای این سوال را مطرح می کند که رسیدگی به پرونده ۲ طرفه شهرداری و بیمه تا چه اندازه در اولویت هاست و نابسامانی مدیریت شهری و طولانی شدن این دست اعتراضات قرار است چه خسارت های دیگری را به شهری وارد کند که مسئولانش مدعی هستند ظرفیت رشد و توسعه را دارد؟

باشگاه خبرنگاران جوان استان ها استان‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری حقوق کارگران شهرداری خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۶۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمدرضا رضایی گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.

وی افزود: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.

رضایی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان