Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس فرودگاه شهدای زابل گفت: تلاش‌های بسیار زیادی به منظور برقراری پروازهای متعدد داخلی برای شهرهایی که تقاضای مسافران و مردم منطقه بوده صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا- پورمیر در نشست با خبرنگاران، افزود: فرودگاه و برقراری پرواز یکی از آیتم‌های مهم جهت توسعه محسوب می‌شود این درحالی‌ست که منطقه سیستان با دارا بودن ۵ شهرستان و هم‌مرز بودن با کشور افغانستان از پتانسیل بسیار خوبی هم به منظور برقراری پروازهای متعدد داخلی و هم برقراری پروازهای خارجی، برخوردار می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: درحال حاضر در هفته چهار پرواز داریم که از این تعداد، سه پرواز در مسیر تهران یک پرواز در مسیرمشهدمقدس می باشد.

رئیس فرودگاه زابل اضافه کرد: این پروازها در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از زابل به مقصد تهران و مشهد و بالعکس انجام می‌شود پورمیر هم‌چنین با مهم دانستن برقراری مرز هوایی و پروازهای خارجی برای فرودگاه زابل با توجه به هم‌مرز بودن منطقه سیستان با کشور افغانستان، تصریح کرد: باتوجه به اینکه ما دانشگاه‌های زابل، علوم پزشکی و دانشگاه آزاد و مراکز آموزش عالی را در منطقه سیستان داریم، درصورت پذیرش دانشجویان خارجی از طرف دانشگاه‌های منطقه، برقراری مرز هوایی و پروازهای بین‌المللی درواقع بعنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر محسوب خواهد شد.

وی درخصوص آخرین اقدامات انجام شده در زمینه مرز هوایی فرودگاه شهدای زابل گفت: این موضوع از مرحله تایید کارگروه وزارت کشور و سازمان هواپیمایی کشوری گذشته و اکنون در مرحله تاییدنهایی توسط هیات دولت می باشد تا پس ازتاییدنهایی وابلاغ، مراحل بعدی انجام شود.

وی هم‌چنین در خصوص برقراری پرواز گرگان به زابل نیز گفت: باتوجه به اینکه انجام پرواز بدلایلی که شرکتهای مختلف هواپیمایی دارند و می‌بایست برای آنها صرفه اقتصادی داشته باشد امکان دارد در برهه‌ای از زمان برقرار و باز قطع شود،  اما به جهت درخواستهای متعدد مردم منطقه سیستان و تمایل به برقراری این پرواز، با رایزیهایی که صورت گرفته قرار براین شده تا شرکتهای هواپیمایی بدین منظور پاسخ نهایی خود را اعلام کنند.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان به منظور همکاری بی‌دریغ با مجموعه فرودگاهی زابل، نمایندگان مردم شریف سیستان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و ائمه جمعه، اضافه کرد: به حمدلله فرودگاه زابل به لحاظ زیرساخت، دارای زیرساخت متناسب با استانداردهای مورد نظر می باشد به گونه‌ای که این فرودگاه با دراختیار داشتن امکانات بروز، آمادگی لازم جهت نشستن و یا برخواستن هواپیما در شب را نیز دارد و در واقع هرشرکتی درخواست مسیر پروازی از فرودگاه شهدای زابل را داشته باشد ما آمادگی لازم در این زمینه را با توجه به امکانات ناوبری و فنی دراختیار، داریم.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استانی اجتماعی برقراری پرواز منطقه سیستان فرودگاه زابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۶۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروازهای تهران به ایلام لغو شد

تین نیوز

مدیر فرودگاه شهدای ایلام از لغو پروازهای امروز شرکت هواپیمایی ایران ایر در مسیر ایلام به تهران و بالعکس به دلیل شرایط نامساعد جوی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، وحید فروغی زاده امروز در خصوص لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایر در مسیر ایلام به تهران و بالعکس، اظهار داشت: حسب اطلاعیه شرکت هواپیمایی ایران ایر به اطلاع می رساند، پرواز شماره ۳۳۵۱ و ۳۳۵۰ تهران ایلام تهران این شرکت به دلیل شرایط نامساعد جوی مسیر باطل اعلام شد.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام، افزود:به دلیل شرایط نامساعد هوا و پایین بودن دید افقی این پرواز باطل شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پروازهای تهران به ایلام لغو شد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۱۳ اردیبهشت
  • آمادگی کامل برای بازگشت عمره گذاران از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان+فیلم
  • بازگشت عمره گذاران دو استان از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول