Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن رحیمی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۷۵۲ دستگاه کامیون در سال جاری به وزن ۲۰ هزار و ۴۵۴ تن کالا شامل آرد، شکر، فوفل، گازوئیل، نخود و سایر اقلام از روسیه، هند، اندونزی، جمهوری آذربایجان و ترکیه و از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

وی گفت: از ابتدای امسال به پنج هزار و ۷۴۵ نفر مسافر ورودی و سه هزار و ۴۱۴ نفر مسافر خروجی از گمرک ماهیرود خدمات گمرکی ارائه و تشریفات مسافری امور گمرکی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: تعداد مسافران ورودی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۴۶ درصد و مسافران خروجی ۱۱۲ درصد افزایش داشته همچنین فرودگاه بیرجند در این مدت پرواز خارجی نداشته است.

وی مجموع کالاهای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در سه ماه نخست سال جاری را ۹۷ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۸۰۶ دلار به وزن ۲۷۹ هزار و ۹۹۵ تن اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۵۲ درصد و از لحاظ وزن ۵۵ درصد کاهش داشته است.

رحیمی‌زاده اظهار داشت: از مجموع کالاهای صادراتی استان هزار و ۵۸۷ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۲۴ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۳۷۲ دلار به وزن ۱۵۶ هزار و ۴۵۷ تن مربوط به صادرات قطعی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود بوده است.

وی گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه تغییری نداشته ولی از نظر ارزش ۳۷ درصد و از نظر وزن ۴۱ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اظهار داشت: عمده اقلام صادرات قطعی گمرک استان در این مدت شامل روغن، سوخت تقطیری، صیفی جات، هیدروکربن سبک، کاشی، سیمان، گازوئیل، شمش چدن، کک متالوژی، خرما و زعفران بوده که اغلب این اقلام به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، عراق و قزاقستان صادر شده است.

وی گفت: در زمینه صادرات ماده ۱۱۶ (کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور و خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان) هزار و ۵۲۹ پروانه ارائه شده است.

رحیمی‌زاده افزود: ارزش این پروانه‌ها ۷۲ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۴۳۴ دلار به وزن بیش از ۱۲۳ هزار و ۵۳۸ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۶۰ درصد، ارزش ۵۶ درصد و وزن ۶۶ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: عمده اقلام خروجی موضوع ۱۱۶ شامل هیدروکربن سنگین، سیمان سفید، شیشه، کاشی و سرامیک، خامه و از این قبیل بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به واردات انجام شده از طریق گمرکات استان در سه ماه نخست امسال گفت: در این مدت ۱۹ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش یک میلیون و ۹۲۳ هزار و ۲۶۹ دلار با وزن هزار و ۳۸۹ تن تشکیل شده است.

وی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۱۷۱ درصد، ارزش ۱۵ درصد و وزن ۳۰۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رحیمی‌زاده بیان کرد: عمده اقلام وارداتی به استان را لوازم و قطعات مربوط به معدن، برنج، پنبه حلاجی شده، دانه یونجه، کاه گندم و سنگ تالک تشکیل می‌­دهد که از کشورهای آلمان، پاکستان، ترکیه و افغانستان وارد شده است.

وی گفت: در زمینه امانات پستی نیز در بازه سه ماه نخست امسال ۱۹ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۷۹۲ دلار و وزن ۸۵ کیلوگرم تشکیل شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۵۱ درصد، ارزش ۵۶ درصد و از نظر وزن ۶۵ درصد کاهش نشان می‌دهد که البسه، کفش، خشکبار، نمونه نخ آزمایشگاهی و زرشک عمده این کالاها هستند.

وی افزود: همچنین از ابتدای امسال پنج فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش هزار و ۷۵۰ دلار و وزن ۱۵ کیلوگرم تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۲۹ درصد، ارزش ۳۵ درصد و از نظر وزن ۵۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

رحیمی‌زاده عنوان کرد: دوربین دوچشمی، گوشی همراه و البسه از جمله این کالاهاست که کشور مقصد و مبدا صادرات و واردات امانات پستی آلمان، آمریکا، اتریش، ترکیه، دانمارک بوده است.

خراسان جنوبی دارای ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان است و چهار بازارچه مرزی یزدان (میل ۷۵)، گلورده (میل ۷۳)، دوکوهانه و ماهیرود را دارد که در سال‌های اخیر فعال‌ترین آنها پایانه مرزی ماهیرود بوده است.

حدود ۵۰ درصد صادرات ایران به افغانستان از خراسان جنوبی انجام می‌شود.

برچسب‌ها افغانستان ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران خراسان جنوبی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران افغانستان ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران خراسان جنوبی صادرات غیر نفتی میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی فقره اظهارنامه رحیمی زاده درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ حجت امانی به خبرگزاری صدا و سیما گفت‌: این میزان صادرات از نظر ارزش دلاری ۹ درصد و از لحاظ تناژ کالا نیز ۱۵ درصد  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی افزود: عمده محصولات صادرشده از طریق گمرک شامل محصولات پتروشیمی (کود اوره و آمونیاک)، محصولات فولادی، مصنوعات پلاستیکی، رب گوجه فرنگی، الکترود و سایر محصولات بوده که به کشور‌های ترکمنستان، آلمان، عراق  و سایر کشور‌ها صادر شد.
کاهش ۶۳ درصدی واردات به استان
سرپرست گمرک استان در ادامه با اشاره به کاهش واردات کالا در فرودین ماه نیز افزود: در این مدت   بیش از ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۶۹۵ میلیون دلار از طریق گمرک وارد استان شد که با کاهش ۶۳ درصدی حجم کالای وارداتی و همچنین کاهش ۷۶ درصدی ارزش دلاری کالا‌ها  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.
عمده محصولات وارداتی الیاف شیشه بود که از کشور‌هایی شامل چین، و برزیل به کشور وارد شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی