Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 29 MB

محمد حاجی رحیمی در گفت وگو با خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا اذعان داشت: کمیته خادمین شهدا سالانه یکبار برای سفر راهیان نور غرب و شمال‌غرب و یکبار هم برای جنوب کشور ثبت‌نام مشتاقان خدمت به شهدا را انجام می‌دهد؛ در اولین فراخوان ثبت نام خادمین شهدا در آذر ماه سال گذشته، بیش از ۱۹ هزار نفر ثبت نام کردند که به دلیل عدم بکارگیری این تعداد، امسال همانند سال های قبل فراخوان عمومی برای ثبت نام خادمان ارائه نشد و از خادمانی که سال گذشته ثبت نام کرده اند، برای خدمات رسانی به زائران استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر خادمی در سال گذشته از ثبت‌نام جامانده، می‌تواند با پیگیری از مسئول کمیته‌ی استان و صلاح دید آنها ثبت‌نام خود را انجام دهد.

مسئول شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور با بیان اینکه امسال یکهزار و ۲۰۰ خادم در راهیان نور غرب کشور به زائران خدمات ارائه می‌دهند، توضیح داد: برخی از خادمان مستقر در یادمان‌های دفاع مقدس، امور زوار شامل بدرقه و خدمات رفاهی را انجام می دهند، تعداد دیگری از خادمان مستقر در اردوگاه‌های راهیان نور نیز به زائران خدمات ارائه می دهند و برخی از خادمان جهاد رسانه شهید رهبر نیز وارد مناطق می‌شوند و مطالبی در قالب خبر و محصول های صوتی و تصویری تهیه می‌کنند.

حاجی رحیمی با تاکید بر اینکه اوج اعزام راهیان نور غرب و شمال غرب از یک تیر تا یک مردادماه است، گفت: کاروان ها قبل از اعزام به مناطق باید با بخش اردویی و گردشگری سپاه پاسداران مقصد هماهنگی‌های لازم را انجام دهند تا تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی بیان کرد: برخی از زوار راهیان نور به صورت شخصی، برخی در قالب کاروان با اتوبوس از سوی مرکز راهیان نور و زائرانی نیز از طریق کاروان مساجد و ارگان های مختلف به دیدن یادمان های دفاع مقدس در مناطق جنوب و غرب کشور میروند.

نحوه اعزام کاروان‌های راهیان نور شهید صیاد شیرازی و خودروهای شخصی شهید حسن باقری

مسئول کاروان‌های راهیان نور شهیدان صیاد شیرازی و باقری نیز در خصوص نحوه اعزام کاروان‌های راهیان نور شهید صیاد شیرازی و خودروهای شخصی شهید حسن باقری به خبرنگار ایرنا گفت: کاروان های اتوبوسی در قالب ستاد شهید صیاد شیرازی ساماندهی می‌شوند. ستاد شهید حسن باقری نیز شامل خودروهای شخصی است که خانواده‌هایی که تمایل دارند به صورت شخصی در این اردو شرکت کنند، می‌توانند در این ستاد ثبت نام داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی افزود: علاقه‌مندان به حضور در این اردوها می‌توانند هر روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح و ۱۸ تا ۲۰ با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۵۱۳۸۲۴ تماس بگیرند.

وی ادامه داد: امسال از ۱۴ تا ۲۸ تیر در یک بازه ۱۴ روزه زائران می‌توانند در قالب دوره‌های سه روزه در سه شهر بانه، سردشت و پیرانشهر و در مناطق و یادمان‌های سیران‌بند، بوالحسن، دارساوین، بولفَت، شهید کاظمی، تمرچین و شهید بروجردی حاضر شوند.

مسوول کاروان‌های راهیان نور شهید صیاد و باقری بیان کرد: با توجه به محدودیت، اسکان حضور ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این ۱۴ روز پیش بینی می شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه حضور زائران راهیان نور غبار غربت را از مناطق غرب کشور می‌زداید، گفت: تقویت جریان انقلابی با توجه به تحرکاتی که دشمن در مناطق غرب کشور دارد، می‌تواند زمینه وحدت ملی و امنیت ملی باشد.

وی در خصوص امکانات کاروان‌ها گفت: این کاروان ها دارای راوی و تیم هدایت‌کننده است همچنین در مقرها روحانی نیز حضور دارد و برنامه‌های افتتاحیه، اختتامیه و برنامه ویژه محل‌های اسکان برگزار می‌شود.

مسئول کاروان‌های راهیان نور شهیدان صیاد شیرازی و باقری در خصوص کم بودن تعداد خادمین خواهر در مقایسه با برادران بیان کرد: در برخی از یادمان‌های دفاع مقدس به دلیل موقعیت جغرافیایی و نبودن زیرساخت امکان بکارگیری خادمان خواهر وجود ندارد و همین امر باعث شده که از خادمان خواهر کمتر استفاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی با بیان اینکه سن تقریبی خادمان شهدا بین ۲۲ تا ۲۵ است، افزود: بیش از ۸۰ درصد خادمان تحصیلات عالی دانشگاهی و حوزوی دارند. 

برچسب‌ها دفاع مقدس شهدا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس شهدا دفاع مقدس شهدا کاروان های راهیان نور شهید صیاد شیرازی شهید صیاد دفاع مقدس کاروان ها غرب کشور ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو شخصی جواد خیابانی چیست؟

جواد خیابانی در برنامه سلام صبح بخیر وقتی داشت درباره ساخت ورزشگاه در پایتخت حرف می‌زد از این گفت که اگر بودجه لازم برای ساخت این ورزشگاه نیست راستش را به مردم بگویید.

او مثالی هم زد و گفت: «مثلا من توانایی خرید خودروی بهتری را ندارم و خب، چون نمی‌توانم هزینه اش را بدهم همین سمندی که دارم را سوار می‌شوم. درباره ساخت ورزشگاه هم شفاف با مردم حرف بزنید.»

دیگر خبرها

  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تامین ارز حج ۱۴۰۳ /نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف قرار دارند
  • سرپرست حجاج ایرانی: ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج
  • خودرو شخصی جواد خیابانی چیست؟
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع