Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: کشت پنبه منبعد به صورت کشت قراردادی و برداشت آن مکانیزه می شود.
به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ مهندس اکبر فتحی در جلسه بررسی مشکلات پروژه های طرح جامع شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در استان آذربایجان شرقی به مساحت 18740 هکتار در کارگاه ره سرا در شهرستان خداآفرین با حضور معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه پروژه طرح جامع شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در استان آذربایجان شرقی با کمترین حاشیه در حال اتمام است و تمام ارکانی که در اجرای این پروژه تلاش نموده اند شایسته تشکر و قدردانی می باشند، گفت: ما در خصوص کاشت و داشت محصول پنبه که سطح زیر کشت آن به واسطه کاشت برنج روز به روز کاهش می یابد، مکانیزه ترین زراعت را در شهرستان خداآفرین داریم و امروز در این شهرستان دیگر کاشت پنبه به صورت سنتی به چشم نمی خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طبیعتاً وجین علف های هرز، مبارزه با بیماری ها، استفاده از سمپاش های مدرن جزو لوازم و ابزارهای مکانیزه تعریف می شود و تنها مرحله برداشت این محصول مکانیزه نشده است که این مشکل نیز در کل سطح کشور وجود دارد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: باید توجه نمود که کمباین برداشت پنبه وارداتی است و تا همین اواخر حتی اجازه واردات کمباین های دست دوم نیز داده نمی شد اما اخیراً مجوز واردات آن به یک شرکت توانمند اعطا شده است و پیش بینی می شود تا دو یا سه ماه آینده واردات این کمباین ها اجرایی شود که این شرکت در واقع کشت پنبه را به شکل کشت قراردادی در سطح کل کشور پشتیبانی خواهد نمود.
وی افزود: اگر در خود شهرستان بخش خصوصی توانایی واردات این نوع کمباین و تامین ارز مورد نیاز آن را داشته باشد، سازمان جهادکشاورزی استان نیز قطعاً همراهی و همکاری لازم را در راستای تامین ارز و ثبت سفارش خواهد داشت.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ارتباط با اصلاح الگوی کشت در منطقه بیان داشت: بدون اغراق فعالیت مجتمع کشت و صنعت شهید سلیمانی ارس- نگین آب بر سبز در منطقه که در مدت حضور کوتاه خود (نزدیک یکسال) تلاشهای قابل قبولی ارائه داشته است، به عنوان الگوی موثری در منطقه در حوزه اصلاح الگوی کشت و مکانیزه نمودن اراضی خواهد بود که به عنوان کلاس ترویجی و مزرعه پایلوت عمل خواهد کرد و کل کشاورزان تحت تاثیر این اقدامات قرار خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۷۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود

طی مراسمی با حضور مدیران عامل ۳ شرکت کشتی‌سازی داخلی تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی امضا شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی مراسمی با حضور مدیران عامل 3 شرکت کشتی‌سازی داخلی تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی امضا شد.

بر این اساس قرار است با مشارکت کشتی‌سازی صدرا، ایزو ایکو و دریابندر و هولدینگ لجستیک غدیر، کنسرسیوم ساخت کشتی‌های تمام ایرانی ایجاد شود.

مدیر عامل صدرا در حاشیه امضای این تفاهمنامه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: با تشکیل کنسرسیوم زیرساخت‌های کشور در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار ساخت کشتی به صورت حداکثری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. یکی از برکات تشکیل این کنسرسیوم این است که با تجمیع ظرفیت‌ها، نیازمندی‌های کشور را برطرف خواهیم کرد.

علیپور افزود: بر این اساس از بهره‌برداران انتظار داریم از ظرفیت کنسرسیوم مذکور حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه صدرا با کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش قراردادی دارد گفت: در حال حاضر با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قراردادی برای ساخت 4 کشتی با ظرفیت 3500 و 5000 تن را داریم.

مدیر عامل کشتی‌سازی صدرا ادامه داد: کشتی‌های 5 هزار تنی از نوع شناورهای رورو هستند که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال دو فروند را به آنها تحویل بدهیم.

علیپور یادآور شد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل آن به ما قول دادند که در صورت تحویل اولین کشتی بلافاصله قرارداد سفارش دو فروند کشتی دیگر را امضا کنیم.

وی در خصوص شرکت ملی نفتکش نیز گفت: تاکنون موفق نشده‌ایم با این شرکت قراردادی امضا کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روز تخصصی جهادکشاورزی در نمایشگاه Iran expo
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برداشت جو قصیل در قم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • توافق میلان با خولن لوپتگی برای قراردادی ۳ ساله / ادعای گاتزتا