Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا پورابراهیمی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بوکان اظهار کرد: مجلس از اقدامات دولت در حوزه مسایل مرتبط با سیاست‌های ارزی که اخیرا اتخاذ کرده است، حمایت خواهد کرد و این امر نیز به دولت اعلام شده است.  

وی در خصوص ارز توافقی نیز اضافه کرد: ایجاد بازار توافقی باعث کاهش نرخ ارز شده و پیش بینی مجلس این است که نرخ ارز بر اساس این سیاست دولت کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پورابراهیمی در مورد تراز تجاری کشور نیز افزود: ظرفیت تراز تجاری کشور از محل صادرات در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افرایش داشته و همچنین حدود ۳۵ درصد وضعیت تراز تجاری جاری کشور نسب به مدت مشابه در۶ ماه دوم سال گذشته با افزایش ظرفیت مواجه شده است.

وی ادام داد: برای اولین بار طی سه سال گذشته شاهد رشد تراز تجاری کشور بودیم که امیدوارین این وضعیت در ادامه سال جاری نیز تداوم پیدا کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم اکنون تراز تجاری ما بیش از ۶۰۰ میلیون دلار است که با ادامه برنامه‌های دولت و مجلس پیش بینی می‌شود شاهد افزایش این روند باشیم.

وی یادآور شد: این موارد از علامت‌های خوب در حوزه اقتصادی کشور است که نشان از دسترسی بانک مرکزی به منابع مهم ارزی کشور در خارج است.

پورابراهیمی با بیان اینکه افزایش ظرفیت فروش نفت و درآمدهای نفتی و مجموعه این موارد نشان از مثبت بودن آینده اقتصاد کشور است، گفت: هر چند در این مدت در حوزه چرخه تامین کالاهای اساسی و روند افزایش قیمت ها که ناشی از حذف ارز ترجیحی است مشکلاتی در حوزه اقتصادی کشور رقم خورد اما این امر در بخشی از آن اجتناب پذیر و بخشی دیگری اجتناب ناپذیر بود.

وی تاکید کرد: با تمام این چالش‌ها اقتصاد کشور به حرکت مثبت خود ادامه می‌دهد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و شماری از اعضای این کمیسیون دیروز به آذربایجان غربی سفر کردند، در جلسه شورای برنامه ریزی استان که در شهرستان بوکان برگزار شد شرکت و از چند طرح عمرانی از جمله کنارگذر بوکان، احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی و مجتمع صنوف آلاینده و چند واحد تولیدی نیز بازدید کردند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی نرخ ارز آذربایجان غربی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارز ترجیحی دولت بوکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نرخ ارز آذربایجان غربی مجلس شورای اسلامی نرخ ارز آذربایجان غربی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارز ترجیحی دولت بوکان کمیسیون اقتصادی مجلس مجلس شورای اسلامی تراز تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۷۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ و بخش دوم آن که به جداول بودجه مربوط است، در دستور کار قرار گرفت و پیوست شماره (۱) و پیوست شماره (۳) جدول شماره ۱۱ لایحه بودجه به تصویب نمایندگان رسید و کمیسیون تلفیق و نماینده دولت با این پیوست‌ها موافقت کردند.

در ادامه محمدباقرقالیباف با قدردانی از مجلس و دولت در بررسی و اتمام بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در توضیحاتی گفت: در جداول تلاش شده بود که تراز رعایت شود. البته در داخل جداول اگر ناترازی‌هایی وجود داشته باشد این اجازه را باید هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه داشته باشد تا در رفت و برگشت‌هایی که بخش دوم لایحه بودجه با شورای نگهبان دارد، کار به نتیجه برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر رفت و برگشتی که در لایحه بودجه بین مجلس با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت انجام شود که ماهیت جداول را تغییر دهد، حتما به صحن مجلس خواهد آمد تا توسط نمایندگان این موضوع بررسی شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: طبق نظر دولت و کمیسیون تلفیق مقرر شد از بودجه وزارت بهداشت و درمان برای پرستاران و کادر درمان، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای فوق العاده شغل آنها اختصاص داده شود و در تراز جداول باید این مبلغ لحاظ شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی