Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@06:46:01 GMT

کشته و زخمی شدن ۴۰۵ کودک در زلزله افغانستان

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۷۸۲۲

کشته و زخمی شدن ۴۰۵ کودک در زلزله افغانستان

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب،این اداره با نشر بیانیه ای اعلام کرد که در نتیجه زلزله در این ولایت‌ها، ۱۵۵ کودک کشته شده اند.

به گفته این اداره، در این رویداد ۲۵۰ کودک دیگر هم زخمی شده اند.

بر پایه این گزارش، ۶۵ کودک هم در این رویداد زلزله یتیم یا بدون سرپرست باقی مانده اند.

موسسه نجات کودکان، از وضعیت اطفال بی سرپرست پس از زلزله اخیر ابراز نگرانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این موسسه افزوده کودکانی که خانواده خود را به علت زلزله در جنوب شرق افغانستان از دست داده اند، با خطر سوءاستفاده و آزار روبرو اند.

کریس نیامندی رییس این موسسه در افغانستان تاکید کرد که "این کودکان پس از این فاجعه به شدت ترسیده اند. نه تنها بسیاری از آنان اعضای خانواده خود را از دست داده اند بلکه ساعت‌ها در زیر خرابه‌ها باقی ماندند. شوک پس از زلزله به درد و اضطراب آنان افزوده است. "

وی همچنین نسبت به وضعیت بد اقتصادی افغانستان هشدار داده است.

به گفته وی، اگر به بحران اقتصادی افغانستان رسیدگی نشود، هزاران کودک در ماه‌های آینده جان خود را از دست خواهند داد.

زمین لرزه‌ای با قدرت ۶.۱ درجه ریشتر بامداد چهارشنبه هفته گذشته منجر به کشته و زخمی شدن هزاران نفر در ولایت‌های «پکتیکا» و «خوست» در جنوب افغانستان شد. شمار کشته‌شدگان این زلزله در «پکتیکا» و «خوست» هزار و ۱۵۰ نفر و تعداد مجروحان حدود هزار و ۷۰۰ نفر اعلام شده است.

طالبان از جامعه جهانی برای زلزله زدگان  درخواست کمک رسانی کرده است. این درحالی است که بسیاری از سازمان‌ها و کشورها برای کمک به زلزله زدگان کمک هایی ارسال کردند.

چهارمین محموله کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران شامل دارو، چادر، مواد غذایی، پوشاک و دیگر اقلام ضروری از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به مناطق زلزله‌زده افغانستان در ولایت‌های «پکتیکا»، «پکتیا» و «خوست» ارسال شد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: کشته زخمی زلزله افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۷۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۲ روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام

رژیم اشغالگر برای دویست و دومین روز متوالی به تجاوزات خود علیه نوار غزه ادامه و محله ها، منازل و تجمعات آوارگان را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، منابع خبری فلسطین عصر امروز پنجشنبه از شهادت ۵ نفر و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر در اثر بمباران یک خانه در شهر رفح در جنوب نوار توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، رژیم اشغالگر امروز با بمباران تجمع شهروندان فلسطینی در خیابان صلاح الدین در مرکز نوار غزه، چهار فلسطینی دیگر را به شهادت رسانده و تعدادی دیگر را مجروح کرده است.

در شمال نوار غزه  نیز توپخانه اسرائیل محله های الزیتون ، تل الهوا ، شیخ عجلین و رمال جنوبی را هدف گلوله قرار داد و ۱۰ فلسطینی از جمله ۳ کودک را زخمی کرد.

۲۰۲ روز جنگ در غزه به روایت آمار و ارقام

صهیونیست‌ها ۳۱۰۰ کشتار و جنایت را در نوار غزه مرتکب شدند

۳۴۳۹۵ نفر به شهادت رسیدند

 ۷۷۲۹۳ نفر زخمی شدند

۷۲ درصد شهدا و مجروحان جنگ زن و کودک هستند

۷۰۰۰ نفر مفقود و زیر آوار هستند

۱۰۹۲۰۰۰ نفر به خاطر آوارگی و بی‌سرپناهی به بیماری‌های مسری مبتلا شدند

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • فیلم/ وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر افزایش یافت
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • یک خبرنگار دیگر در غزه شهید شد/ شهادت ۱۴۱ خبرنگار از آغاز جنگ
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • ۲۰۲ روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام
  • توله کفتارهای زخمی شده توسط سگ‌های روستا در کهگیلویه مداوا شدند