Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز باید وزارت نیرو را به سد سازی و انتقال آب تشویق کنیم به جای آن که با تصویب طرح های تحقیق و تفحص دست این وزارتخانه را ببندیم.

به گزارش ایران اکونومیست، حجت الاسلام سید سلمان ذاکر در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه عملکرد وزارت نیرو در خصوص انتقال آب بین حوضه‌ای در تذکری با اشاره به اصل سوم قانون اساسی اظهار کرد: ما ملزم به برطرف ساختن هردو محرومیت در زمینه‌های تغذیه، مسکن، کار، بهداشت و رفع فقر و ملزم به ایجاد رفاه هستیم اما مگر اینها بدون آب امکان پذیر است؟

وی با تاکید بر اینکه کشور ما باید از سد سازی محروم شود، گفت: سدسازی به صورت ۱۰۰ درصد نیاز به جانمایی دارد و چنانچه امروز بخواهیم اصول پنج گانه یونسکو را اجرا کنیم اصلاً نباید در ایران سد بسازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجلس گفت: کوتاهی ها در وزارت نیرو باعث شده که نتوانیم سدهای خود را به اتمام برسانیم این در حالیست که امروز ترکیه ۱۰ ها سد ساخت است اما حتی به آب شرب نیاز داریم که توان تأمین آن را نداریم.

ذاکر تاکید کرد: امروز باید وزارت نیرو را به سد سازی و انتقال آب تشویق کنیم به جای آن که با تصویب طرح های تحقیق و تفحص دست این وزارتخانه را ببندیم؛ این رویکرد به تحقیق و تفحص برخلاف اصول قانون اساسی است و من مخالف این نوع تحقیق و تفحص هستم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مجلس یازدهم ، وزارت نیرو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجلس یازدهم وزارت نیرو تحقیق و تفحص وزارت نیرو انتقال آب سد سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۸۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است

به گزارش «نماینده»، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به تذکر آصفری نماینده اراک مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد