Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا نعمت سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل با اشاره به هفته صرفه‌جویی در مصرف آب شرب، اظهار کرد: امروزه جایگاه آب در دنیا به‌عنوان یکی از محورهای اساسی توسعه بر هیچ‌کس پوشیده نیست و در حال حاضر با توجه به محدودیت منابع آب و افزایش روزافزون تقاضا به علت افزایش جمعیت، زمینه ایجاد بحران‌های جدی در خصوص تأمین آب مورد نیاز برای شرب و مصارف بهداشتی، صنعت و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. فراهم شده است.

وی افزود: تغییرات اقلیمی، نبود تناسب زمانی و مکانی بارش‌ها، پایین بودن میانگین سرانه آب در استان نسبت به سرانه کشوری، رشد روزافزون مصارف آب به‌خصوص استفاده برخی مشترکین به‌صورت انشعابات غیرمجاز، پشت سر گذاشتن خشکسالی‌های سخت و فقدان رعایت الگوی مصرفی صحیح، چالش‌هایی است که گذر از آن‌ها عزم راسخ مردم شریف استان را همانند تمامی برهه‌های حساس می‌طلبد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اردبیل عنوان کرد: برای آن‌که آب سالم و بهداشتی از منابع ارزشمند آب زیرزمینی و یا سدها به دست برسد، باید هزینه‌های هنگفتی صرف احداث سد، مخازن ذخیره آب، تصفیه‌خانه، خطوط انتقال، شبکه‌های توزیع شهری و روستایی، نصب انشعابات و... شود.

لزوم توجه ویژه به اهمیت و مدیریت بهینه منابع آب

نعمت سلطانی ادامه داد: آن چه مسلم است، توجه ویژه به اهمیت و مدیریت بهینه منابع آب بر پایه همکاری و مشارکت تمام سطوح و لایه‌های اجتماعی است که در این فرآیند از افراد و شهروندان گرفته تا سازمان‌ها و نهادهای دولتی همگی باید با تعهد و آگاهی اجتماعی به این مهم توجه کنیم تا شاهد بهره‌برداری پایدار از منابع آبی استان باشیم.

وی گفت: در این میان اهتمام جدی مردم به‌عنوان ذی‌نفعان اصلی و مصرف‌کنندگان آب، چه در بخش صنعت، چه در بخش شرب از همیشه ضروری‌تر است که ازعموم مردم شریف استان اردبیل خواستارم همچون همیشه همراهی خود را از متولیان امر دریغ ننموده تا بتوانیم‌، در راستای اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف آب شرب سالم وبهداشتی گام‌های موثری برداریم.

انتهای پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل آب صرفه جویی مدیریت مصرف آب منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۸۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل

اباسط ابراهیمی اظهار کرد: ایستگاه‌های ورزشی صبحگاهی بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از امروز در ۱۳ نقطه اردبیل کار خود را آغاز کردند که بر اساس انتظار‌ها با استقبال خوبی هم از سوی شهروندان روبه‌رو شد.

او بیان کرد: استادیوم کارگران، پنج آذر، پارک ولایت، پارک شفا، پارک وحدت، پارک بانوان، فرهنگ‌سرای اصلانیان، باغ جیرال، پارک فرهنگیان، پارک بعثت، پارک سینا، پارک شهید سلیمانی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری از فردا ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا هشت و ۳۰ دقیقه آماده میزبانی همشهریان اردبیلی هستند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل افزود: ایستگاه‌های ورزشی روزانه ویژه بانوان در پارک‌های ولایت، شفا، فرهنگیان، سینا، بعثت، شهدای میراشرف، بانوان، قمر بنی‌هاشم، پنج آذر، باغ جیرال، استادیوم کارگران، سالن یادگار امام (ره) و پارک شهید سلیمانی واقع در روبه‌روی دادگستری خانوادگی خواهد بود.

ابراهیمی عنوان کرد: گسترش سلامتی، نشاط و شادابی با ایجاد بستر‌های مناسب ورزشی در محله‌ها و بوستان‌های اردبیل از جمله در قالب تقویت ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی پیگیری می‌شود که بسترسازی آن با شهرداری و تامین مربی ایستگاه‌ها برعهده هیات ورزش‌های همگانی است.

او با قدردانی از همراهی اداره ورزش و جوانان، هیات ورزش‌های همگانی و عزم شهرداری برای ترویج و توسعه فرهنگ ورزش، از همه شهروندان به ویژه بانوان اردبیلی خواست تا برای حفظ سلامتی خود و افزایش نشاط اجتماعی، مشارکت لازم را در این طرح ورزش همگانی با حضور در ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی داشته باشند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل در ادامه گفت: طرح خیابان ورزش نیز در راستای ارتقای سلامت شهروندان و ترویج ورزش همگانی در حاشیه دریاچه شورابیل به اجرا درمی‌آید.
ابراهیمی با اشاره به استقبال پرشور خانواده‌ها از نخستین برنامه افزود: امکانات و تجهیزات ورزشی شامل شطرنج، مینی گلف، شمشیربازی، بدمینتون، فوتبال تنیسی، چوب‌کشی، هولاهوپ، ترامپولین و دارات برای استفاده علاقه‌مندان تدارک دیده شده است.

او با قدردانی از همکاری هیات‌های ورزشی از جمله شمشیربازی، ورزش‌های همگانی و بازی‌های بومی-محلی از شهروندان اردبیلی دعوت کرد تا در این طرح پرشور و نشاط‌آفرین که عصر پنجشنبه‌ها برگزار می‌شود نیز حضور یابند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق