Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلیمانی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱، حدود هفت میلیون و ۶۶۵ هزار تن کالا به ارزش حدود ۴ میلیارد و ۲۸ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر به حجم صادرات با احتساب میعانات گازی استان طی مدت مذکور اشاره کرد و اظهار داشت: طی این مدت حدود ۷ میلیون و ۷۲۹ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۴ میلیارد و ۶۱ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۰ درصد و از نظر ارزشی ۹۵ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، مواد معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی جات است.

سلیمانی افزود: بیشترین حجم کالاهای صادراتی صورت گرفته از گمرکات استان بوشهر به کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، آفریقای جنوبی، نیجریه، سودان، موزامبیک، ترکیه، ساحل عاج و پاکستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه حجم واردات کالا از گمرکات استان طی مدت یاد شده نیز افزایش داشته است، گفت: در سه ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۱۶۱ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۷۹۰ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۴۰ درصد و از نظر ارزشی ۲۰۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات استان بوشهر افزود: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان شامل برنج، اجزا و قطعات نیروگاه اتمی، انواع پارچه، انواع لاستیک، ماژول ال ای دی، استایرن مونومر، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری، انواع دستگاه پخت و پز رستورانی، انواع رولبرینگ و بلبرینگ و حبوبات بوده است.

سلیمانی یادآور شد: بیشترین حجم کالاهای وارداتی به گمرکات استان بوشهر به ترتیب مربوط به کشورهای چین، امارات متحده عربی، روسیه، تایلند، هند، فیلیپین، ژاپن، ترکیه بوده است.

کد خبر 5525449

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر گمرک علی سلیمانی بوشهر خطبه های نماز جمعه شیراز اردبیل مواد مخدر سنندج قوه قضاییه مشهد ایلام خراسان رضوی آمار کرونا گرد و غبار هفته قوه قضاییه گمرکات استان بوشهر گمرکات استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: بیش از ۲۴ میلیون دلار کالا در فروردین ماه امسال از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش داشته است.

او افزود: عمده کالا‌های صادر شده شامل فراورده‌های لبنی، فرآورده‌های خوراکی، بستنی، مرکبات و کیوی، خوراک آبزیان، سیمان، کاغذ، محصولات شیمیایی و ... بوده است.

کهنسال گفت: این کالا‌ها به کشور‌های عراق، روسیه، پاکستان، قزاقستان، امارات، ایتالیا، افغانستان و ترکیه صادر شده است.

او افزود: در همین مدت مقدار ۴۳۵ هزار تن کالا وارد استان شده که به لحاظ ارزشی ۱۴ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری