Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی، اعضای شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران را منصوب کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی دفتر موسیقی، منصوره ثابت‌زاده، هوشنگ جاوید، حمید عسکری رابری، احمد صدری و محمدعلی مرآتی، اعضای شورای سیاستگذاری این دوره از جشنواره موسیقی نواحی را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منصوره ثابت. زاده، پژوهشگر ادبیات فارسی و موسیقی و دارای دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه آزاد اسلامی است. از سال 1358 تحقیق در مبانی حرکتی اقوام ایرانی را آغاز کرد و به آموختن موسیقی سنتی ایرانی پرداخت و تئوری موسیقی غربی و آواز کلاسیک را نیز فراگرفت. ثابت‌زاده پژوهش‌هایی در موسیقی نواحی ایران انجام داده و به پژوهش و تدوین نخستین فرهنگنامه موسیقی‌های جشنی اقوام ایرانی نیز پرداخته است.
هوشنگ جاوید متولد 1338 تهران، پژوهشگر موسیقی نواحی و آیینی ایران است. جاوید از شاگردان سید ابوالقاسم انجوی شیرازی، بنیانگذار مکتب مرکز فرهنگ مردم ایران در صدا و سیما بود و از پژوهشگران موسیقی نواحی ایران است که پژوهش‌های متعددی در موسیقی نواحی داشته و جشنواره‌های مختلف موسیقی نواحی و آیینی را بنیان گذاشته است.
حمید عسکری، دکترای موسیقی‌شناسی از انستیتوی هنر‌های زیبای آکادمی ملی علوم ارمنستان است. او تاکنون قطعات بسیاری را آهنگسازی کرده است و آلبوم «طرح نو» و کتاب «شیوه‌های تنظیم آواز‌های محلی برای گروه کُر» ازجمله آثار منتشرشده‌ی اوست. عسکری رهبر گروه کُر اردیبهشت است و در کارنامه‌ی هنری و اجرایی او ریاست دانشکده‌ی موسیقی دانشگاه هنر، رهبری گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران و داوری جشنواره موسیقی فجر دیده می‌شود.
احمد صدری، کارشناسی ارشد رشته پژوهش هنر با گرایش موسیقی و درجه یک هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد. صدری دارای سوابق و تجارب پژوهشی، علمی و آموزشی متعددی ازجمله قائم مقامی ریاست گروه موسیقی فرهنگستان هنر و عضویت تحریریه فصلنامه خیال را در کارنامه خود دارد و تاکنون کتاب‌ها و مقالات متعددی از او منتشر شده است. صدری همچنین دبیر دهمین تا سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران بوده است.
محمدعلی مراتی متولد 1351 کرمانشاه، نوازنده کمانچه و آهنگساز دارای کارشناسی ارشد موزیکولوژی از دانشگاه مارسی فرانسه و دکتری اتنوموزیکولوژی از دانشگاه پاریس است که پایان‌نامه دکترای خود را درباره آواز‌های اکاپلای هوره، سیاه چمانه، مور، بیت در موسیقی کردی پژوهش کرد. مرآتی نوازنده تخصصی ساز کمانچه است و به نواختن ساز‌های تنبور، سه تار و دف نیز آشنایی دارد. مرآتی تاکنون کنسرت‌های پژوهشی متعددی برگزار کرده و مقالاتی را در کنفرانس‌های پژوهشی و علمی موسیقی ارائه کرده است. وی ضمن دبیری دوره چهاردهم این جشنواره، عضو شورای علمی سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی نیز بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: موسیقی جشنواره موسیقی نواحی موسیقی نواحی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۸۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ­ حیدرزاده در گفتگو با شبکه خبر در بخشی از سخنانش درباره موضوع پژوهش گفت: موضوع برنامه و مستندی که قرار است طبق این متن آماده شود، سقط جنین است و آشفتگی آماری که در این حوزه مشاهده می‌شود که ما آمار متقنی نداریم که در دست سیاست گذاران و برنامه ریزان باشد برای اینکه بتوانند برای پیشگیری و کم کردن آمار سقط جنین برنامه ریزی کنند، ­­این مستند به این آشفتگی آماری می‌پردازد.

وی افزود: مجموعه مستند «کوچک، بزرگ و بزرگتر» که از طرف رادیو معارف ساخته می‌شود یک مجوعه مستند ۱۵ قسمتی است و این پژوهش یکی از ۱۵ قسمتی است که ساخته می‌شود و قرار است، ­اواخر تابستان از رادیو معارف پخش شود.

وی درباره دشواری‌های کار و روند کار گفت: مهم‌ترین مشکلی که در این حوزه و موضوع داریم اینکه افراد خیلی خوددار هستند که اطلاعات بدهند و کسانی که غیرقانونی کار کرده اند حاضر نیستند­، جلوی دوربین مصاحبه کنند. ­

وی افزود:­ ما برای خیلی از منابع تحقیقاتی خود به صورت میدانی با افراد گفتگو می‌کنیم ­و ­مجبوریم در مناطقی که دارو‌هایی غیرمجاز این موارد خرید و فروش می‌شود، حضور داشته باشیم، خطراتی که در این زمینه است، مهم‌ترین مشکل در مسیر ساخت این مجموعه است، ما توانستیم با چند نفر از گروه‌هایی که در زمینه سقط جنین مبارزه می‌کند مرتبط بشویم که این نقص را جبران کنیم.

وی درباره فرق پژوهش رادیویی با پژوهش مکتوب گفت: برای ساخت مستند رادیویی چند مرحله وجود دارد، ­­مرحله اول باید این مستند براساس یک پژوهش انجام شود، ­­پژوهشی که براساس واقعیت‌های میدانی، تحقیق‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی که معتبر هستند و منابع دیگر که بتوانند اطلاعاتی درباره موضوع ارایه بدهد؛ آرشیو‌های صوتی و تصویری است، ­ مصاحبه‌های مردمی است حتی مصاحبه‌های کارشناسان و افراد خبره، اما تفاوتی که با پژوهش دانشگاهی دارد این است که تکیه ما به آمار به روز خیلی بیشتر است.

درباره این موضوع سالهاست که مقاله نوشته می‌شود، رساله‌های دکتری دفاع می‌شود و مقاله‌هایی که در در نشریات علمی معتبر چاپ می‌شود ولی اینها دیگر منبع ­قابل استفاده برای مستندی که در این حوزه می‌خواهد ساخته شود، نیست و باید به روز باشد تا بتوانیم اعتماد مخاطب را جلب کنیم.

او درباره همکاری نهاد‌ها هم گفت: یک بخشی از نهاد‌های دولتی معمولا در این زمینه زیاد همراهی نمی‌کنند شاید به این علت که به نوعی نقص کار بعضی از نهاد‌ها مخصوصا در حوزه بهداشت و درمان را نشان می‌دهد، خیلی مایل نیستند در این حوزه کار کنند، ولی گروه مردمی هست که در این زمینه خیلی فعال هستند که شعبه‌های متعددی دارند و دارند در زمینه حفظ حیات جنین کار می‌کنند.

وی گفت: منظور از آشفتگی آماری سقط جنین، سقط جنین قانونی نیست، سقط جنین قانونی آمار دارد  که وزارت بهداشت و پزشکی قانونی به صورت رسمی اعلام می‌کنند اما  این آماری که آنها ­اعلام می‌کنند، با آن آماری که در جامعه اتقاق می‌افتد خیلی متفاوت است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



­
­

دیگر خبرها

  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • قهرمانان، رسانه گویای هویت ملی ایران‌اند
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر 
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود