Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@10:55:02 GMT

اعتبارات نوش‌آباد، متناسب جمعیت آن نیست

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۸۹۳۹

اعتبارات نوش‌آباد، متناسب جمعیت آن نیست

ایسنا/اصفهان شهردار نوش آباد گفت: جمعیت ساکن در نوش آباد بیش از ۱۸ هزار نفر است، در حالی که اعتبارات دولتی بر اساس آمار ۱۲ هزار نفری سرشماری سال ۱۳۸۵ به این شهر اختصاص پیدا می‌کند که متناسب این جمعیت نیست.

احمد شاه بالایی، امروز(سه‌شنبه، ۷ تیر) در نشست خبری، اظهار کرد: بخش بزرگی از خدمات و امکانات شهر نوش‌آباد در اختیار اتباع خارجی است که جمعیتی بیش از ۵ هزار نفر را شامل می‌شود و فقط نیمی از آنها مدارک مجاز دارند که امیدواریم این مشکل توسط مقام‌های مسئول رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عملیات آزادسازی معابر شهری و توسعه گردشگری دو برنامه اصلی شهرداری نوش آباد است که نیازمند همکاری دستگاه‌های بین بخشی به ویژه میراث فرهنگی است و در غیر اینصورت برنامه ها به نتیجه نمی‌رسد و در فرآیند اداری زمین‌گیر می‌شود.

به گزارش ایسنا، شهردار نوش‌آباد، تصریح کرد: فرآیند صنعت گردشگری با اسکان و بیتوته مسافر تکمیل می‌شود بنابراین پیگیر جلب مشارکت بخش خصوصی هستیم تا با حفظ و احیای خانه‌های تاریخی، توسعه گردشگری بیابان و فروش قلعه خشتی نوش آباد ضریب ماندگاری گردشگر را افزایش بدهیم.

شاه بالایی گفت: توسعه مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد، فرصت‌های گردشگری جدیدی را برای منطقه فرهنگی کاشان ایجاد می‌کند که تاکنون یک ماه است به نامه شهرداری نوش‌آباد برای آغاز فصل ششم کاوش جواب داده نشده است.

وی افزود: گردشگری مذهبی یکی از ظرفیت‌های نوش آباد است که در مناطق کمتری از کشور، آیین‌های مذهبی با این شرایط زمان و مکان برگزار می شود و با توسعه صنعت گردشگری می‌توانیم تصویر روشنی از ایران را به جهان معرفی کنیم.

شهردار نوش آباد تاکید کرد: نوش آباد و ظرفیت های آن هنوز شناخته نشده است و باید آن را  معرفی کرد. رسانه ها با اطلاع رسانی به موقع می‌توانند حس تعلق شهروندان به شهر را برمی‌انگیزند تا آنها در برنامه‌های مدیریت شهری مشارکت فعال داشته باشند.

شاه بالایی گفت: رسانه ها با انتقال مسائل شهروندان و نقد منصفانه و عادلانه می توانند اولویت‌های مدیریت شهری را تعیین کنند هرچند که پذیرش انتقاد سخت است حتی اگر سازنده باشد، اما انتقال آن برای تعیین مسیر پیشرفت و توسعه اثرگذار است.

وی افزود: شرایط مردم و فضای جامعه نیازمند آرامش است که رسانه‌ها می‌توانند این بستر را فراهم کرده و روح امید و نشاط را در جامعه پراکنده کنند و با شناسایی مشکلات و ارائه راهکار به حل آنها کمک کنند.

شهردار نوش آباد، تاکید کرد: مسئولان مهمان هستند، اما رسانه‌ها صاحبان اصلی جامعه هستند و می‌توانند نسبت به مسائل شهر و شهروندان روشنگری کرده و در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری موثر باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها جمعیت رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است.

عطا حسن‌پور امروز، یازدهم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری که در منطقه عشایری کولیدر بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در بروجرد منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است که چنین مناطقی قابلیت توسعه در این زمینه را دارند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر نقش مولد و تولید کننده دارند که با توجه به قابلیت‌هایی که مناطق عشایری بروجرد در توسعه گردشگری عشایر دارند می‌توان به درآمدزایی در این حوزه و حوزه‌های مرتبط شامل گیاهان دارویی و صنایع دستی رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: توسعه گردشگری عشایری می‌تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند.

حسن‌پور بیان کرد: گردشگران به دنبال این هستند که در محیطی طبیعی و به دور از هیاهو زمان بگذراند بنابراین با توجه به شرایط موجود در مناطق عشایری در صورت تقاضا از سوی علاقمندان مجوز راه‌اندازی خانه مسافر و بومگردی گردشگری عشایری را ارئه خواهیم داد.

وی ادامه داد: مردم در زمینه گردشگری کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه‌های مرتبط با گردشگری درخواست مجوز دهند تا در کمترین فرصت شرایط فعالیت آنها فراهم می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم