Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@18:40:39 GMT

قهرمان آمریکایی المپیک همچنان در بازداشت روسیه

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۹۱۰۴

قهرمان آمریکایی المپیک همچنان در بازداشت روسیه

به گزارش خبرگزاری فارس، گرینر روز گذشته در دادگاهی در خیمکی حاضر شد و خبرگزاری دولتی تاس گزارش داد که بازداشت وی تا 20 دسامبر یعنی 6 ماه دیگر در این جلسه تمدید شد.

گرینر در ماه فوریه و  اندکی قبل از حمله روسیه به اوکراین در فرودگاهی در نزدیکی مسکو به اتهام همراه داشتن مواد مخدر دستگیر شد.

این اتهامات تا 10 سال حبس دارد، اما دولت ایالات متحده اعلام کرده است که گرینر به اشتباه بازداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تاس، جلسه رسیدگی به این پرونده جنایی قرار است روز جمعه برگزار شود.

گرینر به روسیه رفته بود تا برای تیم UMMC Ekaterinburg در لیگ برتر بازی کند.

این بازیکن به تیم بسکتبال زنان ایالات متحده کمک کرد تا مدال های طلای المپیک ریو 2016 و توکیو 2020 را  کسب کند.

شرل گرینر، نامزد ستاره بسکتبال از جو بایدن خواسته تا از نفوذ خود برای آزادی او استفاده کند. این در حالی است که کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده به انجمن ملی بسکتبال زنان آمریکا برای آزادی این بازیکن پیوسته‌اند.

مبادله زندانیان به عنوان محتمل ترین راه برای تضمین آزادی گرینر پیشنهاد شده است، اما تحریم‌های گسترده آمریکا علیه روسیه در پاسخ به جنگ در اوکراین، هرگونه تلاش دیپلماتیک را پیچیده کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بسکتبال آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۹۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند

ایتنا - نظرسنجی جدید رویترز و ایپسوس، که نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد اکثر آمریکایی‌ها اپلیکیشن تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند.
این نظرسنجی که در ماه مارس انجام شده است، نشان می‌دهد ۶۷ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند تیک‌تاک یک تهدید امنیتی برای ایالات متحده است.

حدود ۵۲ درصد هم گفته‌اند استفاده از آن را به‌دلیل «نگرانی‌های امنیتی» متوقف کردند.

این نظرسنجی در حالی انجام شده که تنش‌ بین ایالات متحده و چین بر سر این رسانه اجتماعی محبوب که روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود، افزایش یافته است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در سال ۲۰۲۰ تلاش کرد تا این برنامه را در ایالات متحده ممنوع کند، اما این تلاش‌ها با چالش‌های حقوقی روبرو شد.

بسیاری از مقام‌های آمریکا معتقدند تیک‌تاک خطرات امنیت ملی دارد، زیرا چین می‌تواند این شرکت را مجبور کند داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر آمریکایی‌اش را به پکن بدهد.

کنگره آمریکا اخیرا طرحی را تصویب کرد که بایت‌دنس، مالک چینی تیک‌تاک، یا باید آن را به یک شرکت آمریکایی واگذار کند، یا فعالیتش در ایالات متحده ممنوع خواهد شد.

این مصوبه هفته گذشته با امضای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، به قانون تبدیل شد.

رویترز پنجشنبه گذشته از قول منابع آگاه گزارش داد که بایت‌دنس ترجیح می‌دهد به‌جای فروش تیک‌تاک به یک شرکت آمریکایی، این برنامه را در ایالات متحده تعطیل کند.

دیگر خبرها

  • اینجا «ایالات متحده اسرائیل» است!
  • ظریف: دانشجویان معترض آمریکایی بر خادمان حرم‌های شریف شرف دارند
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • (تصاویر) مقایسه بمب افکن چینی Xi’an H-۲۰ و B-۲۱ آمریکایی؛ کدام بهتر است؟
  • فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند
  • بازداشت دستکم ۲۱۰۰ نفر در تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند