Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، ۴۶ جسد مهاجر در روز دوشنبه در شهر سن آنتونیو ایالت تگزاس آمریکا، پشت یک تراکتور تریلر کشف شده است. این حادثه یکی از مرگبارترین حوادث قاچاق انسان در مرز مکزیک و آمریکا است.

یکی از مقامات سازمان آتش نشانی سن آنتونیو گفت که اجساد انباشته‌شده و بدون هیچ آبی در کامیونی که در کنار ریل راه آهن در منطقه ای دورافتاده در حومه جنوبی شهر رها شده بود، پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سازمان آتش نشانی ، ۱۶ فرد دیگر  در داخل تراکتور تریلر یافت شدند. در میان‌۱۶ فرد آسیب‌دیده،  ۴ خردسال هم بود. همگی آنها به دلیل گرمازدگی و خستگی به بیمارستان ها منتقل شدند، هیچ کودکی در میان کشته شدگان نبود.

چارلز هود، رئیس آتش نشانی سن آنتونیو در یک کنفرانس خبری گفت: بیمارانی که ما دیدیم با تماس دست متوجه شدیم خیلی داغ بودند، آنها از گرمازدگی، خستگی رنج می‌بردند. هود افزود که این یک تریلر تراکتور یخچال‌دار بود اما هیچ واحد تهویه مطبوع قابل مشاهده در تجهیزات تراکتور وجود نداشت.

دمای هوا در سن آنتونیو، که حدود ۲۵۰ کیلومتر از مرز مکزیک فاصله دارد، در روز دوشنبه با رطوبت بالا به۳۹.۴ درجه سانتیگراد رسیده بود.

ویلیام مک مانوس، رئیس پلیس شهر گفت فردی که در یک ساختمان مجاور کار می کند صدای فریاد کمک را شنید و بعد  برای سر در آوردن از صدا به بیرون  آمد. کارگر متوجه درهای نیمه‌باز تریلر شد و با نکاه به داخل آن با تعدادی اجساد مواجه شد.

مک مانوس گفت که این بزرگترین حادثه در نوع خود در شهر بود و اضافه کرد در این رابطه سه نفربازداشت شدند هرچند نقش قطعی و ارتکاب جرم آنها هنوز مشخص نیست.  سخنگوی اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده (ICE) گفت که بخش تحقیقات امنیت داخلی سازمان با هماهنگی پلیس محلی در حال بررسی احتمال این رویداد در ارتباط با قاچاق انسان است.

کد خبر 686661 برچسب‌ها قاچاق - قاچاقچی ایالات متحده آمریکا مکزیک قاچاق انسان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قاچاق قاچاقچی ایالات متحده آمریکا مکزیک قاچاق انسان سن آنتونیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا

رسانه‌های غربی از واژگونی یک قایق حامل پناهجویان دیگر در نزدیکی جزایر قناری و مفقود شدن تعدار زیادی از آن‌ها خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس آنسایگر"، یک قایق حامل مهاجران در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا واژگون شد و ده ها نفر ناپدید شدند.

پس از واژگونی این قایق حامل مهاجران در حدود 100 کیلومتری جنوب جزیره قناری ال هیرو در اقیانوس اطلس، نیروهای امداد روز دوشنبه عملیات برای یافتن حدود 50 پناهجوی مفقودی را آغاز کردند. سرویس امداد دریایی اسپانیا اعلام کرد که یکی از هلیکوپترهای آن 9 نفر را که به قایق واژگون شده چسبیده بودند، سوار کرد.

خبرگزاری دولتی افه گزارش داد که پس از انتقال آنها به ال هیرو، نجات‌یافته‌ها گزارش دادند که قایق چوبی 9 روز پیش با حدود 60 سرنشین به راه افتاده است وروز شنبه مشکلاتی برای آن پیش آمده است.

سازمان امداد و نجات دریایی نتوانست بگوید چند نفر در قایق بودند. گارد مدنی در سانتا کروز د تنریف، پایتخت جزیره قناری تنریف نیز نتوانست اطلاعات بیشتری در مورد این حادثه ارائه دهد.

افه گزارش داد که این مهاجران از کشورهای جنوب صحرا آمده بودند. این مسئله که سفر آنها از طریق دریا دقیقاً از کجا شروع شد ناشناخته بود.

ده ها هزار نفر از مردم جنوب صحرا که از فقر، درگیری و بی ثباتی در غرب آفریقا فرار می کنند، هر ساله سعی می کنند با قایق خود را به اسپانیا برسانند. به گفته وزارت کشور، 16 هزار و 621 مهاجر از اول ژانویه تا 15 آوریل امسال با قایق وارد اسپانیا شده اند. در مدت مشابه سال گذشته تعداد این مهاجران 11681 مورد بوده است.

پناهندگان در حالی در جریان پناهندگی به کشورهای اروپایی با جان خود بازی می کنند که اتحادیه اروپا تلاش می‌کند در آستانه انتخابات در این منطقه طرح اصلاحات قواعد پناهندگی برای تشدید سختگیری‌ها علیه پناهجویان را از تصویب پارلمان بگذراند و به این ترتیب رای شهروندان را جلب کند.

در طرح اصلاح سیستم پناهندگی اتحادیه اروپا که به زودی در بروکسل به رای گذاشته خواهد شد، پارلمان اتحادیه اروپا، کشورهای عضو و کمیسیون توافق کردند که رویکرد خود را در قبال مهاجران غیرقانونی تشدید کنند.

در این طرح از جمله، رویه‌های سریعتر در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا برای اطمینان از اخراج مهاجران بدون چشم‌انداز در نظر گرفته شده است. به گفته کارشناسان، با این حال، بعید است که این اصلاحات تا زمان برگزاری انتخابات اروپا در اوایل ماه ژوئن هیچ تاثیری داشته باشد.

بر این اساس در صورت افزایش شدید مهاجرت، مقررات بحران این امکان را برای افراد فراهم می‌کند که برای مدت طولانی‌تری در مراکز پناهندگی در مرزهای خارجی تحت شرایط زندان مانند نگهداری شوند.

بیش از 6 هزار پناهنده در سال 2023 در مسیر دریایی به اسپانیا جان باختند100 هزار ارمنی از قره‌باغ به ارمنستان پناهنده شدند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • دستگیری ۹۷ دانشجوی معترض از ۲ دانشگاه آمریکا
  • بازداشت وحشیانه دانشجویان تگزاس توسط یگان ضد شورش آمریکا
  • گسترش خیزش جهانی دانشجویان حامی فلسطین / پلیس آمریکا دانشگاه کلمبیا را محاصره کرده است + فیلم
  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس
  • ۹۷دانشجوی دانشگاه ویرجینیا و تگزاس آمریکا هم بازداشت شدند
  • آن چه این نامردمان با جان انسان می کنند! | ببینید
  • نقشه جهانی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی (+عکس)
  • طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند