Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@14:03:11 GMT

راهنما جامع خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی در سال 1401

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۹۲۱۵

راهنما جامع خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی در سال 1401

تصفیه آب صنعتی یا آب شیرین‌کن صنعتی، یک روش جدید در تصفیه آب بوده که از پروسه اسمز معکوس RO، برای تصفیه آب استفاده می‌شود. دستگاه تصفیه آب صنعتی دستگاهی است که توانایی تبدیل آب شور به آب شیرین را دارد. دستگاه‌های آب شیرین کن در انواع آب شیرین‌کن خانگی، آب شیرین‌کن نیمه صنعتی و صنعتی تولید می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از آبسازه، در عصر امروزی کیفیت آب مصرفی در صنایع خیلی مهم است و همه صنایع در پی استفاده از آب سبک و با املاح پایین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از آب با میزان املاح و سختی بالا بر کیفیت محصولات تولیدی تاثیر مستقیم دارد، بنابرین جهت دسترسی به آب با کیفیت، بایستی از دستگاه تصفیه آب صنعتی یا آب‌ شیرین‌کن استفاده نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طراحی و تولید دستگاه تصفیه آب صنعتی با متخصصان شرکت آب سازه در تماس باشید.

بررسی سیستم‌های تصفیه آب صنعتی در ایران آب شیرین‌کن کشاورزی و گلخانه

در بسیاری از مناطق کشور ما املاح آب‌های سطحی و آب چاه‌ها به حدی افزایش یافته که این امر موجب غیرقابل کشت‌شدن زمین‌های کشاورزی شده است. با استفاده از  سیستم آب شیرین‌کن‌های کشاورزی، تهیه آب مناسب جهت آبیاری و زراعت میسر می‌شود. با استفاده از دستگاه تصفیه آب شیرین‌کن کشاورزی، املاح آب تا درصد قابل توجهی کاهش پیدا کرده و آب مناسب برای کشت و زرع در دسترس قرار می‌گیرد. با این روش بازده تولیدات کشاورزی و گلخانه‌ای به شدت افزایش پیدا می‌کند. استفاده از دستگاه آب شیرین‌کن کشاورزی با وجود محدودیت‌ها و هزینه فراوان راه حل مناسبی جهت برخورد با کم آبی و شوری روزافزون آب‌ها می‌باشد.

آب شیرین کن‌های دریایی

حدود ۳/۲ سطح کره زمین را آب اقیانوس و دریاها تشکیل می‌دهند. شوری آب دریاها در گذشته مانع بزرگی برای شیرین کردن و در دسترس قرار دادن آب دریاها به حساب می‌آمد. اما امروزه در نقاط مختلفی از دنیا آب شیرین کن‌های دریایی بزرگ مشغول به کار هستند که آب آشامیدنی جمعیت بالایی را تامین می‌کنند. در مناطق گرمسیری و مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند، فرآیند نمک‌زدایی به عنوان یک فرآیند مقرون به صرفه در جهت تامین آب شرب، کشاورزی و صنایع به حساب می‌آید. استفاده از آب شیرین‌کن دریایی در تصفیه آب دریا به روش اسمز معکوس با توجه به هزینه اولیه سرمایه‌گذاری و همچنین با توجه به سهولت بهره‌برداری نسبت به سایر روشهای تصفیه آب دریا مانند تقطیر و MED از اولویت بالاتری برخوردار است. هزینه بهره‌برداری از آب شیرین‌کن دریایی RO شامل هزینه برق و مواد شیمیایی آن می‌باشد. به طور کلی هزینه ساخت آب شیرین‌کن‌های دریایی به دلیل تفاوت در املاح آب ورودی (دریاها و اقیانوس‌ها) و بالاتر بودن شوری آن‌ها نسبت به سایر آب شیرین‌کن‌ها بالاتر است و این تفاوت قیمت به نوع ممبران‌های مورد استفاده و تامین فشار بالاتر جهت غلبه بر فشار اسمزی بیشتر و نوع تجهیزات مورد استفاده و مقاوم در برابر خوردگی و شوری بالا مربوط می‌باشد.

آب شیرین‌کن بیمارستانی

یکی از مهمترین تجهیزات مورد استفاده در بیمارستان‌ها دستگاه‌های تصفیه آب بیمارستانی یا آب شیرین‌کن‌های بیمارستانی می‌باشد. دستگاه‌های آب شیرین کن بیمارستانی در تامین آب شرب بیماران و بخش‌های مختلف بیمارستان ، شستشوی البسه و تجهیزات بیمارستان، ضدعفونی تجهیزات بخش‌های مراقبت ویژه و اتاق‌های عمل و دستگاه‌های دیالیز کاربرد بسیاری دارد. آب تصفیه مورد استفاده در بیمارستان به دلیل اهمیت بالا بودن استانداردهای بهداشتی می‌بایست عاری از هرگونه مواد آلاینده باشد به همین دلیل گندزدایی و فیلتراسیون نهایی بعد از فرایندهای اسمز معکوس از اهمیت بالایی برخوردار است.

آب شیرین‌کن مرغداری و دامداری

حدود ۷۵ درصد از وزن بدن و ۹۰ درصد خون دام و طیور  از آب تشکیل می‌شود، همچنین آب تمامی جنبه‌های متابولیسم یک حیوان را در بر می‌گیرد به نحوی که نقش مهمی در کنترل دمای بدن، هضم غذا و دفع فضولات ایفا می‌کند. به همین دلیل تصفیه آب در مرغداری‌ها و دامداری‌ها امری ضروری به شمار می‌آید. میزان آب مصرفی دام و طیور به عوامل مختلفی بستگی دارد. که از مهمترین آن‌ها می‌توان به نوع دام و طیور، درجه حرارت محیط و بدن، آب و هوا، تحرک دام و طیور، سن، نوع نژاد، نوع تغذیه و میزان آن، میزان نمک موجود در خوراک و کیفیت غذا مورد استفاده دام و طیور اشاره کرد. هر چه آب مورد استفاده در مرغداری‌ها و دامداری‌ها با کیفیت‌تر باشد، دام و طیور مصرف آب بالاتری دارند و این امر باعث سلامت دام و افزایش وزن آن می‌شود. آب آشامیدنی دام و طیور می‌بایست از لحاظ میکروبی فاقد هر گونه باکتری باشد و همچنین از لحاظ فیزیکی باید فاقد رنگ، بو و مزه باشد و از نظر شیمیایی فاقد املاح زیاد، سختی بالا و املاح مضری همچون سولفات، نیترات و یا نیتریت باشد. دستگاه آب شیرین‌کن در پرورش دام و طیور علاوه بر کاهش املاح و سختی آب با حذف میکرو ارگانیسم‌ها و آلاینده‌های موجود در آب، سبب بهبود کیفیت آب و در نتیجه رشد بهتر و سلامت دام و طیور می‌شود.

همچنین می‌توانید سوالات خود درباره مطلب راهنما جامع خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی و دستگاه تصفیه آب صنعتی در سال 1401 را با متخصصان سایت آب سازه در میان بگذارید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی دستگاه تصفیه آب صنعتی آب شیرین کن آب شیرین کن ها آب شیرین کن مورد استفاده دام و طیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار

هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.

او افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و تصریح کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.

علایی بیان کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی آماده شد
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار