Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی جهانی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با فروکش کردن وضعیت کرونا دروازه های شهر به سوی گردشگران داخلی و خارجی گشوده شده و اینک زمان نیازسنجی برای توسعه گردشگری پایدار است که در این راستا راه اندازی شرکت های ارائه دهنده تاکسی گردشگری در همه شهرستان های استان مورد تاکید است.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر یکی از این شرکت ها با همکاری صنف تاکسیرانی در شهرستان لاهیجان مجوز دریافت کرد و آغاز بکار کرد و کارهای مجوز شرکت تاکسی گردشگری در رشت نیز رو به اتمام است اما در نظر داریم این شرکت ها در همه شهرهای استان به همراهی یک راهنمای گردشگری فعال شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه رانندگان تاکسی گردشگری برای ارتباط با گردشگران خارجی باید مسلط به زبان انگلیسی نیز باشد، ادامه داد: بایستی نیازها و ضرورت های گردشگران اعم از خارجی و یا داخلی بررسی شود و تمام ضرورت هایی را که یک گردشگر در محل زندگی خود بدان نیاز داشته و یاحتی بیشتر مورد بررسی قرار گیرد؛البته این حساسیت برای گردشگران خارجی بیشتر است زیرا زبان ،فرهنگ و محیط تازه گردشگر را آسیب پذیر و شکننده می کند  و الزامی است که یک چتر حمایتی برای گردشگر در نظر گرفته شود.

جهانی گفت: " تاکسی گردشگری" به سکانداری رانندگانی امین و آموزش دیده در خصوص گردشگری و شاخه های مرتبط با آن یکی از مولفه های این چتر حمایتی است که می تواند سفری خوش و خاطره انگیز را برای گردشگر رقم بزند.

پیشتر روز یکشنبه هفته جاری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از موافقت با صدور مجوز دومین تاکسی گردشگری در جریان برگزاری کمیسیون صدور مجوز فعالیت تأسیسات گردشگری استان خبر داد.

بیش از سه هزار و ۲۵۰ تاسیسات گردشگری در گیلان فعال هستند و این استان با برخورداری از حدود ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و برخورداری از ظرفیت جاذبه اکوتوریسم چون کوهستان ،جنگل ،دریا همواره یکی از مقاصد بارز گردشگری کشور محسوب می شود؛ بطوریکه تنها در نوروز ۱۴۰۱ این استان میزبان ۷میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر بود.
 

برچسب‌ها توسعه اقتصادی گیلان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی گیلان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان توسعه اقتصادی گیلان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان تاکسی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۹۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان

به گزارش خبرنگار مهر، منصور مهرزاد ظهر سه شنبه به خبرنگاران رسانه‌ها اعلام کرد: روستای پالنگان تفرجگاه‌های زیبا و گردشگرپذیر، مناطق طبیعی و تاریخی دیدنی، سوغات و صنایع‌دستی برجسته و مراکز فرهنگی- اقامتی بسیاری دارد که هر یک از آن‌ها می تواند نقش مهمی در رونق گردشگری و اقتصاد منطقه داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: در این راستا و با توجه به کثرت گردشگران داخلی و خارجی بازدیدکننده ازاین روستای تاریخی، تعداد ٥٣ تابلوی معرفی امکان گردشگری و خدماتی موجود در روستا به همت این اداره‌کل و با همکاری و مشارکت فرمانداری کامیاران و اهالی پالنگان برای راهنمایی گردشگران به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه و نصب شد.

وی با بیان اینکه تعدادی تابلوی خوشامدگویی و تفسیری در جاده منتهی به روستا نیز نصب شده است، عنوان کرد: این اقدام با هدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ارائه اطلاعات و معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه به گردشگران ورودی و ارتقاء کیفیت خدمت‌رسانی به مردم انجام شد.

مهرزاد یادآور شد: بر روی این تابلوها اطلاعاتی از جاذبه‌های گردشگری و خدمات موجود از جمله مراکز اقامتی، فروشگاه‌های صنایع‌دستی و محصولات روستایی، مسجد، تابلوهای مربوط به شیلات، تعاون روستایی، فوریت‌های پزشکی و … در سایزهای مختلف درج شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مختلف خدماتی و نظارتی بتوانیم خدمات بیشتری به مسافران و گردشگران ارائه و باعث رونق بیش از پیش گردشگری استان شویم.

کد خبر 6093240

دیگر خبرها

  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم