Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین،رییس مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار مردم از قوه قضاییه و دولت رسیدگی به جرم انگاری و تخلف مدیریتی در حادثه قطار مشهد - یزد است.

در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف در جمع بندی گزارش کمیسیون عمران در خصوص سانحه ریلی قطار مسافری مشهد - یزد گفت: آنچه که در حوزه راه و شهرسازی باید دقت شود، تجدیدنظر در ساختارهای نظارتی و موضوع تضاد منافع در حوزه مدیریتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما موضوع رسیدگی به بحث قراردادهایی که در حوزه تامین و نگهداری منعقد می‌شود و بر اساس نظام فنی و اجرایی کشور نیست یا اشکالاتی به آن وجود دارد، بسیار ضروری است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع آموزش بسیار مهم است. آموزش در حوزه مربوط به راه آهن و کارهای ریلی نیازمند استمرار آموزش و نظارت بر اجرای وظایف افراد است. چرا که اکثر این سوانح خطای انسانی است که ضعف آموزش وجود دارد یا اگر آموزش دیدند، نظارت وجود ندارد و این حوادث رخ می‌دهد.

رییس قوه مقننه تاکید کرد: در حوزه مدیریت نیز این کار بسیار تخصصی است و حتماً باید مدیریت تخصصی باشد و دوستان در شرکت راه آهن می‌دانند که باید دستورالعمل های شرایط را به صورت مرتب به روز نگه دارند و در مدیریت وقت تجدید نظر کنند و در این باره آموزش دهند. این اشکالات در سیستم بسیار جدی است.

وی با اشاره به سوانح قطار در سال‌های گذشته گفت: بخش قابل توجهی از این حوادث به دلیل اشکال در دستورالعمل‌های اجرایی و مدیریتی کار و بخش‌های مختلف از جمله عملیات، نگهداری، سیگنالی و فنی بوده است.

قالیباف با تاکید بر اینکه توقع مجلس، مردم و خانواده‌های داغدیده در این حادثه و  سوانح مشابه دیگر، رسیدگی به جرم انگاری و تخلف مدیریتی مقصران است، تصریح کرد: مردم در زمان مشخص و قابل قبول، از  قوه قضاییه می خواهند از مجازات مقصران این حادثه باخبر شوند. البته وظیفه ما این است که این موضوع را پیگیری کنیم و حق خانواده‌های عزیزان از دست رفته هم جبران مالی است و از نظر عاطفی هم تسلیت بگوییم.

وی خاطرنشان کرد: از دولت هم می‌خواهیم در حوزه مدیریتی حتما با عناصری که در این حادثه تخلف کردند، تنبیه مدیریتی و انضباطی را در دستور قرار داده و  مردم منتظرند این موضوع را از دولت ببینند.


انتهای پیام/

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۹۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۵۷ گوسفند در برخورد قطار با گله در قزوین

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حجت الله مددخانی شامگاه یکشنبه در این خصوص اظهار کرد: در حادثه برخورد قطار با گله گوسفند در حوالی آبیک ۵۷ راس گوسفند تلف و ۲ چوپان مصدوم شدند.

فرماندار شهرستان آبیک با ناگوار خواندن این حادثه تصریج کرد: در این حادثه علاوه بر ۵۷ گوسفند، ۲ چوپان نیز از ناحیه دست و سر مجروح شدند که مراحل درمانی را سپری می کنند.

مددخانی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه برای تردد در این منطقه پل زیر گذر احداث شده است، اما چوپانان گله را از روی ریل عبور داده که منجر به وقوع چنین اتفاق تلخی شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات خواهیم داشت
  • تشریح جزئیات مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در کل حوزه انتخابیه مشهد و کلات خواهیم داشت
  • نقص فنی علت توقف قطار مشهد به تهران اعلام شد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس هرمزگان به صدا درآمد
  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • پیش‌بینی روزانه ۳ رام قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد
  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • تلف شدن ۵۷ گوسفند در برخورد قطار با گله در قزوین