Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:39:42 GMT

آلودگی ۱۹۸ میلیون نفر در دنیا به مخدر کانابیس

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۹۵۳۳

آلودگی ۱۹۸ میلیون نفر در دنیا به مخدر کانابیس

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن اشاره به اپیدمی غیرعادی موادمخدر گفت که برخلاف برخی اپیدمی‌ها همچون کرونا که دوره آغاز و اوج و سپس رو به افول و پایانی دارند، اپیدمی موادمخدر به صورتی غیرعادی با گذشت سالهای بسیار همچنان در اوج قرار دارد و هر روز گسترش یافته و انواع آن نیز بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، محمد جمالو در نشست ملی خیرین، کارآفرینان و سمنها که با هدف ایجاد گفتمان مشترک بین کنشگران دولتی و غیردولتی برای هم افزایی و ارتقاء بخشی فعالیتهای حوزه‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، با بیان اینکه سال ۱۹۸۷ در مجمع عمومی سازمان ملل ۲۶ ژوئن سالروز گرامیداشت مبارزه با مواد مخدر نامگذاری می‌شود، گفت: با اپیدمی جهانی روبرو هستیم و تمام کشورهای دنیا درگیر آن هستند و باید برای آن تدبیری اندیشیده شود. 

وی با اشاره به مقاله چاپ شده در سال ۱۹۹۸ تحت عنوان اپیدمی غیرعادی افزود: در مورد آن اشاره می‌کند که اپیدمی‌ها رفتارهای مشخص و آغاز و اوجی دارند و سپس به پایان می‌رسند. درمورد کرونا نیز تقریبا به این مدل می‌رسیم که شروع و اوجی داشت. 

وی در ادامه با اشاره به اپیدمی مواد مخدر بیان کرد: آن مقاله به اپیدمی غیرعادی اشاره می‌کند؛ وقتی سالها می‌گذرد، همچنان در اوج قرار دارد و هر روز این اپیدمی گسترش و نوع آن نیز بیشتر می‌شود. وقتی گزارش سازمان ملل را در سال ۲۰۲۰ نگاه می‌کنیم، تغییر نوع موادی که گسترش می‌یابد را می‌بینیم؛ همچنین ۱۹۸ میلیون نفر از افرادی که در دنیا به ماده کانابیس آلوده شده‌اند را می‌بینیم.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه ما با یک اپیدمی بزرگ روبرو هستیم که همه ما و فرزندانمان را تهدید می‌کند، افزود: برای مبارزه با اپیدمی‌ها، کشورها و دولتها به تنهایی موفق نخواهند بود. زمانی در کرونا موفق شدیم که تک تک آحاد جامعه فرهنگ سازی را پذیرفتند. 

جمالو با تاکید بر اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر در کشور اقدامات بی نظیری صورت گرفته است یادآور شد: بارها سازمان ملل از ایران تقدیر کرده است و قریب به ۴۰۰۰ نفر از فرزندان عزیز این کشور جان خود را در راه مبارزه با موادمخدر تقدیم کرده‌اند. 

 وی در ادامه از راه اندازی یک دفتر ویژه اشتغال بهبودیافتگان و مددجویان اعتیاد در ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مواد مخدر قاچاق مواد مخدر مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۹۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آن‌ها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

حاجیان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 748518

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه