Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهای چارچوب هماهنگی شیعیان عراق و ائتلاف عزم و حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق در نشستی به بررسی فضای سیاسی این کشور و روند تشکیل کابینه جدید پرداختند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز عراق، طبق بیانیه ائتلاف "عزم" عراق به رهبری خمیس الخنجر، این ائتلاف و چارچوب هماهنگی شیعیان عراق (شامل گروه‌های شیعه و برخی از احزاب سنی و کُرد معترض به نتایج انتخابات پارلمانی) و اتحادیه میهنی کردستان عراق روز دوشنبه در منزل جلال طالبانی، رئیس جمهور فقید عراق نشست مهمی برای بررسی تحولات عرصه سیاسی عراق و پایان بخشیدن به روند تشکیل کابینه داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه بیانیه یاد شده آمده است، در این نشست درباره آخرین تحولات در عرصه سیاسی گفتگو شده و بر لزوم افزایش تلاش‌ها جهت سرعت بخشیدن به تشکیل کابینه‌ای قدرتمند که قادر به عبور از تمامی چالش‌های پیش روی کشور باشد، تاکید شد.

همچنین تصاویری که از این نشست منتشر شدند، نشان داد که هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح عراق و چهره برجسته چارچوب هماهنگی در این نشست حضور نداشته است.

پیش از این یکی از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق مدعی بروز اختلاف‌نظرهای جدیدی میان گروه‌های این چارچوب شده بود.

این چهره چارچوب هماهنگی شیعیان عراق که خواست نامش فاش نشود، به شفق نیوز گفته بود، "اختلاف‌نظر جدید در رابطه با موضوع انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام است، به این شکل که نوری مالکی، رهبرائتلاف دولت قانون به شدت با این مساله مخالف است اما هادی العامری، رهبر ائتلاف فتح و قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق به دلیل اینکه مخالف تشکیل هرگونه کابینه‌ای با تحریم جریان صدر هستند، از این موضوع حمایت می‌کنند".

همچنین او پیشتر گفته بود که "رهبران چارچوب هماهنگی پیش از نشست‌شان با ائتلاف عزم و اتحادیه میهنی کردستان برای بررسی موضوع انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام، نشستی برای اتخاذ موضعگیری یکپارچه از سوی تمامی گروه‌های چارچوب خواهند داشت.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: عراق

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عراق چارچوب هماهنگی شیعیان عراق تشکیل کابینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۹۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو نشست کابینه جنگی را لغو کرد/ احتمال حمله زمینی به رفح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند نشست کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که قرار بود شامگاه امروز سه شنبه برگزار شود، لغو شده است.

تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که نتانیاهو در شرایطی این نشست را لغو کرده است که قرار بود در آن درباره موضوع آزادی اسرای اسرائیلی در غزه بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

این در حالی است که نتانیاهو در جدیدترین مواضع خود گفته است جنگ علیه غزه تا تحقق اهداف اعلام شده متوقف نخواهد شد.

وی در دیدار با خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه گفت در حال حاضر شانس دستیابی به توافق آتش‌بس بعید به نظر می‌رسد. نتانیاهو همچنین گفته است حمله زمینی به رفح به زودی آغاز خواهد شد.

کد خبر 6093313 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • شانا و جبهه پایداری در جستجوی ۳ کاندیدا /لیست مشترک قطعی شد؟
  • تمامی فعالیتهای فرهنگی اتباع اهل سنت باید در چارچوب قوانین و باشد
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • نتانیاهو نشست کابینه جنگی را لغو کرد/ احتمال حمله زمینی به رفح
  • جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست همدلی و همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می شود
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت