Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@12:49:38 GMT

حزب جنبش: نظام‌الدین قیصاری از حزب اخراج می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۹۷۴۸

حزب جنبش: نظام‌الدین قیصاری از حزب اخراج می‌شود

حزب جنبش ملی افغانستان «نظام‌الدین قیصاری» عضو ارشد این حزب که اخیراً به دعوت حکومت طالبان به کابل بازگشته را اخراج کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حزب جنبش ملی افغانستان در اطلاعیه‌ای با محکوم کردن اعلام حمایت «نظام‌الدین قیصاری» عضو ارشد این حزب از حکومت طالبان، از اخراج او خبرداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه بدون نام بردن مستقیم از قیصاری آمده است که عده محدودی از افراد منسوب به حزب با پشت کردن به آرمان‌های جنبش و نقض اصول و سیاست‌های آن، برای تأمین منافع شخصی خود در کنار حاکمیت طالبان قرار گرفته‌اند.

اطلاعیه می‌افزاید: چنین افرادی از عضویت حزب اخراج می‌گردند و دیگر نسبتی به حزب ندارند، آنان حق ندارند از نام حزب، ملت، به خصوص از نام ترک‌تباران نمایندگی کنند.

قیصاری فرمانده ازبک‌تبار که پیش از این در صفوف مخالفان طالبان می‌جنگید به دعوت هیئت حاکمه افغانستان روز شنبه (5 تیر) به کابل بازگشت.

این فرمانده سابق نیروهای خیزش مردمی در فاریاب هنگام بازگشت ضمن تأکید بر صلح از حکومت طالبان خواسته بود تا همه اقوام را در نظام سیاسی افغانستان سهیم کند.

«نظام‌الدین قیصاری» فرمانده ازبک‌تبار مخالف ژنرال دوستم به افغانستان بازگشتهمکاری مارشال دوستم در طرح 250میلیون‌دلاری انگلیس برای ناامنی شمال افغانستانترکیه و پیامدهای ناامنی در افغانستان؛ "مارشال دوستم" دردسر آینده آنکارا؟

قیصاری گفته بود: خواهش من از سران امارت اسلامی این است که تمام اقوام باید شریک حکومت شوند، چون که اینجا پشتون، ازبیک، تاجیک، هزاره، ایماق و همه مردم افغانستان هستند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان نظام الدین قیصاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟