Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک سعیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صبح  گذشته ششم تیرماه جاری، صیادان محلی به ما اعلام کردند که لاشه یک نهنگ توسط امواج به سمت ساحل آورده می‌شود و ما هم سریعا موضوع را به سازمان محیط زیست و تحقیقات شیلاتی آبهای دور اعلام کردیم.
وی افزود: حوالی ساعت ۱۱ صبح بود که خبر رسید لاشه در حوالی بازار قدیم به سمت پاسگاه رودیک به ساحل رسیده و به گِل نشسته است و ما به محل رفتیم که مشخص شد وال (نهنگ) جان ندارد و بر اساس شواهد نیز متوجه شدیم که از مرگش چند روزی می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مسوول شیلات شهرستان دشتیاری ادامه داد: کارشناسان محیط زیست نیز کمی پس از حضور ما به محل آمدند و تحقیقات خود را انجام دادند، کارهای تحقیقاتی‌شان نیز تا عصر گذشته ادامه داشت اما از آنجایی که امواج با لاشه بازی می‌کردند کمی از کارها ماند و همچنان نیز لاشه در ساحل است.
وی تصریح کرد: بررسی ها برای مشخص شدن علت فوت ادامه دارد و در نهایت اگر لاشه کاربردی برایشان نداشته باشد نسبت به دفن آن اقدام می‌کنند.
 به گفته سعیدی، علت مرگ این موجودات متفاوت است، گاهی خودکشی می‌کنند، گاهی به دلایل طبیعی فوت می شوند و برخی اوقات نیز به دلیل سوانح طبیعی یا انسانی کشته می‌شوند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان سازمان حفاظت محیط زیست چابهار اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سازمان حفاظت محیط زیست چابهار سیستان و بلوچستان سازمان حفاظت محیط زیست چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود

کوروش لشنی در حاشیه دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی اظهار کرد: با توجه به گشت و کنترل مستمر نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره در سطح حوزه استحفاظی شهرستان دورود در رودخانه تیره و مار وره به سه گروه از صیادان غیر مجاز ماهی برخورد کردند که موفق شدند متخلفین را دستگیر و به مراجع قضایی تحویل دادند.

وی افزود: از این متخلفین زیست محیطی بیش از ٣٠ قطعه ماهی رودخانه‌ای به همراه سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود گفت: پس از تنظیم صورت‌جلسه اولیه، پرونده این متخلفان تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

لشنی از دوستداران محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کشف سلاح عجیب از شکارچیان حیات وحش/ عکس
  • هشت شکارچی متخلف در گچساران دستگیر شدند
  • هشت شکارچی متخلف حیات وحش گچساران دستگیر شدند
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود