Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار بویراحمد از بالغ بر ۲هزار ساخت‌وساز غیرمجاز و خارج از حریم در شهر یاسوج و حومه خبر داد و گفت: واگذاری زمین برای قبرستان‌های جزیره‌ای در این شهرستان ممنوع است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس اولین جلسه مبارزه با زمین‌خواری در فرمانداری بویراحمد با حضور فرماندار، معاون پیشگیری از جرم  دادگستری، شهرداری و کلیه دستگاه های مرتبط با زمین تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جلسه ۴ساعته با ۴دستور کار مهم (تعیین تکلیف ساخت و سازهای غیرمجاز و خارج از حریم، بررسی مصادیق زمین خواری در شهر یاسوج و حومه، بررسی وضعیت تعاونی های مسکن ادارات و مسئله قبرستان ها) در فرمانداری بویراحمد به صورت کاملا چالشی برگزار شد. 

جهاد کشاورزی، شهرداری یاسوج، اداره ثبت، نماینده حوزه پیشگیری دادگستری ،محیط زیست، منابع طبیعی ،امور آب منطقه ای از جمله دستگاه هایی بودند که به بیان برخی از مشکلات پرداختند و مواردی را مطرح کردند.

تعاونی های مسکن ادارات ،افراد ذی نفوذ، برخی سازمان های دولتی و نیمه دولتی، در کنار عدم نظارت همگانی و عدم اهتمام به پیشگیری، در عین عدم‌هماهنگی بین دستگاه های متولی زمین و ادارات خدمات رسان  مهم ترین مسائل موثر در زمین خواری های اخیر بیان شد و مورد بحث قرار گرفتند.

فرماندار بویراحمد نیز در ابتدای این جلسه با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامی داشت شهدای ۷تیر از اقدامات قوه قضائیه در مبارزه با زمین خواری تشکر کردند و افزودند: سهل انگاری در ایجاد وضعیت موجود و حجم بالای زمین خواری توسط دستگاه های متولی مشهود هست و من بعد هرگونه قصور و کوتاهی  مستقیما متوجه متولیان هست نه مردم.

مهدوی در این خصوص با اشاره به وضعیت بوجود آمده که بالغ بر دو هزار ساخت و ساز غیر قانونی در شهر یاسوج و حومه انجام شده است؛ گفت من بعد جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و امور آب حق ندارند اجازه دهند ساخت و سازی از ابتدا انجام شود و اگر کسی می خواست به قانون تمکین نکند از همان اول وارد مرحله برخورد قانونی با هماهنگی دستگاه قضایی شوند ،چرا که در مرحله بعد که ساخت و ساز انجام گرفت برخورد های قانونی سخت تر و پیچیده تر می شود.

فرماندار بویراحمد با اشاره به مصداق هایی از زمین خواری ها در حوزه های گردشگری، دامپروری، کشاورزی اعم از گیاهان دارویی، گل خانه ها ،طرح های طوبی و ... بیان کردند که جای تاسف بیشتر آنجاست که بخشی از تسهیلات اشتغالزایی با حجم بالا هم به این زمین خواری ها کمک می شود و تعلق می گیرند.

فرماندار بویراحمد اعلام کرد برای جلوگیری از  زمین خواری هایی در طرح های تسهیلاتی و اشتغالزایی،ادارات متولی  اعم از صادر کننده مجوز ،واگذار کننده زمین و ارائه دهنده ی تسهیلات همه مقصر هستند ،چرا که هیچکدام نظارت میدانی برای اجرای استاندارد طرح ها  ندارند و لذا طرح ها در نهایت به یک زمین خواری گسترده منجر می شود.

مهدوی در بخش دیگری به وضعیت قبرستان ها اشاره کرد و گفت متاسفانه زمین خواری مرده پدیده نوظهوری است که با اشغال زمین برای قبرستان در حال انجام هست و منابع طبیعی و شهرداری یاسوج باید به ساماندهی در این خصوص اقدام نمایند و هرگونه واگذاری زمین برای قبرستان های جزیره ای بدون هماهنگی معاون پیشگیری دادگستری ممنوع هست.

در این نشست اداره امور آب و جهاد کشاورزی و منابع طبیعی ملزم شدند من بعد گشت های مراقبت و حفاظت خود را تشدید و مستمر گزارش نمایند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرماندار بویراحمد زمین برای قبرستان زمین خواری ها منابع طبیعی قبرستان ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده

به گزارش خبرگزاری صدا  و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: در شبانه روز گذشته منطقه امامزاده جعفر با دمای ۳۲.۴، لیکک ۳۲.۵ ، دوگنبدان ۳۲.۶ و دهدشت ۳۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است. ولی بهره مند افزود: حداقل دمای مناطق گرمسیری استان در بامداد امروز در امامزاده جعفر ۱۳،دوگنبدان ۱۲،دهدشت ۱۳ و لیکک ۱۹ درجه سانتیگراد ثبت شده است. وی تاکید کرد: در این مدت حداقل دمای هوای شهرهای سردسیری سی سخت، یاسوج و مارگون به ترتیب ۸.۸ ،۸.۷ و ۸.۳ درجه سانتیگراد بود. بهره مند افزود: در شبانه روز گذشته حداکثر دمای شهرهای یاسوج و سی سخت نیز ۲۳ و ۲۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است. کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: دمای هوای استان در شبانه روز آینده روند کاهشی نامحسوس دارد. بهره مند تاکید کرد: هوای استان در شبانه روز آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش وزش باد پیش بینی می شود. وی عنوان کرد: در آخرین سامانه بارشی استان (پنجم اردیبهشت)در دلی خمسیر۱۷،علی کرم دمچنار ۱۶،کاکان ۱۲،چیتاب ۱۱،تنگ رواق ۱۱،تلگاه ۱۰،سی سخت ۹.۸،گنجه ای ۹ میلیمتر باران باریده است. بهره مند خاطرنشان کرد: این سامانه در گنجگان هفت،یاسوج پنج،دشتروم پنج،ستنگان پنج،دشت بز چهار،ملرگون چهار،سیرون شبلیز چهار،و سرآسیاب یوسفی سه میلیمتر باران داشته است.

دیگر خبرها

  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج