Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد هاشمی دوشنبه شب در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر خیابانی استانی «نالشکینه» بوکان اظهار کرد: در همین راستا در حوزه بومی و استانی، نگاه یک نگاه توزیعی و عدالت محور حاکم شده است و این نگاه در تمامی ارکان این وزارتخانه جاری است.

وی با بیان اینکه جشنواره‌های تئاتر استانی باید دائمی شوند، افزود: برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره نالشکینه تنها بخشی از ارزش‌های بومی است که توجه ویژه به همین خرده فرهنگ‌ها، محصولات کلانی را برای فرهنگ عمومی کشور در برخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هنرمندان نامی و مطرح کشور از دل این جشنواره‌های استانی و شهرستانی بیرون آمده و در عرصه‌های مختلف هنری خود را مطرح کرده و درخشیده‌اند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از «حسن زیرک» هنرمند نامی بوکان افزود: باید جایزه سالانه موسیقی استاد حسن زیرک هر ساله به مناسبت تولد و یا بزرگداشت این هنرمند نامی عرصه موسیقی کُرد به هنرمندان شاخص عرصه موسیقی اهدا شود.

وی اضافه کرد: ما امروز در آستانه هفتم تیر هستیم که یادآور دو واقعه تلخ در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است؛ اول انفجار دفتر حزب جمهوری و شهادت شهید آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان و همچنین فاجعه غم انگیز بمباران شیمیایی و ناجوانمردانه مردم سردشت، یاد و خاطره‌ی شهدا و جانبازان این دو واقعه را گرامی می‌داریم.

معاون وزیر ارشاد در ادامه افزود: یکی از بخش‌های جدایی ناپذیر و صفحات پر افتخار در میراث ایرانی ما، زبان، ادب و فرهنگ کردی است. اینگونه جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و رویدادها که در جای جای کشور ما برگزار می‌شود در جهت تقویت خرده فرهنگ‌های بومی مؤثر است که این مهم از سیاست‌های قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

نخستین جشنواره تئاتر «نالشکینه» بوکان که نخستین جشنواره تئاتر خیابانی آذربایجان غربی نیز محسوب می‌شود، عصر امروز با معرفی گروه‌های برتر به کار خود پایان داد.

برای شرکت در این جشنواره ۲۹ گروه از شهرهای آذربایجان غربی آثار خود را ارسال کرده بوند که با انتخاب هیأت بازبینی ۱۲ گروه به بخش رقابت و یک گروه به بخش جنبی جشنواره راه پیدا کرد.

کد خبر 5525642

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت ارشاد تئاتر شهر بوشهر خطبه های نماز جمعه شیراز اردبیل مواد مخدر سنندج مشهد خراسان رضوی قوه قضاییه ایلام آمار کرونا گرد و غبار ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۰۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور، از ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود و نمایش ۴۴۴ به کارگردانی نرجس آخوندپور در این جشنواره حضور خواهد داشت.   گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور یافت.

دیگر خبرها

  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان