Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی باقری‌کنی رئیس تیم مذاکره‌کننده پس از تماشای فیلم سینمایی «هناس» که روایتی پرتلاطم از زندگی شهید هسته‌ای داریوش رضایی‌نژاد، همسر و فرزندش را به تصویر می‌کشد، درباره این فیلم گفت: نکته مهم‌تر اینکه با توجه به موضوع ترور در کشور‌های دیگر که فقط متوجه مقام‌های سیاسی شده، در کشور ما این‌گونه نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علی باقری‌کنی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و رئیس ‌تیم مذاکره‌کننده پس از تماشای فیلم سینمایی «هناس» که روایتی پرتلاطم از زندگی شهید هسته‌ای داریوش رضایی‌نژاد، همسر و فرزندش را به تصویر می‌کشد، درباره این فیلم گفت: نکته مهم‌تر اینکه با توجه به موضوع ترور در کشورهای دیگر که فقط متوجه مقام‌های سیاسی شده، در کشور ما این‌گونه نبوده است. بلکه در کشور ما متوجه یک میوه‌فروش، دانش‌آموز، استاد دانشگاه، روحانی و حتی یک خانم فعال در محل یا مسجد نیز بوده و این طیف ترورشوندگان هم بیانگر مؤلفه‌های قدرت ماست.

وی افزود: ما در حالی از قربانیان بزرگ تروریسم به حساب می‌آییم که توسط قدرت‌های بزرگ به حمایت و طرفداری تروریسم متهم می‌شویم. این نشان‌دهنده این است که ما در عرصه به نمایش کشیدن واقعیت‌های موجود در جامعه‌مان و نسبت به افکار عمومی دچار یک لختی یا سستی هستیم. از این رو دشمن توانسته علی‌رغم این واقعیت عینی (مبنی بر اینکه قربانیان بزرگ تروریسم هستیم) موضوع را برعکس جلوه دهد.

باقری‌کنی با اشاره به اینکه «هناس» می‌تواند گامی جدی در عرصه بازنمایی واقعیت باشد، بیان کرد: کارکرد اصلی هنر این است که بتواند واقعیت‌ها را با روش‌های ماندگار، در ذهن‌ها ماندگار کند و آن‌ها را به شکل پایدار در افکار عمومی متجلی کند.

رئیس تیم مذاکره‌کننده، در ادامه این بحث عنوان کرد: از دیدگاه من «هناس» نشان داد که ترور یک ابزار شیطانی ا‌ست که توسط قدرت‌ها به کار گرفته شده است و هدف آن ممانعت از پیشرفت ملت‌هاست. همچنین تعبیر من این است که ترور به عنوان یکی از ابزار حکمرانی استکبار و ابرقدرت‌ها به ویژه آمریکاست و دقیقا زمانی‌که از دستیابی به اهداف متجاوزانه خود ناکام شوند، دست به ترور می‌زنند و این بزدلانه‌ترین شیوه برای اعمال نظر و تامین هدف‌شان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هناس علی باقری تیم مذاکره کننده هسته ای فیلم سینمایی سینمای ایران قدرت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد

وزیر امور خارجه گفت: آفریقای جنوبی در صف کشورهای آزادیخواه قرار دارد و مایلم بر اهمیت استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید کنم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی پیامی خطاب به نادلی پاندور وزیر همکاری و روابط بین المللی آفریقای جنوبی، فرا رسیدن روز ملی این کشور؛ روز آزادی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت.

در بخشی از پیام تبریک امیرعبداللهیان آمده است: به مناسبت این روز مهم در تاریخ کشور شما که آفریقای جنوبی را در صف کشورهای آزادیخواه قرار داد، مایلم بر اهمیت استمرار همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید می‌کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان با مغتنم شمردن این فرصت، برای خانم پاندور سلامتی و موفقیت و برای ملت مبارز و دولت آفریقای جنوبی سربلندی و بهروزی آرزو کرده است.

کد خبر 748637

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است