Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه تلاش برای تعمیر ناوگان هوایی تخریب شده افغانستان توسط آمریکا، یک فروند هواپیمای C-۱۳۰ پس از تعمیر به ناوگان هوایی این کشور اضافه شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عنایت‌الله خوارزمی» سخنگوی وزارت دفاع طالبان اعلام کرد که در ادامه تلاش‌های تیم فنی و مهندسان داخلی افغانستان یک فروند هواپیمای C-130 تعمیر شده و آماده پرواز گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که هنگام سقوط کابل حتی یک فروند هواپیمای فعال در افغانستان وجود نداشت و نیروهای خارجی پیش از خروج همه هواپیماها و بالگردها را تخریب کرده بودند.

C-130 یک هواپیمای ترابری نظامی ساخت آمریکا است که علاوه بر حمل و نقل نظامی، توانایی انجام انواع مأموریت‌های مختلف، از جمله حمل هوابرد، جستجو و نجات، پشتیبانی تحقیقات علمی، شناسایی آب و هوا، سوخت‌گیری هوایی، گشت دریایی و آتش‌نشانی هوایی را دارد.

خوارزمی پیش از این نیز از تعمیر حدود 60 فرونداز بالگردها و هواپیماهای تخریب شده توسط آمریکا و پرواز موفقیت‌آمیز آن‌ها خبر داده بود.

پس از سقوط کابل و خروج شتاب‌زده آمریکا از افغانستان، ژنرال «کنت مکنزی» رئیس وقت ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در یک نشست خبری تأیید کرده بود که نظامیان آمریکایی تجهیزاتی را که نتوانستند با خود از افغانستان بیاورند، پیش از خروج تخریب کردند.

آمریکا و تخریب گسترده ناوگان هوایی افغانستان پیش از ترک کابلادامه روند تعمیر و فعال‌سازی ناوگان نیروی هوایی افغانستانطالبان: 60 فروند بالگرد و هواپیما در افغانستان تعمیر و فعال شده است

وی با اظهار اینکه تجهیزات تخریب شده شامل 70 دستگاه خودروی زرهی «ام‌رپ»، 27 دستگاه خودروی زرهی «هاموی» و 73 فروند بالگرد و هواپیما بود، تصریح کرده بود که این خودروها و هواپیماها تخریب شده‌‌اند و دیگر کسی قادر به استفاده از آن‌ها نخواهد بود.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان یک فروند هواپیمای ناوگان هوایی تخریب شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۰۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان

رسانه‌های ترکی گزارش داده‌اند که قرار است شرکت هوایی «ترکیش ایرلاینز» پروازهای خود به افغانستان را در ۲۱ می از سر بگیرد.

براساس این گزارش، این شرکت هوایی ترکی پس از خروج امریکا از افغانستان در سال ۲۰۲۱، پروازهای خود را به کشور متوقف کرده بود.

بربنیاد این اطلاعات، قرار است این شرکت هوایی هفته چهار پرواز از استانبول به کابل و برعکس آن را انجام دهد.

گفتنی است که پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، تمام پروازهای بین‌المللی از فرودگاه کابل متوقف شده بود.

این در حالی است که در ماه عقرب گذشته نیز شرکت هوایی «فلای دبی» پس از وقفه دو ساله پروازهایش به افغانستان را از سر گرفته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد