Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:28:00 GMT

هنگام مواجهه با گزش حیوان چه‌کار باید کرد؟

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۰۱۳۸

هنگام مواجهه با گزش حیوان چه‌کار باید کرد؟

ایسنا/همدان مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بعد از گزش حیوانات از جمله گربه و سگ، منتظر بروز علائم نشوید محل گزش را با استفاده از دستکش و با آب و صابون شست‌وشو داده و سپس هر چه سریعتر به مرکز واکسیناسیون هاری مراجعه کنید.

جلال الدین بطحائی در گفت ‌وگو با ایسنا اظهار کرد: میزان گزش حیوانات به علت حضور بیشتر افراد در طبیعت در فصل گرما نیز افزایش می‌یابد که شهروندان در صورت مواجهه با گزش توسط حیوانات منتظر بروز علائم هاری نشوند چراکه فرصت طلایی نجات جانشان را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بطحائی با بیان اینکه این ویروس هوازی و عصب دوست است، تصریح کرد: شست‌وشوی محل گزش بسیار کمک کننده خواهد بود.

وی گفت: فردی که با گزش حیوانی مواجه شد، حتما باید واکسن هاری تزریق کند در غیر این صورت و در صورت انتقال هاری از حیوان به انسان، زندگی اش به خطر می‌افتد.

وی ادامه داد: مراجعه زودهنگام در کمک به نجات جان بسیار نقش مهمی داشته و فرض و احتمال را بر هار بودن حیوان بگذارند و منتظر بروز علائم نشوند چرا که این ویروس 100 درصد کشنده است.

بطحائی تصریح کرد:  در حال حاضر تمامی شهرستان‌های استان همدان مراکز مشخص برای تزریق واکسن هاری داشته و در شهرستان همدان مرکز بهداشت واقع در جنب بیمارستان اکباتان این خدمات را ارائه می‌دهد.

وی گفت:  تزریق واکسن هاری هیچ هزینه‌ای برای افراد نداشته و به صورت رایگان این امر انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حیوان گزیدگی استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۰۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد نباتی اظهار کرد: اواخر سال ۱۴۰۲ لنگش تداوم دار در دست این گونه ارزشمند مشاهده شد که علت آن تشنج ارس در ادامه بیماری عصبی‌اش تشخیص داده شد.

سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: در عین حال گرفتن عکس از دست حیوان تحت بیهوشی در دستور کار قرار گرفت و طبق عکس اخذ شده، شکستگی دست چپ ارس مشاهده و توسط رادیولوژیست تأیید شد.

وی گفت: با توجه به جوش خوردگی نسبی استخوان و وضعیت خاص حیوان با سابقه تشنج و نظر به طولانی بودن مدت عمل و مراقبت‌های خاص بعد از جراحی که ریسک بالایی دارد تلاش می‌شود تصمیم به این کار ناشی از خرد جمعی دامپزشکان تیم درمان باشد.

نباتی ادامه داد: هر تصمیمی چه عمل جراحی و چه ادامه حیات با این حال خطرات و ریسک‌های خودش را به همراه دارد.

کد خبر 6090689

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • نمایش زجر به قیمت لایک!
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • والدین با استقلال‌طلبی نوجوانان مواجهه منفی نداشته باشند
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • این علائم نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • حمله خرس به دامدار ایلامی پس از ورود به قلمرو حیوان
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود