Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، مجید کیانی در مراسم تکریم و معارفه مدیر محیط زیست این منطقه با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست یک تکلیف شرعی و ملی است، گفت: مناطق حفاظت شده پیرامون محدوده منطقه آزاد ارس به‌عنوان اندوخته‌های طبیعی از ظرفیت زیست محیطی بالایی برخوردارند و بسترهای مناسبی برای تنوع زیستی جانوری و گیاهی هستند که نیاز به حفاظت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی معرفی و شناساندن جاذبه ها و ظرفیت های مناطق حفاظت شده ارس را ضروری دانست و گفت: نیاز است با تعامل و همکاری مشترک با محیط زیست استان های آذربایجان شرقی و غربی و با لحاظ کردن الزامات قانونی محیط زیست، ظرفیت های محیط زیستی و سرمایه های طبیعی بالقوه ارس را برای عموم مردم کشور معرفی کرده و زمینه جذب گردشگر و توسعه خدمات گردشگری در منطقه را فراهم کنیم و ضمن توجه به رونق اقتصادی، ملاحظات زیست محیطی را نیز در تمامی طرح ها مدنظر قرار دهیم. 

مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: منطقه آزاد ارس به دلیل قرارگیری در محدوده پنج منطقه حفاظت شده پناهگاه حیات وحش کیامکی، پارک ملی کنتال و مناطق حفاظت شده مراکان، دیزمار و ارسباران از موقعیت ممتاز و ویژه ای در بین مناطق آزاد کشور برخوردار است.

شهنام اشتری این موضوع را یک فرصت بی نظیر برای ارس عنوان کرد و افزود: قرارگیری منطقه آزاد ارس در این موقعیت و وجود شبکه‌های ارتباطی ریلی و جاده ای در آن، یک فرصت استثنایی و بی‌نظیر برای توسعه خدمات گردشگری، اقتصادی و تجاری برای منطقه محسوب می‌شود.

وی به دلیل اقدامات انجام گرفته توسط سازمان منطقه آزاد ارس و احداث پاسگاه محیط بانی نوردوز قدردانی کرد.

 در این مراسم معصومه هوشمند به عنوان سرپرست جدید مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد ارس معرفی و از خدمات منیژه موسوی تجلیل شد.

منطقه آزاد ارس با ۵۱ هزار هکتار در شمالغرب کشور در کنار رود ارس واقع شده و در کنار مزیت های صنعتی و کشاورزی به لحاظ اقلیم طبیعی دارای ظرفیت های مناسب گردشگری است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی منطقه آزاد ارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی منطقه آزاد ارس سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی منطقه آزاد ارس منطقه آزاد ارس محیط زیست حفاظت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۰۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج