Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلی‌آف لیگ دسته یک در شرایطی امشب در ورزشگاه فولادشهر میان ون‌پارس نقش‌جهان اصفهان و شهرداری بندرعباس برگزار خواهد شد که هر دو از نمایندگان استان‌هایی هستند که سال‌ها است تیمی در لیگ یک نداشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در شرایطی که لیگ‌برتر و آزادگان هفته‌ها است به سرانجام رسیده‌اند، رقابت‌ها در لیگ دسته دو در اوج خود قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته با اتمام مرحله گروهی، چوکا و شاهین بندرعامری که پیش از این صعود خود به لیگ آزادگان را قطعی کرده بودند با صدرنشینی فینالیست شدند و تعیین آخرین تیم صعود کننده به دیدار پلی‌آف موکول شد.

آخرین تیم حاضر در فصل آینده لیگ آزادگان را مصاف رفت‌وبرگشت ون‌پارس نقش جهان اصفهان و شهرداری بندرعباس مشخص خواهد کرد؛ دیداری حساس که در کمتر از یک هفته به میزبانی فولادشهر و خلیج‌فارس بندرعباس برگزار خواهد شد. مسابقه رفت این دوئل جذاب، امشب از ساعت در ورزشگاه خاطره‌انگیز فولادشهر آغاز می‌شود که پرده خاطرات مهمی از فوتبال ایران را به خود اختصاص داده اما قطعاً کمتر پلی‌آف‌های اینچنینی را تجربه کرده است.

قرمزپوشان اصفهانی که سودای تشکیل قطب سوم فوتبال اصفهان را در سر دارند، با هدایت سعید جهانگیری با کسب ۴۴ امتیاز و قرارگیری بعد از شاهین صدرنشین، پا به این مسابقه گذاشتند. این در حالی است که آن‌ها از همه تیم‌های گروه‌شان کمتر شکست را تجربه کرده و به قولی "نبازتر" بوده‌اند اما توقف‌های متعدد، ون‌پارس را از صعود مستقیم محروم کرد.

این تیم خصوصی اصفهانی که نخستین فصل حضورش در لیگ دسته دوم را تجربه می‌کند، هفته‌های پایانی برای تبدیل همین تساوی‌ها به سراغ مهاجم مغضوب فرهاد مجیدی در استقلال یعنی فردین نجفی جوان رفت و با جذب او، فاز تهاجمی خود را بهبود بخشید. قطعاً بازی امشب برای ون‌پارس اهمیت بیشتری نسبت به حریف دارد چرا که دوشنبه هفته بعد آن‌ها باید در هوای گرم و شرجی بندرعباس به میدان روند.

آن سوی میدان اما نماینده بندرعباس با مسیر نسبتاً آسان‌تری از گروه خود جواز حضور در پلی‌آف را به دست آورد و برخلاف گروه دو، رقابت تنگاتنگی برای جایگاه دوم شکل نگرفت. شهرداری نیز تنها چهار بار در بیست و شش هفته مرحله گروهی شکست خورده و از این نظر نقاط اشتراک مهمی با ون‌پارس دارد؛ نقطه اشتراکی که نوید مصافی حساس و دیدنی را می‌دهد.

شهرداری بندرعباس در این فصل سکان هدایت خود را به امیر خلیفه‌اصل سپرده که سابقه بازی در بسیاری از تیم‌های جنوبی را در کارنامه دارد و تا اینجا توانسته انتظارات بندرعباسی را تا حد خوبی برآورده کند. البته آن‌ها رقابت صعود مستقیم را به چوکا باختند اما حالا امیدوار هستند سومین تیم لیگ دویی راه یافته به لیگ بالاتر باشند.

با این حال نکته جذاب دیدار ون‌پارس و شهرداری، به سابقه اصفهان و بندرعباس در لیگ آزادگان بر می‌گردد. هر دو شهر دقیقاً ۷ سال است که از داشتن تیم در لیگ دسته یک محروم هستند و آخرین نمایندگانش، درست در فصل ۹۴-۹۵ به دسته پایین‌تر سقوط کرده‌اند. گیتی‌پسند آن فصل با هجدهمی از تیم‌داری در فوتبال منصرف شد و آلومینیوم هرمزگان با قرارگیری در جایگاه آخر، بندرعباس را از داشتن تیم در لیگ آزادگان محروم کرد. حالا دوباره بخت‌واقبال مسیر حضور تیم‌های اصفهانی و بندرعباسی را به هم گره زده و باید دید بالاخره بعد از دوری هفت ساله، کدام شهر فصل آینده به جمع میزبانان لیگ یک اضافه خواهد شد.

کد خبر 584644

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لیگ دسته یک فوتبال لیگ آزادگان لیگ دسته دوم فوتبال ون پارس نقش جهان تيم فوتبال ون پارس نقش جهان شهرداري بندرعباس شهرداری بندرعباس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق لیگ آزادگان لیگ دسته ون پارس پلی آف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۰۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش فعالیت هیات های آزادگان تهران به سمت خودباوری

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین صباغی، مسؤول جدید هماهنگ‌کننده هیأت‌های آزادگان استان تهران در نشست سالیانه این مجمع برنامه‌های سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

مسؤولین هماهنگ‌کننده مجمع هیأت‌های آزادگان به صورت دو سال یک بار انتخاب و فعالیت‌های خود را در چهارچوب وظایف و اهدافی که به تصویب اعضا مجمع رسیده اعلام و به اجرا می‌گذارند.

مجمع هیأت‌های آزادگان استان تهران در حال حاضر در سطح مناطق و شهرستان‌های این استان بیش از ۲۲ هیأت که شامل هیأت‌های همسران (بانوان) و آزادگان می‌باشد در حال فعالیت و برگزاری جلسات مربوطه می‌باشند.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین صباغی با اشاره به گسترش فعالیت‌های مجمع هیأت‌های آزادگان استان تهران به سمت خودباوری اهداف اصلی این مجمع را در یازده بند مطرح کرد که اهم این اهداف گسترش کمی و کیفی فعالیت هیأت‌ها در قالب هیأت همسران، فرزندان و آزادگان در سطح مناطق و شهرستان‌های استان تهران بود. همچنین وی دیگر برنامه‌های مجمع را برپایی اردوهای زیارتی و سیاحتی با حمایت سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با جامعه هدف دانست.

مسؤول جدید هماهنگ‌کننده هیأت‌های آزادگان استان تهران گفت: برگزاری مراسمات ملی و مذهبی به مناسبت دهه فاطمیه، عید غدیر، اربعین حسینی، مراسم دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی و دیدار با خانواده آزادگان سایر برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این مجمع است.

کد خبر 6095514 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • حجازی: از هواداران انتظار حمایت داریم
  • حاکمیت ناپایداری‌های جوی تا اواخر هفته در اردبیل
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس
  • مردم چشم انتظار وعده صادق اقتصادی هستند
  • مردم چشم انتظار عملیات وعده صادق در عرصه اقتصاد هستند
  • پایان انتظار 6 ساله قهرمانان پرورش‌اندام
  • تصادف مینی‌بوس و لیفان در اتوبان آزادگان ۱۵ مصدوم داشت
  • ادامه تظاهرات در یمن در حمایت از غزه
  • گسترش فعالیت هیات های آزادگان تهران به سمت خودباوری
  • ۶ لژیونر در آستانه فتح جام/ قهرمانی اروپا در یک قدمی سردار آزمون