Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مؤسسه فرهنگی ملت ابراهیم علیه السلام با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در راستای استفاده از ظرفیت نخبگان اهل سنت برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی همایشی با عنوان منادیان امت ویژه ائمه جمعه استان سیستان و بلوچستان برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همایش با حضور بیش از ۶۰ نفر از ائمه جمعه اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در اردوگاه امام خمینی (ره) تهران آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این همایش حجت الاسلام سیفایی مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه علما وارثان مأموریت انبیا در تحقق عبودیت الهی و مبارزه با شرک و کفر در جامعه هستند هدف از این همایش را گفتگو پیرامون چگونگی امتداد و اجرای این مأموریت الهی در جامعه اسلامی عنوان کرد.

در ادامه، حجت الاسلام صفری قائم مقام معاونت فرهنگی اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تفاوت و اختلاف بین انسان‌ها یک سنت الهی است که خداوند در سوره حجرات به آن اشاره کرده است افزود، هدف از این برنامه‌ها تلاش در جهت رفع اختلافات و تاکید بر اشتراکات، برای شناخت بهتر و تحقق اهداف عالی در جامعه اسلامی است که علما و ائمه جمعه در این امر نقش به سزایی خواهند داشت.

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی مدیر مؤسسه فرهنگی ملت ابراهیم علیه السلام و دبیر این همایش در سخنان خود ضمن بیان برنامه‌های همایش منادیان امت، با اشاره به عنوان همایش که برداشتی از آیه مربوط به نماز جمعه است، ائمه جمعه را منادیان وحدت و برادری در جامعه دانست که در تحقق اهداف انقلاب اسلامی برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی نقش بسیار مهمی دارند.

در روز نخست این همایش حجت الاسلام میرمحمدیان مدیر بنیاد هدایت، سخنانی پیرامون نقش امام جمعه در جامعه، مطرح کرد.

سخنران دیگر روز نخست همایش ایزدخواه نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود که در مورد استان سیستان و بلوچستان و ظرفیت ائمه جمعه در نقش آفرینی فعال در حل مشکلات این استان سخنانی را ایراد نمود.

همچنین خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران دیگر سخنران این همایش بود که ضمن تشریح وضعیت فعلی فلسطین و مواضع کشورهای اسلامی در قبال قدس شریف، نکاتی درمورد وظایف علمای اسلام نسبت به قبله نخست مسلمین جهان بیان کرد.

برنامه دیگر روز نخست همایش منادیان امت حضور در حوزه علمیه امام خمینی (ره) تهران و بازدید از این حوزه علمیه و نیز جلسه با جمعی از مدیران حوزه‌های علمیه تهران بود.
شرکت کنندگان در این نشست صمیمی به تبادل نظر پیرامون مسائل جامعه و نیز بیان تجربیات خود در اداره حوزه علمیه پرداختند.

این همایش امروز با بازدید شرکت کنندگان از باغ موزه دفاع مقدس و حسینیه جماران و نیز سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران ادامه خواهد داشت و در نهایت روز چهارشنبه با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان خواهد داد.

کد خبر 5525524 فاطمه علی آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری تهران ایران موزه دفاع مقدس قدس شریف انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری مجلس شورای اسلامی خالد قدومی آیت الله خامنه ای زاهدان جنبش حماس حسینیه جماران سازمان تبلیغات اسلامی فلسطین تمدن نوین اسلامی علمای اهل سنت قرآن کریم قرآن حوزه علمیه فعالیت های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی ایران ایران معرفی کتاب آیت الله خامنه ای فلسفه امام خمینی کتاب جمهوری اسلامی ایران آیت الله مصباح یزدی استان سیستان و بلوچستان منادیان امت حجت الاسلام ائمه جمعه اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۰۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم گفت: اسلام برای نجات بشر است و باید در هر بخشی به خواسته‌های اسلام عمل کرد.


آیت الله عبادی افزود: امروز پیام جمهوری اسلامی جهان را فرا گرفته و هرچه دشمن بیشتر رذالت و جنایت می‌کند، مردم دنیا آگاه‌تر می‌شوند.


وی با اشاره به موفقیت ایران در زمینگیر کردن رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل و ۲۳ کشور منطقه برای پیشگیری از ضربه ایران آماده بودند، اما ضربه فنی ایران از همه این موانعی که کشور‌های حامی اسرائیل ایجاد کرده بودند گذشت و دشمن پوشالی پرادعا را بر زمین زد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه ائمه جمعه نقش مهمی در بیداری جامعه دارند گفت: آگاهی بخشی به مردم بسیار مهم است و در این راه ائمه جمعه نقش مهمی ایفا می‌کنند.


فرمانده مراکز آموزش فراجا هم گفت: دشمن برای بی حجابی در کشور و مسائل مربوط به آن و پس از آن برنامه ریزی کرده و باید جوانان را با زبانی نرم و ایجابی راهنمایی کنیم.


سردار هوشیار ضمن قدردانی از همراهی خوب مردم در طرح نور گفت: پلیس به خوبی در طرح نور ظاهر شده و با جدیت و دغدغه، پیگیر است.

دیگر خبرها

  • برپایی همایش واقع‌گروی معرفتی در فلسفه اسلامی و چالش‌های پیش‌رو
  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • قدردانی از بزرگان، جامعه را فاخر می‌کند
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • کنایه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید: ادعایتان درباره مدارس دینی اهل سنت تکذیب شد /تروریست ها در انوارالحرمین پنهان شده بودند