Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@00:07:17 GMT

باقری وارد قطر شد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۰۳۱۸

باقری وارد قطر شد

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه برای شرکت در مذاکرات رفع تحریم‌ها وارد دوحه پایتخت قطر شد.

 به گزارش مشرق، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مذاکرات به منظور رفع تحریم‌ها در رأس هیأتی وارد دوحه پایتخت قطر شد.

حمیدرضا دهقانی پوده سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه با انتشار تصویری در این زمینه نوشت: ورود جناب آقای باقری و هیأت محترم مذاکره کننده کشورمان را به دوحه خوش آمد می‌گویم و بدون هرگونه پیش داوری و ابراز بدبینی و یا خوش بینی غیر واقعی، برای آنها در انجام ماموریت مهم خود در تامین منافع ملت بزرگ ایران آرزوی موفقیت دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم که بدین منظور به قطر سفر کرده، امروز با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتربخوانید:

خطیب زاده: توپ در زمین واشنگتن است

قرار است مذاکرات برای رفع تحریم‌ها از امروز (سه‌شنبه) هفتم تیر ماه در دوحه پایتخت قطر برگزار شود و براساس اعلام قبلی سعید خطیب‌زاده این گفت‌وگوها به صورت غیرمستقیم و با تسهیل گری اتحادیه اروپا انجام خواهد شد.

در همین زمینه سعید خطیب‌زاده سخنگوی سابق وزارت امور خارجه دیروز (دوشنبه) در آخرین نشست هفتگی خود با خبرنگاران اعلام کرد: این‌که در محتوا و در شکل در هر دو موضوع توافقاتی شده است را می‌توانم تأیید کنم، ولی این‌که آیا براساس برنامه ریزی که پیش بینی می‌شود آمریکایی‌ها خواهند آمد و در عمل نشان خواهند داد که از میراث ترامپ عبور خواهند کرد و خواهند پذیرفت که  عضو مسؤولی باشند، باید منتظر باشیم و ببینیم. ما با این تعهد می‌رویم که در کوتاه ترین زمان ممکن این چند موضوع باقیمانده را به سرانجام برسانیم و امیدواریم پیام‌هایی که بورل آورد در عمل نیز مشاهده شود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در مذاکرات انجام می‌دهیم اولا درباره ابعاد هسته‌ای نیست، چون ابعاد هسته‌ای یک بار جمع بندی شده و تنها درباره بخش‌های اختلافی است که در خصوص رفع تحریم‌ها باقی مانده است. آنچه انجام می‌شود فقط در مورد چند موضوع باقیمانده در حوزه رفع تحریم‌هاست ولذا هیچ چیزی به توافقات انجام شده در وین افزوده نخواهد شد و چیزی هم کاسته نخواهد شد. آقای امیرعبداللهیان هم اشاره کرد، آقای بورل که در این جا بود در نقش تسهیل گیری است. آنچه بین ما و طرف مقابل انجام می‌شود موضوعات محتوایی است. این گفت‌وگوها در ادامه فرمتی است که در وین بود یعنی به صورت غیرمستقیم انجام خواهد شد و صرفا در خصوص موضوعات اختلافی است که در آخرین جلسه وین باقیمانده خواهد بود. امیدواریم نتایج را مثبت ببینیم. توپ در زمین واشنگتن است، با پاسخ اگر بیاید مطمئن باشید که به سرعت می‌شود این کار را انجام داد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت علی باقری مذاکرات برجام برجام رابرت مالی قطر خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رفع تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران : تحریم مسابقات مچ اندازی


ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را تحریم کرد.

  با تصمیم کمیته فنی مچ اندازی، تیم ملی ایران در مسابقات آسیایی ۲۰۲۴ ازبکستان شرکت نمی‌کند.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا، پس از اینکه کنفدراسیون مچ اندازی آسیا در تصمیمی یکطرفه و مطرح کردن بهانه‌های عجیب، میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ را از جزیره کیش در ایران به تاشکند در ازبکستان منتقل کرد، امروز جلسه کمیته فنی مچ اندازی با حضور رئیس و نایب رئیس فدراسیون تشکیل شد.

بعد از بحث و بررسی در خصوص تصمیم ناعادلانه کنفدراسیون آسیا و سلب میزبانی از ایران، رای گیری در رابطه با اعزام یا عدم اعزام تیم ملی ایران به مسابقات آسیایی ازبکستان به صورت مخفی صورت گرفت که در نهایت با رای اکثریت اعضای کمیته فنی مقرر شد تیم ملی ایران(نایب قهرمان سال ۲۰۲۳ آسیا) به نشانه اعتراض در مسابقات آسیایی ازبکستان شرکت نکند.

تمامی اعضا تاکید کردند فدراسیون ایران مسابقات آسیایی ازبکستان را تحریم کرده و در نامه‌ای به فدراسیون جهانی اعتراض خود را بابت این اتفاق و دلسردی حدود ۳۰۰ ورزشکار ایرانی که قرار بود در این رویداد شرکت کنند، اعلام کند.

مقرر شد فدراسیون و کمیته مچ اندازی تمرکز خودشان را روی برگزاری باشکوه مسابقات بین المللی مستریونیورس ۲۰۲۴ ایران و حضور حداکثری ورزشکاران داخلی و خارجی و همچنین اعزام تیم پرقدرت به مسابقات جهانی ۲۰۲۴ مولداوی بگذارند.

از سوی دیگر فدراسیون بدنسازی جهت دلجویی از ورزشکاران منتخب کمیته فنی جهت شرکت در مسابقات آسیایی، شرایط را برای حضور ورزشکاران در قالب تیم ملی در مسابقات بین‌المللی جام زنده یاد یزدان‌راد (مستریونیورس ایران) در خردادماه سال جاری مهیا خواهد کرد.

 
 

دیگر خبرها

  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • ایران : تحریم مسابقات مچ اندازی
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • به بهانه الکلاسیکوی ایران؛ بریس نیکبخت و ضربه سر کریم باقری مقابل سپاهان / فیلم
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • پایان لیگ ستارگان قطر با قهرمانی السد
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا