خطیبی: عبور ایران خودرو از گردنه سخت تحریم و فشارهای داخلی
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۰۳۵۴
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: روند حرکتی این شرکت در ماههای اخیر نشان میدهد که ایران خودرو از شرایط سخت تحریمهای بینالمللی و فشارها و هجمههای داخلی عبور کرده و به روزهای درخشان خود بازگشته است.
به گزارش ایران اکونومیست به نقل از ایکوپرس- مهدی خطیبی امروز دوشنبه در حاشیه نشست شورای معاونان و مدیران و همچنین بازدید از روند فعالیت خطوط تولید این شرکت با بیان این مطلب افزود: ایران خودرو گام در مسیر بسیار مهمی گذاشته که نقطه آغاز آن تولید کامل و عبور مستقیم است و در همین راستا آمار تولید کامل این شرکت تا امروز به عدد ۱۵۲.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با بیان اینکه میزان عرضه خودرو این شرکت نیز با رشد ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به عدد ۱۴۳.۵۶۸ دستگاه رسیده، افزود: با استمرار رویکرد تولید کامل و عبور مستقیم حرکت شتابنده ایران خودرو در مسیر افزایش تولید ادامه خواهد داشت و در شرایط فعلی میتوانیم که ادعا کنیم که نسبت به شش ماه قبل، این مجموعه در جایگاه قابل قبولی قرار گرفته است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه ایجاد فضاهای مسموم و افزایش تخریب ها تاثیر بر عزم و اراده مدیران و کارکنان ایران خودرو در مسیر پیشرفت ندارد، افزود: در همین راستا با رونمایی از محصول جدید «ریرا» به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ایرانخودرو و حتی صنعت خودرو ایران نشان دادیم که با وجود تمام سختی ها قطار پیشرفت این مجموعه متوقف نخواهد شد.
خطیبی با بیان اینکه با اجرای برنامه های جدید طی ماههای گذشته، ایران خودرو به روزهای درخشان خود بازگشته است، افزود: حجم عظیم سرمایه گذاریهای این گروه صنعتی، زیرساخت های گسترده و نیروی انسانی خلاق، کارآمد و نخبه ایران خودرو بزرگترین نقطه قوت این مجموعه و صنعت خودرو ایران است و تردید نداریم که با وحدت و همدلی بیشتر دستاوردهای مهمتری حاصل خواهد شد.
وی خطاب به معاونان و مدیران این شرکت با بیان اینکه اصالت هدف اصلی گروه صنعتی ایران خودرو است، افزود: با اتخاذ تدابیر هوشمندانه و بی توجهی به هجمه ها و فضاهای موهوم به هیچ عنوان نباید از رویه های غیراخلاقی تاثیرپذیری داشته باشیم و باید با هوشیاری و درایت بر این فضاهای تاریک غلبه کنیم.
وی با تاکید بر اینکه تمرکز ویژه بر توسعه محصولات پیشرفته در کلاس جهانی و منطبق با استانداردهای روز دنیاست، افزود: اجرای طرح جهش کیفیت ایران خودرو در قالب ۲۷۹ پروژه مهم و با هدف افزایش رضایت مشتریان در دستور کار ویژه قرار گرفته و اثرات ملموس آن در مدت زمان کوتاهی نمایان خواهد شد.
خطیبی با بیان اینکه امروز با رویکردهای دقیق و علمی بسیاری از ظرفیت های بلاتکلیف گروه صنعتی ایران خودرو فعال شده و یا در حال فعال سازی است، افزود: اصلاح فرآیندهای اقتصادی، تولیدی و سرمایه گذاری و ایجاد تحول در زیرمجموعه های گروه برپایه همین رویکرد بوده که یکی از نمونه های بارز آن بازگشت شرکت ایران خودرو دیزل به اوج اقتدار است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: آغاز حرکت دانش بنیان در گروه و امضای ۵۴ تفاهم نامه با شرکت های داخلی یک تحول مهم و ارزشمند در این مجموعه به شمار می رود و با دستور کار ویژه و گزارش دهی منظم از روند پیشرفت فعالیت ها در حال پیگیری است.
وی تاکید کرد: رسیدگی ویژه به امور رفاهی و معیشتی کارکنان و اصلاح فرآیندهای داخلی به نفع ذینفعان و خانواده گروه صنعتی ایران خودرو، محور اصلی برنامه های این مجموعه است و از این پس در ایران خودرو با قدرت و انسجام بیشتر و قوت قلب بالاتری برنامه ها را دنبال خواهیم کرد تا جایی که این مجموعه موجب فخر صنعت کشور باشد.
همزمان کیانوش پور مجیب قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان لکوموتیو و پیشران بسیاری از شاخه های مهم صنعتی کشور امروز نقش بسیار مهمی در اقتصاد ایران ایفا می کند و توانسته است در این شرایط پیچیده به دستاوردهای کم نظیری در تاریخ صنعت خودرو ایران برسد.
وی با بیان اینکه نباید اجازه داد طعم شیرین پیشرفت در تولید به تلخی بدل شود، افزود: مجموعه مدیران و کارکنان صنعت خودرو و به ویژه گروه صنعتی ایران خودرو در طول ماههای گذشته نشان دادهاند که این صنعت در مسیر درستی حرکت میکند و در عین حال عملکرد آنان زیر ذره بین ناظران و افکار عمومی است.
پورمجیب با بیان اینکه اثرات تصمیمات کلان و دقیق گروه صنعتی ایران خودرو در ماههای آینده نمود عینی بهتری خواهد داشت، افزود: به طور حتم این حرکت با صلابت و انگیزه بسیار مضاعفی ادامه خواهد داشت و با به نتیجه رسیدن طرح های جدید تعریف شده شرایط متفاوتی بر این مجموعه حاکم خواهد شد.
منبع: ایران اکونومیست
کلیدواژه: گروه صنعتی ایران خودرو ایران خودرو صنعت خودرو خواهد شد
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پشیمانم!
مهاجرتهای ناموفق هنرمندان و سلبریتیها، سابقهای نسبتا طولانی دارد. در اواسط دهه نود، گروهی از هنرمندان درجه دو و سه عرصه بازیگری با هدف رشد حرفهای، به کشورهای دیگر- بالاخص ترکیه - مهاجرت کردند. مهاجرتهایی که اغلب با شکست مواجه شد و تقریبا تمامی این افراد یا به کشور بازگشتند و یا پیشه هنری خود را به فراموشی سپردند و به زندگی در قالب یک شهروند عادی خو گرفتند.
به گزارش ایسنا، در پی انتشار مصاحبه یک شبکه فارسی زبان معاند با بازیگر ایرانی مهاجر و ابراز ندامت وی، روزنامه صبح نو در مطلبی درباره این موضوع نوشت: پس از وقایع سال ۱۴۰۱ اما گروه دیگری از هنرمندان، با تصمیماتی شتابزده، مهاجرت را به مثابه یک تصمیم احساسی در دستور کار قرار دادند و اکنون پس از گذشت زمانی کوتاه، اخباری از ندامت در گفتار اغلب ایشان به گوش میرسد. اخیرا صحبتهای اشکان خطیبی درباره مهاجرت، خبرساز شده که به همین بهانه، نگاهی به مسأله مهاجرت هنرمندان ایرانی داریم.
مقوله مهاجرت در ایران به یک بحران عمومی تبدیل شده است و بررسی آن، از دو منظر فردی و اجتماعی گستره وسیعی از نکات عبرتآموز را در بر میگیرد. از منظر فردی، لزوم پرهیز از نگاه فانتزی به مقوله مهاجرت، بسیار حائز اهمیت است؛ به این معنا که زندگی در خارج از مرزهای ایران، الزاما به معنای رستگاری و جهش طبقاتی نخواهد بود. رواج غربزدگی در ایران، طی سالهای اخیر به شکلگیری یک تصویر رؤیایی از مهاجرت دامن زده است. علاوه بر این، بخش زیادی از تجربه مهاجرتکنندگان هم علنی نمیشود و به گوش مردم نمیرسد. با این همه، مروری بر وضعیت هنرمندان پس از مهاجرت، برخی از زوایای پنهان این موضوع را روشن خواهد کرد.
اساسا هنرمندان، اعضای صنفی هستند که پس از مهاجرت، بیشتر از سایر مشاغل، در معرض اضمحلال قرار میگیرند. کار هنرمند خلق اثر هنری است و خلاقیت در بافت جامعه شکل میگیرد. هنرمندی که در میانسالی جامعه خود را تغییر میدهد، از یک سو ارتباط با فرهنگ عمومی کشور خود را از دست میدهد و از سوی دیگر نمیتواند بهعنوان یک هنرمند خلاق در کشور مقصد پذیرفته شود. علاوه بر این، جامعه مخاطبان یک هنرمند نیز پس از مهاجرت بسیار محدودتر میشود و از همین رو است که اغلب هنرمندان، مدتی پس از مهاجرت، ابراز تمایل به بازگشت میکنند.
مورد اخیر مصاحبه اشکان خطیبی، از مهمترین نمونههای فرجام مهاجرتهای عجولانه هنرمندان است. محتوای این مصاحبه، چیزی شبیه به یک کمدی تلخ است. دو سال قبل، اغتشاشاتی در ایران رخ داد و گروهی از سلبریتیها که فکر میکردند گروهی از مردم میتوانند معادلات سیاسی و اجتماعی را، با توسل به اعمال خشونتآمیز، تغییر دهند، خودشان زودتر از همه، تصمیم به ترک کشوری گرفتند که میخواستند شرایط آن را برای زندگی بهتر از نظر خودشان فراهم کنند.. اشکان خطیبی هم با این امید که بتواند با خیال راحت و از طریق فعالیت در فضای مجازی، در آتش ناآرامیهای داخل ایران بدمد، حالا خودش را در بنبستی گرفتار میبیند که حتی ممکن بوده از کشوری که در آن ساکن است هم دیپورت شود. خطیبی در میانههای حرفهایش، تلویحا میپذیرد که تحت تاثیر جنگهای روانی قرار گرفته و شاید بهتر بود برای مهاجرت و حضور در برخی جمعهای خارج از کشور، قدری بیشتر خویشتنداری میکرد. مروری بر صحبتهای این بازیگر نشان میدهد که وی روزگار خوبی را سپری نمیکند و این در حالی است که خطیبی در ایران، علاوه بر بازیگری و اجرا، مسئولیتهای فرهنگی و مدیریتی را هم بر عهده داشت که خودش آنها را، با لحنی حسرتبار، مرور میکند.
جمله مهم اشکان خطیبی در این مصاحبه این است: «خودم پشت پا زدم به همه چیز». همین جمله، به وضوح ندامت و پشیمانی را در کلام این بازیگر را هویدا میکند.
مهمتر از به خطر افتادن موقعیت شغلی و وضعیت اقتصادی هنرمندان پس از مهاجرت، به خطر افتادن سلامت روانی ایشان است. هنرمندی که یک جامعه بزرگ چند ۱۰ میلیونی از مخاطبان و چرخه ارتباطات چند ۱۰ هزار نفری همصنفان خود را با جامعهای بسیار محدود تاخت میزند، قبل از هر چیز، درگیر نوعی بحران عدم توجه و به دنبال آن بروز نشانههای افسردگی میشود؛ چیزی که در لحن اشکان خطیبی هم کاملا هویداست، هرچند که او هنوز هم سعی دارد وضعیت را به شکلی دوپهلو توجیه و خودش را قربانی یک شرایط ناخواسته معرفی کند.
خبرهایی که از وضعیت ارژنگ امیرفضلی، دیگر بازیگر مهاجرت کرده مخابره میشود نیز حاکی از چیزی بهتر از این نیست. ریحانه پارسا، حمید فرخنژاد، مزدک میرزایی، مهناز افشار، برزو ارجمند، احسان کرمی و تعداد دیگری از هنرمندان و سلبریتیهایی که مهاجرت کردهاند هم به هر بهانهای، درباره آنچه با مهاجرتشان از دست دادهاند، حرف میزنند و آرزو میکنند که بتوانند به کشور بازگردند. کیست که نداند امثال فرخنژاد و افشار، وقتی که در ایران بودند، تا چه حد میتوانستند از مواهب توجه عمومی بهرهمند باشند. حمید فرخنژاد در مصاحبهای به صراحت اعلام کرد که قبل از مهاجرت برنامه کاریاش تا یک سال آینده بسته شده بوده؛ اما در این مدتی که از مهاجرتش میگذرد، حتی امکان بازی در یک نقش فرعی سینمایی را هم به دست نیاورده است. مهناز افشار نیز که در ایران جز به بازی در نقش اول راضی نمیشد، تقریبا بازیگری را به دست فراموشی سپرده است. این وضعیت، حتی شامل حال خوانندگان و هنرمندانی که دههها از مهاجرتشان میگذرد نیز میشود. مروری بر واکنشهای خوانندههای لسآنجلسی، حسرت کار کردن در ایران را بازنمایی میکند و تقریبا هیچیک از ایشان، نسبت به بازگشت به کشور، چیزی جز اشتیاق از خود نشان نمیدهند. وضعیت پیش آمده برای هنرمندانی که با خراب کردن پلهای پشت سرشان، مسیر بهشت خیالی غرب را در پیش گرفتند، میتواند چراغ راهی برای سایر هنرمندان باشد تا فراموش نکنند که تمام هویت ایشان در گرو توجه جامعه کثیر مخاطبان ایرانی و امکان کار کردن در داخل مرزهای این کشور است.
انتهای پیام