Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجلس عوام انگلیس با اکثریت آرا به لایحه تغییر یکجانبه پروتکل ایرلند شمالی در توافق برگزیت که بسیار مورد انتقاد اتحادیه اروپا است رای داد تا به این ترتیب یکی از موانع برای اجرای این طرح از سر راه برداشته شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، انگلیس با توجه به عدم دستیابی به توافقی در مناقشات بر سر پروتکل ایرلند شمالی با بروکسل، اخیرا لایحه‌ای را ارائه داده که تغییر یکجانبه این پروتکل را در دستور کار قرار می‌دهد و این اقدام خشم مقامات اروپایی را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلیس چندی پیش پس از ماه‌ها ژست‌های تهدیدآمیز اعلام کرد که می‌خواهد به‌طور یک‌جانبه مقررات برگزیت برای ایرلند شمالی را که با بروکسل توافق شده است، تغییر دهد.

اتحادیه اروپا و بخصوص جمهوری ایرلند که مستقیماً تحت تأثیر این تصمیم انگلیس قرار گرفته است، تغییرات یکجانبه در معاهده برگزیت را نقض قوانین بین المللی می دانند.

انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا و بازار واحد این منطقه، برای ارسال کالا به ایرلند شمالی که بخشی از قلمروی این کشور به شمار می رود ولی تابع قوانین تجاری اتحادیه اروپاست، با مشکل جدی روبرو شده و چندین بار درخواست مذاکرات مجدد درباره پروتکل ایرلند شمالی را داده است.

بر اساس پروتکل ایرلند شمالی نباید واردات کالا و خدمات از اتحادیه اروپا به ایرلند شمالی مشمول تعرفه های گمرکی انگلیس گردد و انگلیس ملزم به رعایت قوانین اتحادیه اروپا در زمینه تجارت کالا و خدمات است.

به نوشته روزنامه "زوددویچه سایتونگ"، در اولین رای گیری، پارلمان لندن با اصلاحیه یکجانبه پروتکل موسوم به ایرلند شمالی موافقت کرده است.

به این ترتیب قانون بحث برانگیز اصلاح پروتکل برگزیت و ایرلند شمالی در اولین رای گیری در مجلس عوام بریتانیا اکثریت را به دست آورد. مجلس عوام با 295 رای موافق در مقابل 221 رای موافق این قانون را تصویب کرد. رای گیری دیگری هم باید در مجلس اعیان انجام شود.

هدف این قانون، اصلاح یکجانبه توافقنامه ایرلند شمالی بین این کشور و اتحادیه اروپا است. علاوه بر تغییرات مالیاتی و سیستم برچسب‌گذاری برای کالاها، همچنین این لایحه بر این مسئله تاکید دارد که دیوان عدالت اروپا دیگر نباید مسئول اختلافات مربوط به اجرای برگزیت باشد. اتحادیه اروپا به شدت از این پروژه انتقاد می کند و تهدید می کند که به دادگاه دادگستری اروپا در این باره شکایت خواهد کرد.

ایرلند انگلیس را به خرابکاری اقتصادی در مناقشات برگزیت متهم کرداقدام قانونی اروپا علیه انگلیس به دلیل نقض توافق برگزیت

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت اخبار انگلیس مذاکرات برگزیت اخبار انگلیس پروتکل ایرلند شمالی اتحادیه اروپا مجلس عوام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۰۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط

رگولاتورهای اتحادیه اروپا قرار است تحقیقاتی را درباره عملکرد شرکت متا در مقابله با نشر اطلاعات غلط در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی این شرکت، آغاز کنند.

به گزارش ایسنا، روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از دو منبع آگاه نوشت: رگولاتورهای اروپایی گمان می‌کنند که مدیریت محتوای شرکت آمریکایی متا، برای متوقف کردن نشر تبلیغات سیاسی که فرآیندهای انتخاباتی را در معرض خطر تضعیف قرار می‌دهد، کافی نبوده است.

اما انتظار نمی‌رود کمیسیون اروپا در بیانیه خود، به روسیه اشاره کند و تنها به دستکاری اطلاعات توسط عوامل خارجی، اشاره خواهد کرد. شرکت متا و کمیسیون اروپا در این باره توضیحی ندادند.

پیش از این گزارش شده بود شرکت متا که مالک فیس‌بوک است، تیمی برای مقابله با نشر اطلاعات غلط و سوءاستفاده از هوش مصنوعی در آستانه انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا در ژوئن، تشکیل خواهد داد. مارکو پانچینی، مدیر امور اتحادیه اروپای متا در یک پست وبلاگ اعلام کرد تا نزدیک شدن به زمان انتخابات، ما مرکز فعالیت‌های انتخاباتی را برای شناسایی تهدیدهای احتمالی و خنثی کردن فوری آنها، فعال خواهیم کرد.

بر اساس گزارش رویترز، ده‌ها کشور در سراسر جهان از جمله انگلیس، اتریش و گرجستان، رهبران جدیدی را در سال ۲۰۲۴ انتخاب می‌کنند. انتخابات‌های پارلمان اروپا هم در ژوئن برگزار می‌شود. اما نگرانی‌هایی نسبت به مداخله در انتخابات و انتشار محتوای گمراه‌کننده با کمک هوش مصنوعی،‌ وجود دارد.

رشد سریع هوش مصنوعی مولد که می‌تواند متن، تصاویر و ویدئو را در چند ثانیه تولید کند، این واهمه را ایجاد کرده که فناوری جدید ممکن است امسال، برای مختل شدن انتخابات در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشدید مناقشات بین ایرلند و انگلیس بر سر مسئله مهاجران
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد
  • سیتی به مصاف تیم بدون مربی می‌رود!
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • کارگران هم مشمول «کاهش ساعت کاری» می‌شوند؟