Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ خبرگزاری صدا و سیما نوشت: آسوشیتدپرس گزارش داد، یک هیئت آمریکایی به بهانه آزادی چند تبعه این کشور از زندان و با هدف بازسازی روابط نفتی بی سر و صدا به ونزوئلا سفر کرد.

خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد، هدف از این سفر، تلاش برای آزادی چند تبعه آمریکایی است که در ونزوئلا در زندان هستند. دیگر هدف این سفر، بازسازی روابط با این غول نفتی آمریکای جنوبی است آنهم درحالیکه جنگ اوکراین طولانی می‌شود و آمریکا مجبور می‌شود در اهداف مربوط به سیاست خارجی خود بازنگری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، سفر به کاراکاس را سفری به منظور تامین امنیت چندین تبعه آمریکا توصیف کرد که در ونزوئلا در بازداشت به سر می‌برند از جمله گروهی از مدیران نفتی یک شرکت نفتی به نام سیتگو Citgo که از بیش از چهار سال پیش در ونزوئلا در زندان به سر می‌برند.

هیئتی از مقامات بلندپایه دولت آمریکا بی سر و صدا به ونزوئلا سفر کرده اند. هدف از این سفر، تلاش برای آزادی چند تبعه آمریکایی است که در ونزوئلا در زندان هستند. دیگر هدف این سفر، بازسازی روابط با این غول نفتی آمریکای جنوبی است آنهم درحالیکه جنگ اوکراین طولانی می‌شود و آمریکا مجبور می‌شود در اهداف مربوط به سیاست خارجی خود بازنگری کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، سفر به کاراکاس را سفری به منظور تامین امنیت چندین تبعه آمریکا توصیف کرد که در ونزوئلا در بازداشت به سر می‌برند از جمله گروهی از مدیران نفتی یک شرکت نفتی به نام سیتگو Citgo که از بیش از چهار سال پیش در ونزوئلا در زندان به سر می‌برند.

هیئت آمریکایی که به ونزوئلا سفر کرد شامل افرادی بود ازقبیل راجر کارستنز Roger Carstens، نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور گروگان‌ها و جیمز استوری James Story، سفیر آمریکا که در حال حاضر در کلمبیا به امور دیپلماتیک آمریکا درباره ونزوئلا رسیدگی می‌کند.

«نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا، در سخنانی که از شبکه‌های تلویزیونی کشورش پخش می‌شد، خبر سفر هیئت آمریکایی را به ونزوئلا تایید کرد و گفت هیئتی از آمریکا به ونزوئلا وارد شده و این تلاش‌ها در ادامه رایزنی‌هایی است که از پنجم مارس شروع شده است. در ماه مارس هم هیئت دیگری از آمریکا به کاراکاس سفر کرد که نخستین سفر از این نوع به ونزوئلا در مدت بیش از بیست سال بود. این سفر به آزادی دو تبعه زندانی آمریکا در ونزوئلا منجر شد.

رئیس جمهور ونزوئلا بدون اشاره به جزییات، اضافه کرد: «جورج رودریگز، ریس مجلس در حال گفتگو یک هیئت آمریکایی است. این هیئت مهم دو ساعت پیش وارد ونزوئلا شد».

رودریگز همچنین رئیس هیئت منتخب دولت در گفتگوهای سایسی با مخالفان است. این گفتگوها از ماه اکتبر متوقف شده اند.

واشنگتن اوایل ماه مارس، چند روز بعد از حمله روسیه به اوکراین، یک هیئت بلندپایه به کاراکس فرستاد. به اعتقاد برخی ناظران، هدف از این اقدام آمریکا، دورکردن کاراکاس از یکی اصلی‌ترین متحدانش یعنی روسیه بود. واشنگتن همچنین برای ممانعت از افزایش قیمت نفت، به کاهش تحریم‌های نفتی ونزوئلا فکر می‌کرد.

کاخ سفید نیز در آن زمان این دیدار را تأیید کرد و اعلام کرد گفتگوها به امنیت انرژی در آمریکا محدود می‌شود. ونزوئلا پیش از قطع روابط با آمریکا، تقریباً همه نفت خام خود را به این کشور صادر می‌کرد.

به دنبال این گفتگوها، کاراکس دو آمریکایی بازداشت شده در ونزوئلا را آزاد کرد. این اقدام به منزله حسن نیت رئیس جمهور ونزوئلا تلقی می‌شد.

واشنگتن در ماه مه اعلام کرد قصد دارد به طور محدود برخی تحریم‌های ونزوئلا را کاهش دهد. یکی از این تحریم‌ها مربوط به شرکت نفتی شورون (Chevron) بود.

آمریکا و ونزوئلا در سال ۲۰۱۹ میلادی به دنبال انتخاب مجدد مادورو به سمت ریاست جمهوری در جریان انتخاباتی که مخالفان آنرا تحریم کرده بودند، روابط خود را قطع کردند.

واشنگتن با هدف کنار زدن مادورو از قدرت، گوآیدو، رهبر مخالفان را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و تحریم‌هایی علیه کاراکاس وضع کرد.

این تحریم‌ها از جمله شامل ممانعت فروش نفت ونزوئلا بود. پول حاصل از فروش نفت در بازار آمریکا، ۹۶ درصد درآمد کشور را تأمین می‌کرد.

از آن زمان به بعد، مادورو از حمایت قابل توجه روسیه برای ادامه صادرات نفت برخوردار شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا ونزوئلا تحریم ونزوئلا آمریکا و ونزوئلا افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا ونزوئلا در زندان هیئت آمریکایی سر می برند تبعه آمریکا رئیس جمهور تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۰۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا

سم آلتمن از شرکت اوپن‌ای‌آی(OpenAI) و دیگر رهبران فناوری به منظور بحث و تدوین چگونگی استقرار ایمن هوش مصنوعی در زیرساخت‌های حیاتی به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی می‌پیوندند.

به گزارش ایسنا، سم آلتمن مدیر عامل شرکت اوپن‌ای‌آی، ساتیا نادلا مدیر عامل شرکت مایکروسافت، ساندار پیچای مدیرعامل آلفابت(گوگل) و دیگر رهبران شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا به هیئت ایمنی و امنیت هوش مصنوعی دولت ایالات متحده ملحق می‌شوند.

به نقل از وال استریت ژورنال، جنسن هوانگ از انویدیا، کتی واردن از نورثروپ گرومن و اد باستیان از دلتا و دیگر رهبران صنعت فناوری و هوش مصنوعی نیز به آنها ملحق شده‌اند.

این هیئت ایمنی هوش مصنوعی با وزارت امنیت داخلی آمریکا کار خواهد کرد و در مورد چگونگی استقرار ایمن هوش مصنوعی در زیرساخت‌های حیاتی این کشور مشاوره خواهد داد. آنها همچنین وظیفه دارند توصیه‌هایی را برای اپراتورهای شبکه برق، ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل و کارخانه‌های تولیدی در مورد اینکه چگونگی حفاظت از سیستم‌های خود در برابر تهدیدات بالقوه‌ای که ممکن است توسط پیشرفت‌های این فناوری ایجاد شود، ارائه دهند.

دولت بایدن سال گذشته دستور ایجاد یک هیئت ایمنی هوش مصنوعی را به عنوان بخشی از یک فرمان اجرایی فراگیر داد که بر تنظیم توسعه هوش مصنوعی تمرکز دارد.

در وبسایت وزارت امنیت داخلی آمریکا آمده است که هیئت مدیره شامل کارشناسان هوش مصنوعی از بخش خصوصی و دولتی است که به وزیر و جامعه زیرساخت‌های حیاتی مشاوره می‌دهند.

آلخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی آمریکا می‌گوید استفاده از هوش مصنوعی در زیرساخت‌های حیاتی می‌تواند خدمات را تا حد زیادی بهبود بخشد. برای مثال می‌تواند تشخیص بیماری را تسریع کند یا ناهنجاری‌ها را در نیروگاه‌ها به سرعت تشخیص دهد، اما آنها خطر قابل توجهی دارند که وزارتخانه امیدوار است با کمک این هیئت آن را به حداقل برساند.

با این اوصاف، نمی‌توان این پرسش را مطرح نکرد که آیا این رهبران فناوری هوش مصنوعی می‌توانند راهنمایی‌هایی ارائه دهند که در درجه اول به خودشان و شرکت‌هایشان نفع نرساند؟ کار آنها حول محور پیشرفت فناوری‌های هوش مصنوعی و ترویج استفاده از آنهاست، در حالی که این هیئت قرار است اطمینان حاصل کند که سیستم‌های زیرساخت حیاتی از هوش مصنوعی مسئولانه استفاده می‌کنند.

در هر صورت به نظر می‌رسد مایورکاس مطمئن است که آنها وظایف خود را به درستی انجام خواهند داد. همچنین می‌گوید که رهبران فناوری ماموریت این هیئت را درک می‌کنند و این ماموریتی نیست که در مورد توسعه تجارت باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • سیل انتقادها به رئیس دانشگاه کلمبیا به دلیل سرکوب معترضان
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین