Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور رسیدن قیمت دام سبک زنده به کیلویی ۱۳۹ هزار تومان را نتیجه بی‌تدبیری و عدم حمایت وزارت جهادکشاورزی از صنعت دامپروری دانست و گفت: دولت باید به نحوی عمل کند که هم تولیدکننده سرپا باشد و هم مصرف کننده راضی باشد. این درست نیست که با سرکوب تولیدکننده، مصرف کننده را راضی کرد یا از حق مصرف کننده به تولید کننده داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشین صدر دادرس در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قیمت نهاده‌های تولید داخل بسیار بالا است، گفت: جو با قیمت حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان، یونجه ۸۰۰۰ تومان، کاه ۵۰۰۰ تومان به دست دامدار می رسد. ذرت هم که در بازار بسیار کم است.

وی ادامه داد: این در حالیست که با وجود افزایش قیمت همه مولفه‌های تولید قیمت دام زنده نه تنها افزایش معقولی نداشته بلکه از اسفند ماه سال گذشته روند نزولی نیز به خود گرفته است.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک کشور اضافه کرد: بر اساس محاسبات و اعلام اتحادیه‌های حوزه دامپروری به وزارت جهاد کشاورزی، قیمت هر کیلو بره نر زنده برای دامداران ۱۳۹ هزار تومان تمام می‌شود اما در بازار قیمت بره نر زنده بین ۶۵ تا  ۷۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از دامداران از این اختلاف قیمت ورشکست شده‌اند و مابقی نیز شرایط سختی را تحمل می‌کنند، گفت: در حال حاضر خرید تضمینی و حمایتی انجام نمی‌شود و دامداران دام هایشان را به قیمت بازار می فروشند. در این بازار هم چون برای دام با قیمت تمام شده خریداری نیست مجبور هستند با قیمت‌های کمتر، دام‌هایشان را عرضه کنند.

به گفته وی با وجود اینکه عرضه دام زیر قیمت واقعی است، صادرات هم ممنوع است، اما گوشت قرمز همچنان با قیمت های بالا به دست مردم می رسد. که این موضوع حاکی از عدم وابستگی قیمت گوشت به دام زنده در شرایط کنونی است.

صدر دادرس تصریح کرد: زمستان سال گذشته شرکت پشتیبانی امور دام هر کیلو دام سبک زنده را از دامداران با قیمت ۶۲ هزار تومان خریداری می‌کرد. بخشی از این پولی که باید پرداخت می‌شد به صورت نقدی و بخشی با تحویل نهاده انجام می‌شد که هنوز برخی از دامداران نتوانسته‌اند مطالبات نهاده‌های سال قبل خود را از این شرکت دریافت کنند، از طرف دیگر به دلیل تاخیر چندین ماهه بازپرداخت به موقع وجه نقدی فروش دام‌ها، این شرکت اعتبار خود را نزد دامداران از دست داده است.

وی با بیان اینکه به علت ورشکسته شده فعالان صنعت دامپروری، کشتار دامها زیاد شده و دامداران می‌خواهند دام هایشان را رد کنند و از این حرفه خارج شوند.

صدر دادرس افزود:تولید کننده موظف به تولید است و دولت نیز باید به نحوی عمل کند که هم تولیدکننده سرپا باشد و هم مصرف کننده راضی باشد. دولت ابزارهای زیادی برای برقراری این تعادل دارد. این درست نیست که با سرکوب تولیدکننده، مصرف کننده را راضی کرد یا از حق مصرف کننده به تولید کننده داده شود.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک کشور در پایان گفت: اینکه قیمت تمام شده دام سبک امروزه به کیلویی ۱۳۹ هزار تومان رسیده نتیجه عدم حمایت درست و بی تدبیری وزارت جهاد طی سه سال گذشته از صنعت دامپروری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنعت دامپروری دام سبک صنعت دامپروری مصرف کننده دام سبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۰۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس بر لزوم توجه به حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با اصلاح قیمت پژو پارس تاکید کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش تسنیم، علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لحاظ کردن حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با اصلاح قیمت پژو پارس تاکید کرد و گفت:  اگر قیمت جدید پژو پارس بر اساس بهای تمام شده این محصول تعیین شده است سازمان حمایت باید در تصمیم گیری خود به نفع تولید کننده عمل کند. 

علی جدی اظهار داشت: قیمت تولید خودرو مانند هر کالای دیگری باید نزدیک به نرخ بازار باشد و در صنعت خودرو باید به سمت حذف اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار حرکت کنیم.  

وی در ادامه بیان کرد: همان طور که بارها تاکید کرده ایم تنها راه کاهش فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار که موجب حذف دلالان از بازار خودرو نیز می شود، رشد تولیدات داخل و تامین کسری از طریق واردات است، در غیر این صورت این وضعیت همچنان ادامه خواهد داشت. 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی همچنین بر لحاظ کردن حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با افزایش قیمت پژو پارس تاکید کرد و گفت: اگر قیمت جدید پژو پارس بر اساس بهای تمام شده این محصول تعیین شده است سازمان حمایت باید در تصمیم گیری خود به نفع تولید کننده عمل کند و در صورت تفاوت فاحش قیمت تمام شده و نرخ جدید این محصول سازمان حمایت می تواند ورود کند.  

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: کمیسیون صنایع مجلس بر اساس مستندات ارائه شده از سوی سازمان حمایت در حال پیگیری این موضوع است و با برگزاری جلسه ای در هفته آینده در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • عرضه قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان گرانفروشی است
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان