Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره ملی سایبری اسراییل(INCD) از ایجاد سامانه ای تحت عنوان " گنبد آهنین سایبری" در برابر حملات سایبری ایران، حزب الله لبنان و حماس علیه اسراییل خبر داده است.


به گزارش عصرایران به نقل از وبگاه روزنامه اسراییلی" جروزالم پست"، " گابی پورتنوی" رییس اداره ملی سایبری اسرییل گفت که ایران به همراه حزب الله لبنان و حماس به رقیب اصلی اسراییل در عرصه سایبری تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او امروز (سه شنبه)در جریان یک سخنرانی در دانشگاه تل آویومدعی شد: "ما آنها را می بینیم، می دانیم که چگونه کار می کنند و ما آنجا هستیم."


به گزارش جروزالم پست: پورتنوی اظهارات خود را یک روز پس از آن بیان کرد که صنعت فولاد ایران یکی از بزرگترین ضربه های سایبری تاریخ خود را دریافت کرده ؛ ضربه ای که این صنعت را به حالت توقف درآورده است. از سوی دیگر این اظهارات مقام اسراییلی تنها چند روز پس از حمله سایبری ایران به سیستم های هشدار اولیه آژیر سامانه گنبد آهنین اسراییل بیان می شود.

 

"گابی پورتنوی" گفت که اسراییل در حال ایجاد یک "گنبد آهنین سایبری" است که با استفاده از سازوکارهای جدید سایبری که "حملات سایبری را کاهش می‌دهد، داده‌های بزرگ جدید و یک رویکرد کلی هوش مصنوعی برای همگام‌سازی تشخیص هم‌زمان در سراسر کشور... برای دفاع سایبری مستمر، امنیت سایبری را ارتقا می‌دهد."

" گابی پورتنوی" رییس اداره ملی سایبری اسرییل/ عکس آرشیوی

 

او گفت: "ما سریع‌تر از انعطاف‌پذیری به دفاع پیشگیرانه حرکت می‌کنیم" و سعی می‌کنیم مهاجمان سایبری را تا پناهگاه‌های امن دیجیتالی خود که در گذشته بدون دخالت برنامه‌ریزی کرده بودند، تعقیب کنیم.


او همچنین افزود:" ما به پروتکل‌های امنیت سایبری برای زیرساخت‌ها نیاز داریم تا برای عموم مردم نیز قابل استفاده باشد، از جمله گسترش ابزارها و مهارت‌ها به کل بخش خصوصی و زنجیره تامین...حتی کسب‌وکارهای کوچک‌تر برای درک اطلاعات تهدیدات سایبری و ظرفیت‌سازی برای دفاع از خود به کمک دفاع سایبری ملی نیاز دارند."

 

تماشاخانه ببینید| شکار هوشمندانه شاهین‌ها در میان کاکتوس‌های خاردار/ سنجاب به تله می‌افتد ببینید| قالیباف: تو که هیچ غلطی نکرده‌ای، حق نداری به اسم انقلاب حرف بزنی فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گنبد آهنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۰۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از زومیت، میلیون‌ها دستگاه در سراسر دنیا در برابر بدافزار رهاشده PlugX USB آسیب‌پذیرند. این بدافزار خطرناک، تکثیرپذیر است و ردپای آن در بازه‌ای ۶ ماهه از سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور ۱۴۰۲) در حدود ۲٫۵ میلیون آدرس IP آشکار شده است.

بنا بر گزارش مؤسسهٔ امنیتی سکویا (Sekoia) بیش از ۸۰ درصد از تمامی دستگاه‌های آلوده‌شده به بدافزار PlugX USB مربوط به ۱۵ کشور بوده‌اند که نیجریه، هند، چین، ایران، اندونزی، بریتانیا، عراق و آمریکا به‌ترتیب در رتبه‌های اول تا هفتم قرار گرفته‌اند. بدافزار PlugX USB درمجموع کامپیوترهای ۱۷۰ کشور را آلوده کرده است.

بدافزارهای USB پیشین، معمولاً کشورهایی را تحت تأثیر قرار می‌دادند که بین دستگاه‌های آن‌ها شباهت‌هایی مشاهده می‌شد، مثلا بدافزار RETADUP بیشترین نرخ نفوذ به سیستم‌ها را در کشورهای اسپانیایی‌زبان ثبت کرده بود؛ اما این گفته برای PlugX USB صدق نمی‌کند.

محققان شرکت سکویا می‌گویند که بدافزار PlugX USB از طریق دستگاه‌های ذخیره‌سازی یواس‌بی (فلش‌مموری) به‌راحتی بین سیستم‌ها منتقل می‌شود. بررسی‌های سکویا نشان می‌دهد که روزانه حدود ۹۰هزار تا صدهزار دستگاه به PlugX USB آلوده می‌شوند.

سکویا از شرکت‌های امنیتی و دولت‌ها درخواست کرده تا از طریق راهکاری خاص که به ارسال دستور متنی وابسته است، به حذف PlugX USB از کامپیوترها کمک کنند؛ اما این راهکار کاملاً کارساز نیست و امکان آلوده شدن مجدد سیستم‌ها وجود دارد؛ زیرا PlugX USB از طریق دستگاه‌های یواس‌بی بین سیستم‌ها منتقل می‌شود.

بدافزار PlugX حداقل از سال ۲۰۰۸ استفاده می‌شده و عمدتا برای جاسوسی و دسترسی به سیستم‌ها از راه دور کاربرد داشته است. حتی از آن برای حمله به دولت‌ها و سازمان‌های سیاسی در آسیا و سپس غرب استفاده شده است. محققان باور دارند که کد منبع PlugX در سال ۲۰۱۵ فاش شده است.

فعلاً راهکار مشخصی برای مقابله با PlugX وجود ندارد. تنها توصیه مفید، آن است که از اتصال دستگاه‌های ناشناس USB به کامپیوتر خود جلوگیری کنید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901335 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • روایت جالب وحید شمسایی از روز پاسخ ایران به اسراییل + فیلم
  • وعده صادق ضربه مهلکی به غرب‌گراهای داخلی بود!
  • ترابی مثل اسدی بازی رفت: تفاوت ایجاد کن!
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • خط دفاع پرسپولیس فقط یک تغییر اجباری دارد
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید