Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمد مددی گفت: یکی از اولویت‌های جدید سازمان استاندارد در زمینه استانداردسازی حوزه خدمات در بخش‌های دولتی، خصوصی و عمومی است.

او با اشاره به استانداردسازی و تدوین استاندارد در حوزه خدمات، افزود: امسال استانداردسازی برای بخش خدمات شهری، حوزه فناوری، حوزه سالمندان و حوزه گردشگری و هتلینگ در اولویت سازمان استاندارد است و در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: اعلام کرده ایم دستگاه‌های ذی نفع و متولی طبق تبصره یک ماده ۳ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد باید روابط فنی و مباحث حوزه مأموریت خود را نسبت به تدوین استاندارد‌های این حوزه در دستور کار قرار دهند.

مددی گفت: سازمان ملی استاندارد هم در کنار این دستگاه‌ها به عنوان هماهنگ کننده است تا مباحثی از این دست را تبدیل به قانون و استاندارد ملی کنند تا خدمات قابل توجه و با کیفیتی در حوزه خدمات به کاربران، ذیربطان و ذی نفعان ارائه شود.

به گفته او یک مورد با توجه به اهمیت استانداردسازی حوزه مصالح ساختمان است به طوریکه در سطح استان ۱۷ واحد دانه بندی شن و ماسه داریم که نتوانسته اند تا به امروز استقرار الزامات اخذ پروانه را داشته باشند و یا تمدید پروانه کاربرد نشان استاندارد که در سنوات گذشته داشته اند را پایدار کنند.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: در جمع بندی کلی در بازه زمانی محدود، ظرف یک هفته یا ۱۰ روز کاری فرصت دادیم که فرآیند استقرار را انجام دهند در غیر این صورت همه این واحد‌ها را طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در مسیر اعمال قانون و پیگیری قرار می‌دهیم.

مددی با بیان اینکه اخطار لازم به واحد‌های دانه بندی شن و ماسه استان داده شد، تاکید کرد: اگر به اخطار اعلام شده توجه نشود و در مهلت قانونی اقدامی صورت نگیرد، مورد اعمال قانون و پیگرد قضایی قرار گرفته و پلمب می‌شوند.

او گفت:مهلت قانونی ۱۸ واحد پلمب شده شامل واحد سیمان، چند شهربازی، بتن آماده و چینی آلات بهداشتی به منظور انجام فرآینده استقرار الزمات اخذ پروانه رو به پایان است.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: تعدادی در حال طی فرآینده استقرار هستند، اما اگر تا ۱۰ تیرماه نتوانند اقدامات قانونی را انجام دهند مورد رسیدگی قضایی قرار می‌گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندارد شن و ماسه پیگرد قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف

پژوهش اظهار داشت: بر اساس رای صادره توسط دادگاه کیفری در فروردین امسال، یک واحد تولیدی فرآورده خوراک آماده دام، طیور و آبزیان به دلیل تولید کالای بدون علامت استاندارد به پرداخت یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری افزود: به استناد ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تولید کالا و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن جرم محسوب می‌شود و مرتکبان به مجازات‌های تعیین شده با حکم دادگاه محکوم می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف