Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رسول حامدیان دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت هفتم تیر ماه اظهار داشت: شهید بهشتی عالم برجسته‌ای بود که علاوه بر تحصیلات حوزوی و دانشگاهی، به مقتضیات روز مسلط بود یعنی شخصیتی برجسته و جامع بود که بر مسائل تحلیل داشت و این ویژگی‌ها باعث الگوشدن او می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه هماهنگی با حضرت امام(ره) و روحیه تشکیلاتی از دیگر ویژگی‌های این شخصیت ماندگار است،  تأکید کرد: یکی از دیگر ویژگی‌های این شهید تأکید بر کادرسازی برای انقلاب از حیث کار تشکیلاتی است که محدود به زمان پس از انقلاب نیست بلکه از پیش از انقلاب نیز دست به این اقدام زدند. 

حامدیان با تأکید بر اهمیت حضور نیروهای انقلابی در سطح جامعه عنوان کرد: نیروهایی که از آن زمان در مسیر انقلاب وجود داشتند و هنوز هستند، هر کجا حضور دارند انقلاب را حفظ کردند. 

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان با بیان اینکه جامعه امروز ما نیاز زیادی به آموزه‌های شهید بهشتی دارد، یادآور شد: در این راستا نیاز است نخبگان این آموزه‌ها را درک و سپس پیاده کنند. 

وی با یادآوری اینکه یکی از نکات مد نظر شهید بهشتی این بود که چه نیرویی با چه ویژگی‌هایی در چه سمتی قرار بگیرد، ابراز کرد: هر چه جلوتر می‌رویم مشکلات و فشارها پیچیده‌تر می‌شود و نیاز است نیروهای ساخته شده در رأس قرار گیرند تا چالش‌ها کم‌تر شود. 

حامدیان با تأکید بر اینکه در جامعه اسلامی مهندسان استان، اگر چیزی داریم از آموزه‌های شهید بهشتی و تشکیلات حزب جمهوری اسلامی است، گفت: حدود ۳٠ سال در اصفهان فعالیت کردیم و اقدامات خوبی در راستای تربیت نیروها داشته و داریم و توانستیم بخشی از بار را تحمل کنیم. 

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان با بیان اینکه جامعه اسلامی مهندسان دارای ۲ بعد سیاسی و تخصصی است، بیان داشت: در این راستا در این تشکل ۹ کمیته تخصصی فعال از جمله کمیته انرژی، عمران و حمل و نقل، کشاوزی، آب و محیط‌زیست، آلودگی، صنعت و معدن، مدیریت شهری، گردشگری، اقتصاد و مدیریت و کارآفرینی داریم. 

وی خاطرنشان کرد: اعضای جامعه در این کمیته‌ها تخصص و تجربه دارند و هر ۲ هفته یک‌بار دور هم جمع شده، مسائل روز را بررسی می‌کنند و پیشنهاداتی را به متولیان امر ارائه می‌دهند. 

حامدیان پیرامون اقدمات انجام شده توسط جامعه اسلامی مهندسین در سفر رئیس‌جمهور اظهار داشت: در سفر رئیس‌جمهور ۱۴ پیشنهاد خود را به‌صورت مکتوب و حضوری به استاندار ارائه دادیم و قول پیگیری دادند اما هنوز در جریان نتیجه نیستیم زیرا به‌طور کامل در جریان مصوبات سفر نقرار نگرفتیم و در این راستا پیشنهادی که مطرح شد این بود که از سمت تشکل‌های سیاسی استان پس از سفر رئیس‌جمهور بیانیه‌ای جمعی صادر کنیم. 

ارزیابی مثبتی از سفر رئیس‌جمهور به اصفهان داریم

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان پیرامون ارزیابی از سفر رئیس‌جمهور به اصفهان عنوان کرد: ارزیابی ما از این سفر، مثبت است زیرا حضور مردمی رئیس‌جمهور و جمع‌بندی در پایان سفر مثبت بود اما به اینکه در پایان سفر مصوبه‌ای برای درخواست عمومی مردم مطرح نشد نقد داریم و نیاز است در حال حاضر تمام دستگاه‌ها، مدیران و نمایندگان پیگیر این موضوع باشند.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون اقدامات جامعه اسلامی مهندسان در خصوص مشکلات استان توضیح داد: آلودگی هوا از مسائل مهم استان است و طبق ارزیابی‌ها شاهد هستیم دولت‌ها اقدام خاصی در این راستا انجام ندادند و در این مسیر نیاز است از اهرم‌های داخل استان مانند مدیریت شهری و نمایندگان، کار را پیش ببریم. 

حامدیان عنوان کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات‌مان در استان به عدم کار جمعی باز می‌گردد و معتقدیم وقتی صدایی واحد از استان خارج شود، کار را جلو می‌برد و در مباحثی از جمله آب، آلودگی و... این موضوع صدق می‌کند. 

حامدیان در پاسخ به سؤال خبرنگاری پیرامون الگو قرار دادن شهید بهشتی برای جامعه اسلامی مهندسین یادآور شد: از ابتدای تشکیل جامعه اسلامی مهندسین، کادرسازی را شروع کردیم و این کار به حدی خوب پیش رفت که حتی در مقاطعی مدیریت شهری و استانی را در دست داشتیم، برای مثال مرتضی سقائیان‌نژاد که دبیر این تشکل بود ۱۲ سال مدیریت شهر را به عهده داشت. 

نیاز است جوانان برای کارهای جمعی ساخته شوند

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر به‌دنبال جوان‌سازی جامعه اسلامی مهندسین هستیم، مطرح کرد: نمی‌توان جوانان را به‌طور خام به کار گرفت بلکه نیاز است داخل تشکیلاتی رشد کرده و در تعاملات جمعی برای کار ساخته شوند؛ در این راستا این مورد را در دستور کار قرار دادیم و پیشنهاد بنده به سایر تشکل‌ها نیز توجه به این موضوع است. 

حامدیان در پاسخ به سؤالی دیگر پیرامون تأثیرگذاری این تشکل در جامعه اعلام کرد: به این دلیل که تشکل سیاسی، صنفی و تخصصی هستیم در بعد سیاسی برای انتخابات‌ها حضوری جدی داریم و در این مورد ارتباطات خوبی با نمایندگان، اعضای شورا و مدیریت شهر و استان داریم و از این طریق صحبت‌های خود را منتقل می‌کنیم، همچنین وظیفه خود می‌دانیم که حرف درست و کارشناسی خود را بیان کنیم. 

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون حضور تشکل جامعه اسلامی مهندسین در ساختارهایی مانند نظام مهندسی گفت: در این راستا چندین بار به‌صورت منسجم حضور داشتیم اما لیستی ارائه ندادیم زیرا به‌عنوان تشکل سیاسی نمی‌توانیم نقش مستقیمی داشته باشیم و به همین علت در این راستا اقدامی انجام شده است.  

سران قوا و مدیران سطح استان از فرصت هماهنگی میان خود استفاده کنند

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر فرصت ویژه‌ای مبنی بر هماهنگی سه قوه کشور را داریم که در تاریخ انقلاب شاهد آن نبودیم، عنوان کرد: این فرصت در سطح اصفهان نیز تکرار شده و مدیریت استان، مدیریت شهری و نمایندگان هماهنگی دارند و اگر نتوانیم در این فرصت کار جهادی مد نظر رهبر انقلاب برای حل مشکلات مردم را انجام دهیم این فرصت به تهدید تبدیل و باعث ناامیدی مردم خواهد شد. 

حامدیان خاطرنشان کرد: نیاز است در مقاطع زمانی، مدیران و مسؤولان شهر و استان به بررسی نکات شهر و استان بپردازند و از این جمع صدایی واحد خارج شود تا مسائل استان پیش رود و برای این موضع نیازمند هماهنگی بیش از شرایط فعلی هستیم. 

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان پیرامون تأثیرگذاری شهرداری در فضای فرهنگی شهر گفت: شهرداری زیرمجموعه‌های مفصلی دارد که تأثیر مستقیم بر زندگی مردم دارد و در این راستا اقدامات خوبی از جمله صدور غیرحضوری پروانه‌ها، محله‌محوری و... را شاهد بودیم و از این مورد تشکر می‌کنیم، اما نیاز است برای تحول در شهر پروژه‌های کلان داشته باشیم زیرا اقدامات فعلی جوابگو نیست همچنین انتظار می‌رود در مباحث فرهنگی، موارد ارزشی که مورد نظر نیروهای انقلابی است را پررنگ‌تر کنند.

وی عنوان کرد: تا به الآن شاهد اقدامات فرهنگی بودیم که جهت‌گیری ارزشی ندارد و نیاز است برای تربیت نسل جوان این جهت‌گیری ارزشی و انقلابی مورد توجه قرار گیرد، در این راستا امکانات شهرداری امکانات مفصلی است زیرا در تمام محلات حضور و امکان ترویج بالایی دارد و توان شهرداری، توانی کم‌نظیر است. 

حامدیان در پاسخ به سؤالی پیرامون اقدامات لازم برای افزایش ظرفیت‌های گردشگری استان اظهار کرد: در این راستا وظیفه مدیریت شهری توسعه زیرساخت‌ها است زیرا به نظر می‌رسد با توجه به ظرفیت استان، این اتفاق رقم نخورده است. 

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان پیرامون اقدامات لازم در جهت تحقق شعار سال گفت: به‌عنوان تشکل ارزشی و انقلابی خود را موظف می‌دانیم که در راستای شعار سال به حد بضاعت حرکت کنیم و در این مسیر در چند ماه اخیر طرحی تهیه کردیم که در تشکل‌مان سه سازمان برای مباحث آموزش، مشاوره و کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر بگیریم تا وظیفه خود پیرامون شعار سال را انجام دهیم. 

وی در پایان در پاسخ به سؤالی دیگر پیرامون ارتباط میان جامعه اسلامی مهندسین استان و کشور توضیح داد: در انتخابات جامعه اسلامی مهندسین تهران حضور و نقش پررنگی داشتیم و ۲ نفر از نیروهای منتصب به اصفهان در این انتخابات انتخاب شدند، این تشکل در صورتی که کار خود را درست پیش ببرد نقشی جدی در سطح کلان خواهد داشت.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ح/

منبع: فارس

کلیدواژه: جامعه اسلامی مهندسین جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان شهید بهشتی سفرهای استانی امیدآفرینی پاسخ به سؤالی سفر رئیس جمهور مدیریت شهری شهید بهشتی مدیریت شهر ویژگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۰۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان

اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر سامع، فرزانه کلاهدوزان و احمد شریعتی از اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری این کلان‌شهر که در سه بخش فعالیت می‌کند، بازدید کردند.

بخش نخست اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، واحد هوشمندی این اداره، کنترل سامانه‌های خدمات شهری را بر عهده دارد که کارکنان این واحد در سه شیفت کاری به‌صورت بیست‌وچهار ساعته تمام سامانه‌های خدمات شهری به‌خصوص موقعیت‌یاب تمام خودروها شامل ماشین‌های جاروب، خودروهای حمل پسماند، خودروهای پیشگیری و رفع تخلفات و سایر موارد را کنترل و به مناطق اعلام می‌کنند.

یکی دیگر از واحدهای این اداره واحد اپراتور بی‌سیم است که در این واحد همه پیام‌های اعلامی چه از طریق ۱۳۷و چه از طریق مدیران، سطح‌بندی می‌شود که در سه سطح زرد، نارنجی و قرمز دسته‌بندی می‌شود و هنگام اعلام پیام، توسط اپراتور این اداره بر اساس سطح‌بندی به مسئول مربوطه مستقیم و در صورت نیاز حتی با مدیر منطقه در ساعات مختلف روز تماس گرفته می‌شود و موارد فوری و بحرانی اعلام می‌شود تا ضمن پاسخگویی به‌موقع، از بحران‌های بعدی جلوگیری شود.

بخش دیگری از فعالیت این اداره مربوط به ناظران بازخورد است؛ تعدادی از نیروهای اداره هماهنگی و کنترل عملیات در مناطق پانزده‌گانه نظارت ویژه‌ای روی تمام واحدهای خدمات شهری داشتند و ضمن اعلام موارد فوری و ضروری روی پیام‌های فوری اعلامی از طریق ۱۳۷ نظارت ویژه دارند و صحت و سرعت انجام موارد را اعلام می‌کنند.

این ناظران از طریق بازدیدهایی در سطح مناطق وضعیت کلی مناطق از نظر نظافت، جمع‌آوری پسماند، فضای سبز، سرویس‌های بهداشتی، وضعیت سد معبر، مصالح ساختمانی در معابر، کنترل وضعیت تابلوهای ترافیکی و غیرترافیکی، موارد و نواقص عمران و ترافیک در سطح شهر بازدید، بررسی و به این اداره اعلام می‌شود تا از طریق مکاتبه با مناطق برای رفع موارد و گزارش اقدامات انجام شده، پیگیری‌های لازم انجام شود.

اداره هماهنگی و کنترل عملیات پیگیر است که مشکل را در لحظه پیگیری و رصد کند، البته یکی از اقدامات این اداره رصد شبکه‌های اجتماعی است تا مواردی که شهروندان اعلام می‌کنند را به سرعت پیگیری و به مسئول مربوطه اعلام کند و نتیجه به شهروندان اعلام شود.

هدف از تشکیل اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، ساماندهی و نوعی فرماندهی و انتقال صحیح و به‌موقع پیام‌ها و موارد فوری به مناطق است تا با کنترل سامانه‌ها و رصد شبکه‌های اجتماعی بتوان کمکی به مناطق پانزده‌گانه در این زمینه کرد.

کد خبر 747848

دیگر خبرها

  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • قهرمان لیگ برتر ایران همزمان فدراسیون و AFC را تهدید کرد
  • قهرمان لیگ برتر و تهدید توامان فدراسیون و AFC!
  • مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان
  • سردار فدوی خطاب به اسرائیل: التماس کردید حمله نکنیم، اما تصمیم حیدری گرفته شد
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان