Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از کانون فرهنگی هنری مسجد جامع گلشن گرگان، دبیر سوگواره چاووشی خوانی گلستان اظهار داشت: چاووشی‌خوانی از سنت‌های تاریخی ویژه برنامه های محرم است که در گذر زمان به فراموشی سپرده شد که تلاش می کنیم با برگزاری این جشنواره و تداوم آن در آینده، این سنت بار دیگر در مجالس عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع) مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید حقیقت‌نیا اظهارداشت: چاووش خوانان افرادی خوش صدا و آشنا به اشعار مذهبی و مدایح و مراثی بودند که از دیرباز به مناسبت نزدیک‌ شدن ماه محرم و ایام عزای حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش بعد از ذکر مدح و منقبت اهل بیت (ع) به ذکر نوحه‌سرایی امام حسین (ع) و نزدیک‌ شدن ماه محرم می‌پرداختند و بدین‌ وسیله مردم شهر و روستا را به فرا رسیدن و نزدیک‌ شدن ماه محرم و استقبال و آمادگی از ماه عزای امام حسین (ع) و سالگرد قیام عاشورا آگاه می کردند.

دبیر برگزاری سوگواره چاووشی خوانی  گلستان گفت: محدودیت سنی برای شرکت در این سوگواره وجود ندارد و هر چاووشی خوان با ارائه ۲ اثر یک قطعه با فرمت mp۳ و یک قطعه هم به صورت تصویری با فرمت  mp۴ حداکثر در ۱۰ دقیقه می‌تواند آثار خود را از دهم تیر تا ۱۸ شهریور به آدرس Masjed_jame_golshan کانال اطلاع رسانی روبیکا و تلگرام و واتساپ به شماره (۰۹۳۹۶۱۰۶۶۹۳) ارسال کنند.

وی ادامه داد: انتخاب اشعار و متون ادبی متناسب با موضوع سوگواره،  قرائت صحیح اشعار و متون فارسی و عربی، بهره‌گیری مناسب و اصولی از آیین‌ها و آداب و رسوم چاووشی خوانی مناطق مختلف استان، نمایش مطلوب و مناسب ظرفیت‌های چاوشی‌خوانی در مناطق مختلف استان، بهره گیری مناسب و اصولی از ردیف‌های آوازی موسیقی ایرانی در چاوشی خوانی، صوت زیبا و جذاب و هنرمندانه و رعایت رعایت همگونی نغمات و پرده‌ها، تحریرهای فنی و زیبا، برخورداری از شروع و پایان مناسب، تطبیق آهنگ‌ها با مضامین و معانی متن، رعایت فرازها و فرودها، اجرای ممتاز از نکات مهمی مورد نظر هیات داوران است.

وی در رابطه با جوایز این سوگواره اظهارداشت: برای برگزیده‌های اول تا سوم کمک هزینه سفر کربلای معلی به مبلغ ۵۰، ۴۰، ۳۰ میلیون ریال و برای برگزیدگان چهارم تا چهاردهم نیز کمک هزینه سفر کربلای معلی ۱۰ میلیون ریالی به همراه لوح یادبود سوگواره در نظر گرفته شده است.

دبیر سوگواره چاووشی خوانی حسینی گلستان گفت: محسن طاهری (مدیرعامل خانه مداحان کشور)، محمد حکیمی (استاد دانشگاه )، اسماعیل جاجرمی (شاعر) داوران این سوگواره چاووشی خوانی حسینی در استان هستند.

برچسب‌ها ماه محرم گرگان جشنواره گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم گرگان جشنواره ماه محرم گرگان جشنواره گلستان سوگواره چاووشی خوانی ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان همایش پیاده روی کارکنان سپاه امروز در النگدره گرگان برگزار شد.

همچنین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و ادارات استان با شعار سلامت خانواده ، مردمی سازی سلامت در مسیر تپه بابا طاهر تا سایت ورزشی جنگل النگدره گرگان پیاده روی کردند.

همایش پیاده روی خانوادگی کارکنان ادارات شهرستان مینودشت برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی