Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی از ۱۶ اثر داخلی و ۱۰ اثر خارجی و همچنین از ۲۰ نفر از اساتید پیشگام و پیشتاز در حوزه علوم انسانی تقدیر می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست دکتر مهدی عباس‌زاده، دبیر شورای علمی سیزدهمین جشنواره فارابی در نشست خبری امروز با اشاره به جزئیات برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره بین‌المللی فارابی در دو سطح جوان (جوان زیر ۳۵ سال) و بزرگسال برگزار می‌شود و از حیث قلمرو جغرافیایی نیز در دو حوزه داخل و خارج کشور اقدام به پذیرش آثار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در کنار بخش‌های بین المللی و داخلی، بخشی نیز تحت عنوان بخش ویژه در نظر گرفته شده است که شامل پیشکسوت علوم انسانی ایران، شخصیت‌های پیشرو در حوزه علوم انسانی، نظریه‌پرداز برتر، مترجم برتر و تاثیرگذار در حوزه اهداف جشنواره، انجمن علمی برتر، نشریه علمی_پژوهشی برتر می‌شود.

عباس‌زاده تاکید کرد: آثاری در جشنواره فارابی پذیرش، بررسی و ارزیابی می‌شود که واجد ویژگی "اثر پژوهشی" باشند و قالب ارائه آنها متفاوت باشد.

وی به آثار رسیده در بخش داخلی این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: در این بخش ۳۰۸۸ اثر در سامانه جشنواره به ثبت رسید.

وی افزود: از این تعداد اثر پس از داوری‌های اولیه ۲۶۶۹ اثر برای دور دوم داوری برگزیده شدند و این تعداد اثر در گروه‌های پانزده‌گانه جشنواره مورد داوری و ارزیابی قرار گرفتند که در نهایت ۲۰۷ اثر برای ارزیابی و داوری تفصیلی برگزیده شدند.

دبیر شورای علمی سیزدهمین جشنواره فارابی، نقد دیدگاه‌ها، نوآوری، نظریه‌پردازی و گره گشایی عملی را از شاخص‌های ارزیابی در داوری تفصیلی عنوان کرد و یادآور شد: در نهایت از ۲۰۷ اثر، تعداد ۱۶ اثر برای دو بخش جوان و بزرگسال برگزیده شدند که در روز اختتامیه سیزدهمین جشنواره فارابی تقدیر می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: در میان ۱۶ اثر برگزیده هیچ اثری حائز رتبه اول نشد و تعداد معدودی برگزیده رتبه دوم شدند و عمده آثار برگزیده رتبه سوم و شایسته تقدیر شدند.

انتخاب شخصیت‌های پیشگام و پیشتاز

دبیر شورای علمی جشنواره فارابی انتخاب شخصیت‌های پیشتاز و پیشگام را از دیگر بخش های این جشنواره ذکر کرد و ادامه داد: شخصیت پیشگام اساتید مرحومی هستند که نظریه پرداز و مرجع بودند، ولی شخصیت‌های پیشتاز اساتید در قید حیات هستند.

وی اضافه کرد: ما با همکاری گروه‌های علمی حاضر در این جشنواره اقدام به انتخاب این اساتید کردیم که ۲۰ نفر پیشنهاد شدند و در نهایت ۵ شخصیت پیشگام و ۵ شخصیت پیشتاز برگزیده شدند.


انتخاب مترجم برتر علوم انسانی

عباس زاده یادآور شد: در این دوره مترجمان برتر از عربی به فارسی است که ۲ نفر برگزیده شدند.

انتخاب نظریه‌پرداز برتر

عباس‌زاده ادامه داد: در این زمینه هیات حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شده است و در این دوره یک نظریه‌پرداز  انتخاب شد

انتخاب انجمن علمی

دبیر شورای علمی سیزدهمین جشنواره فارابی ادامه داد: با همکاری معاون پژوهشی وزیر علوم یک انجمن علمی و یک نشریه علمی انتخاب شدند.

برگزیدگان بخش بین‌المللی

عباس‌زاده گفت: در بخش بین‌الملل این جشنواره ۸۴ اثر ارسال شد و پس از بررسی ۶۵ اثر انتخاب شد.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۰ اثر برگزیده نهایی شدند.

به گفته وی این برگزیدگان از کشورهای بنگلادش، مراکش، مالزی، هند، لبنان و پرتوریکو بودند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: جشنواره فارابی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جشنواره فارابی سیزدهمین جشنواره فارابی دبیر شورای علمی برگزیده شدند نظریه پرداز عباس زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، احمد وحیدی ضمن اشاره به نقش مناطق آزاد در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اظهار داشت: برای پویا شدن اقتصاد باید ظرفیت های بالقوه بالفعل شوند.

وی تصریح کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می توانند تعیین کننده و پیشران بزرگ در اقتصاد کشور، باشند.

وحیدی اذعان داشت: حرکت ها و اقدامات بسیار خوب و مهمی جهت رشد اقتصادی در مناطق آزاد انجام شده که باید به صورت مستمر پیگیری شوند.

احمد وحیدی یکی از وظایف مناطق آزاد را جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور عنوان کرد و افزود: مناطق آزاد برای اینکه بتوانند در توسعه اقتصاد اثر گذار باشند، باید موضوع محور گام بردارند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در راستای مسئولیت های فرهنگی، ساخت شهرک های اربعین جهت سهولت زائرین اباعبداله الحسین(ع) باید در دستور کار مناطق آزاد قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت