Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@09:12:45 GMT

قول رئیس جمهور برای معرفی دو وزیر جدید

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۱۰۸۵

قول رئیس جمهور برای معرفی دو وزیر جدید

نماینده مردم ساری در مجلس گفت: رئیس جمهور برای معرفی دو وزیر جدید برای وزارت صنعت و بازرگانی قول داده است و مجلس منتظر اقدام دولت است تا موضوع وزارت صمت با معرفی وزاری جدید تعیین تکلیف شود.

به گزارش مشرق، علی بابائی کارنامی با بیان اینکه موضع گیری ما در بحث استیضاح وزیر صمت به گونه‌ای بود که وارد بازی‌های سیاسی با دولت نشدیم، گفت: ۱۷نفر از نمایندگان بر استیضاح وزیر اصرار داشتند و براساس قانون آئین‌نامه داخلی مجلس نیز این موضوع در جلسه امروز باید اعلام وصول می‌شد که رئیس مجلس با رئیس جمهور در این زمینه صحبت‌هایی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی افزود: نگاه ما اصلاح امور در حوزه‌های مختلف و ماموریت محور کردن وزارتخانه‌ها به ویژه وزارت صمت بود چراکه براساس آمارهای اعلام شده ۲۵ درصد GDP کشور مربوط به این وزارتخانه است این درحالی است که به نظر می‌رسید وزارت صمت بر ماموریت خود مسلط نیست.

بیشتر بخوانید:

ماجرای عدم اعلام وصول استیضاح وزیر صمت

وی با بیان اینکه با هیچ وزیری عهد اخوت نبسته‌ایم، اضافه کرد: باید از رئیس جمهور تشکر کرد چراکه پیام مجلس را درک کرد و مقرر است لایحه از سوی دولت برای اصلاح روند موجود در وزارت صمت و تخصصی کردن ماموریت های آن ارائه شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اکنون مردم تحت فشار اقتصادی هستند به گونه‌ای که به نظر می‌رسد وزارت صمتی وجود ندارد، تصریح کرد: تنظیم بازار یکی از موضوعات مدنظر ما بود؛ پیش از این وزارت بازرگانی این موضوع را پیگیری می‌کرد اما اکنون جزو وظایف وزرات صمت است.

وی افزود: دولت بیان کرد که به دنبال تشکیل وزارت بازرگانی است البته نقدی نیز وارد است چراکه ممکن است مجلس به این موضوع رای ندهد، فرض بر اینکه مجلس رای دهد -که ما همکاری‌های لازم برای تحقق این مهم را خواهیم کرد- رئیس جمهور قول داده که دو وزیر جدید معرفی کند.

منبع: خانه ملت

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت وزیر صمت استیضاح وزیر صمت وزارت بازرگانی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رئیس جمهور وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۱۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت

ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از طریق کریدور دریایی قبرس که به دلیل کشته شدن کارکنان گروه‌های امدادی توسط رژیم صهیونیستی قطع شده بود، از سر گرفته شد. 

سخنگوی دولت قبرس گفت: "شامگاه جمعه کشتی جنیفر با مواد غذایی در داخل آن، بندر لارناکا را به سمت غزه ترک کرد. " 
در اوایل آوریل، تحویل کمک‌ها در چارچوب طرح آمالتیا قبرس به دلیل مرگ کارکنان سازمان جهانی آشپزخانه مرکزی متوقف شد.

در ۸ مارس، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در لارناکا از افتتاح یک کریدور دریایی بشردوستانه برای کمک رسانی به غزه خبر داد. این ایده چندین ماه است که توسط رئیس جمهور قبرس به طور مداوم مطرح شده است. یک مرکز لجستیک با قابلیت پذیرش ۲۰۰ هزار تن محموله در لارناکا، جایی که بنادر دریایی و پایگاه‌های هوایی قبرس در آن قرار دارد، مستقر شده است.

دولت نیکوس کریستودولیدس، رئیس جمهور قبرس معتقد است که سه عامل کلیدی به نفع طرح آمالتیا قبرس است: نزدیکی جغرافیایی کشور جزیره‌ای قبرس به منطقه تحت محاصره، وجود زیرساخت‌های لازم برای دریافت کالا و روابط استراتژیک با کشور‌های همسایه. 

در همین حال، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که واشنگتن یک اسکله موقت در نوار غزه ایجاد خواهد کرد تا کالا‌هایی را که از طریق دریا به این منطقه تحویل داده می‌شود، دریافت کند. اسرائیل بر مشارکت خود در تضمین کنترل جریان کمک‌های بشردوستانه اصرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان