Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@09:31:29 GMT

ارس، الگویی ملی از مباحث گردشگری و زیست محیطی

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۱۱۱۴

ارس، الگویی ملی از مباحث گردشگری و زیست محیطی

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: ارس م‌ تواند به‌عنوان الگوی ملی در مباحث گردشگری و زیست محیطی مطرح شود.

مجید کیانی در نشست با مدیر کل حفظ محیط زیست آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست یک تکلیف شرعی و ملی است، گفت: مناطق حفاظت شده پیرامون محدوده منطقه آزاد ارس به‌عنوان اندوخته‌های طبیعی از پتانسیل زیست محیطی بالایی برخوردارند و بسترهای مناسبی برای تنوع زیستی جانوری و گیاهی هستند که نیاز به حفاظت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مناطق پنجگانه حفاظت شده پیرامون منطقه آزاد ارس، پتانسیل‌های ارزشمندی است که اگر به صورت اصولی و برنامه ریزی شده از این ظرفیت‌ها بهره مند شویم، منطقه آزاد ارس می‌تواند بعنوان الگوی ملی در مباحث گردشگری و محیط زیست مطرح شود.

کیانی معرفی و شناساندن جاذبه‌ها و ظرفیت‌های مناطق حفاظت شده ارس را ضروری دانست و گفت: نیاز است با تعامل و همکاری مشترک با محیط زیست استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و با لحاظ کردن الزامات قانونی محیط زیست، پتانسیل‌های محیط زیستی و سرمایه‌های طبیعی بالقوه ارس را برای عموم مردم کشور معرفی کرده و زمینه‌ی جذب  گردشگر و توسعه‌ی خدمات گردشگری در منطقه را فراهم سازیم و ضمن توجه به رونق اقتصادی، ملاحظات زیست محیطی را نیز در تمامی طرح‌ها مدنظر قرار دهیم. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: منطقه آزاد ارس به دلیل قرارگیری در محدوده پنج منطقه حفاظت شده پناهگاه حیات وحش کیامکی، پارک ملی کنتال و مناطق حفاظت شده مراکان، دیزمار و ارسباران از موقعیت ممتاز و ویژه‌ای در بین مناطق آزاد کشوربرخوردار است.

شهنام اشتری این موضوع را یک فرصت بی‌نظیر برای ارس عنوان کرد و افزود: قرارگیری منطقه آزاد ارس در این موقعیت و وجود شبکه‌های ارتباطی ریلی و جاده‌ای در آن، یک فرصت استثنایی و بی‌نظیر برای توسعه‌ی خدمات گردشگری، اقتصادی و تجاری برای منطقه محسوب می‌شود.

وی همچنین در بخش پایانی سخنان خود به دلیل اقدامات انجام گرفته توسط سازمان منطقه آزاد ارس در راستای مفاد تفاهنامه فی مابین و احداث پاسگاه محیط بانی نوردوز قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، در پایان این مراسم معصومه هوشمند بعنوان سرپرست جدید مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد ارس معرفی و از خدمات منیژه موسوی مدیر پیشین این مدیریت تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرستان جلفا منطقه آزاد ارس سازمان منطقه آزاد ارس آذربایجان شرقی زیست محیطی حفاظت شده محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۱۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند

مهدی زارع خورمیزی در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: کارشناسان این اداره به صورت مستمر کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطارهای لازم به متولیان معادن ارائه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود، عنوان کرد: فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی ترین تهدیدات محیط زیست است، از این رو متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

کد خبر 6092179

دیگر خبرها

  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد