Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران حاضر شد و به بیان نکاتی در رابطه با عملکرد این سازمان پرداخت.

بیشتر بخوانید: موردی از تب کریمه کنگو در تهران نداریم | دهک‌های بالا نیز از میادین خرید می‌کنند

اعضای شورای شهر نیز در ادامه جلسه به گزارش فصاحت واکنش نشان دادند و سئوالاتی را از او پرسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از موضوعات مطرح شده از سوی اعضای شورای شهر را در جدول زیر بخوانید:

مهدی چمران

*میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های شهروند می‌توانند اثرگذار باشند و کمبود و نقصان و نوسان قیمت در بازار را کنترل کنند. ایجاد بازارها و میادین در سطح شهر سیاست خوبی بود که اجرا شد.

*این میادین به عنوان هایپرمارکت‌ها در محلات باید ایجاد شود تا مردم بتوانند اقلام مورد نیاز خود را تامین کنند.

محمد آخوندی

*سازمان مدیریت میوه و تره بار در شرایطی که مردم با مشکل روبه رو بودند توانست وضعیت را مدیریت کند. نظارت بر میادین در ارائه خدمت و کیفیت محصولات باید دائمی باشد.

* وجوهی که به عنوان سپرده به شهرداری داده می‌شود باید در حساب مخصوصی نگهداری شود. در گذشته وجوهی که بابت غرفه‌ها در میادین گرفته شده بود، هزینه شده و انتظار داریم در این دوره نظارت صورت بگیرد تا وجوه از این حساب برداشته نشود.

* در دوره های گذشته ضوابط در خصوص واگذاری غرفه‌ها رعایت نشده بود. درخواست ما این است که بدهی مورد نظر تعیین تکلیف شده تا سازمان با ضرر و زیان مواجه نباشد.

احمد صادقی

*قرار بود تمام درآمدها به خزانه واحد واریز شود.علت عدم واریز درآمدها به خزانه از سوی سازمان مدیریت میادین ارائه شود. در مواردی شاهد قیمت بالاتر اقلام نسبت به سایر بازارها هستیم.

* می‌توان در عرضه محصولات در جنوب تهران، محصولات را با کیفیت مشابه با مناطق دیگر و همچنین با ارائه تخفیف عرضه کنیم.

مهدی عباسی

*بر افزایش کیفیت در مناطق جنوب شهر تهران و کنترل قیمت در این مناطق باید نظارت شود.

مهدی اقراریان

* اگر شهرداری مقابل این آشفته بازار و گسترش بساط دست فروشان پارک شهر نایستد، نمی‌توان جلوی آن را گرفت.

* قیمت‌ها در میادین نسبت به فروشگاه‌ها پایین‌تر است اما در مواردی شاهد هستیم که قیمت نسبت به خودروهای سیار بالاتر است. با توجه به این موضوع، می‌توان در زمینه بازارهای سیار، در حوزه نظارت و ساماندهی وانت‌ها وارد عمل شد.

*حرکت جامعه به سمت پیری است؛ بعضا مشاهده می‌کنیم که افراد مسن مسافت طولانی را برای مراجعه به میادین طی می‌کنند. باید فاصله دسترسی به میادین با قید فوریت مورد توجه قرار بگیرد و می توان با استفاده از ظرفیت فناوری‌ها، محصولات را با بسته بندی مشخص درب منزل به مردم تحویل داد.

جعفر تشکری هاشمی

*میادین میوه و تره بار فضاهایی هستند که مردم از گرانی به آن پناه می آوردند. ما ضایعات را از زمین تا میادین و از خانه های مردم تا محل دفن زباله، با هزینه گزاف جابجا می‌کنیم و درخواست من این است که مدیرعامل سازمان توضیحاتی ارائه دهد که چه برنامه‌ای برای مدیریت این موضوع دارد.

* ایستگاه‌های مترو شاید محل مناسبی برای عرضه محصولات نباشند. با این وجود عرضه محصولات در این ایستگاه‌ها مطرح اما عملیاتی نشد و تقاضا داریم در این زمینه توضیح داده شود.

*اگر بتوانیم فروشگاه‌های برخط را راه اندازی کنیم، می‌توانیم خدمات بهتری ارائه دهیم و مشاغل جدید ایجاد کنیم. در عین حال می‌توانیم سرمایه‌های شهر را به سمت بهره وری بالاتر هدایت کنیم.

زهرا شمس احسان

*قرار شد استقرار غرفه‌های عرضه میوه و تره بار در ایستگاه‌ای مترو را شاهد باشیم که این اتفاق نیفتاد.

علیرضا نادعلی

*وعده قیمت تولید به مصرف داده شده است. سیاست‌های سازمان در قبال مناطق مختلف باید با تمایز و تفاوت، مورد توجه قرار بگیرد.

میثم مظفر

*احداث ۱۰۰ میدان میوه و تره بار در شهر در طول امسال کار سختی است. درخواست ما این است که توضیح داده شود که این اقدام چگونه عملیاتی خواهد شد.

ناصر امانی

*گفته شده که ۳۰ درصد سهم کل بازار تهران در اختیار سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری است و باید در این خصوص، مبانی و منابع این ادعا مشخص باشد.

* یکی از اعتراضات مستاجران میدان مرکزی، مشکل فاضلاب است که تقاضامندیم توضیح داده شود که اقدامات در این زمینه به چه مرحله‌ای رسیده است.

*می‌خواهیم توضیح داده شود که زمین، زمان و منابع مالی اجازه می‌دهد که بتوانیم ۱۰۰ بازار را تا پایان سال ایجاد کنیم یا خیر؟

نرجس سلیمانی

باید ضوابط میادین مشخص باشد. تعداد کل غرفه های دائم و موقت باید اعلام شود. تنظیم ساختار اقتصادی نیازمند مدیریت در سطوح بالاتر و مدیریت یکپارچه شهری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مهدی پیرهادی

*مراجعات مردم به میادین به دلیل مشکلات اقتصادی افزایش یافته است. باید تمهیداتی اندیشیده شود که رضایت مردم را شاهد باشیم چون این موضوع اصل کار ماست.

* وزارت بهداشت موظف است با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، مقدار مجاز سموم باقی مانده در محصولات غذایی را مشخص کند و عرضه محصولاتی که میزان غیرمجازی از کود و سموم شیمیایی را دارند، ممنوع اعلام کند. ما به این خواسته در شورای ششم توجه ویژه داریم.

*عرضه محصولات در ۵۲ مرکز موجود در محلات باید مشخص باشد. قرار بود قیمت محصولات در این مراکز ۱۵ درصد کمتر از سایر نقاط بوده و کیفیت نیز مناسب باشد که خواهش ما این است در رابطه با این موضوع توضیح ارائه شود.

حبیب کاشانی

*تعدادی از بهره برداران میدان صدف گلایه‌ای را مطرح کردند. دست فروشان کنار این میدان به فروش اجناس می‌پردازند و باید تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شود. این افراد کرایه و مالیات میپردازند و اگر مشکلی به وجود بیاید برای دست فروشان نخواهد بود، بلکه صاحبان غرفه‌ها به مشکل برخورد می‌کنند.

پرویز سروری

باید برنامه ریزی شود که هم کیفیت محصولات افزایش پیدا کند و هم بتوانیم اقلام را ارزان تر عرضه کنیم.

کد خبر 686726 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شوراى شهر تهران سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران تب کریمه کنگو مسمومیت دستفروش - دستفروشی - دستفروشان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شوراى شهر تهران سازمان میادین میوه و تره بار تهران تب کریمه کنگو مسمومیت دستفروش دستفروشی دستفروشان میادین میوه و تره بار توضیح داده شود عرضه محصولات غرفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۱۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدجواد ابوالحسینی در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر و روستا‌های مهریز به نقش شورا‌ها اشاره کرد و گفت: شورا‌های روستا‌ها نقش مهم و موثری در فعالیت عمرانی و امنیت اجتماعی روستا‌ها دارند.

وی افزود: اعتبار روستا‌های استان در سال گذشته از محل اعتبارات ارزش افزوده و سایر اعتبارات حداکثر ۴۰۰ میلیون تومان بود، اما هم اکنون شاهد فعالیت‌های عمرانی در سطح روستا‌ها با بیش از هزار میلیارد تومان هستیم.

معاون استاندار تأکید کرد که همه این اقدامات و فعالیت‌های عمرانی مرهون تلاش اعضای شورا‌ها و جلب مشارکت آنهاست.

وی ادامه داد: همکاری و مشارکت مردم با دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی و تعامل مناسب با دستگاه‌های اجرایی، مهمترین عامل در راستای تسریع در اجرا و بهره برداری از طرح‌ها و توسعه مناطق روستایی است.

حجت الاسلام محی الدینی امام جمعه مهریز هم بر اتحاد و همبستگی بین شورا‌ها تاکید کرد و بیان داشت: بی عدالتی در فعالیت اعضای شورای اسلامی شهر و روستا‌ها نباشد و تصمیم گیری‌ها به دور از هوای نفس و حب و بعض باشد، چرا که اگر اعضای شورا به مسائل حاشیه‌ای دامن بزنند، دود آن به چشم مردم و شورا می‌رود.
در پایان این دیدار از اعضای شورای اسلامی شهر و روستا‌های مهریز تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۳۰ خودرو گرفتار در آب بعد بارندگی امروز
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس