Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:26:58 GMT

۲۸ واحد صنعتی راکد سیستان و بلوچستان احیا شد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۱۳۹۴

۲۸ واحد صنعتی راکد سیستان و بلوچستان احیا شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایرج حسن‌پور روز سه شنبه به مناسبت دهه تولید و تجارت در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته با برگزاری ۶۸ جلسه فرعی و تخصصی  ۲۶۱ مصوبه و ۱۳۲ پرونده مطروحه داشته است.

وی افزود: این ستاد امسال نیز با برگزاری هفت جلسه ۵۰ مصوبه داشته و به ۳۱ پرونده رسیدگی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان صمت سیستان و بلوچستان تعداد واحدهای صنعتی احیا شده در سال گذشته را ۲۵ واحد با اشتغال ۴۷۸ نفر و سه ماهه امسال سه واحد با اشتغال ۲۵ نفر عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیتهای معدنی استان گفت: سال گذشته ۸۴۰ و امسال ۲۲۰ درخواست صدور پروانه اکتشاف رسیده که پارسال ۹۴ پروانه اکتشاف و امسال ۲۹ پروانه صادر شده است.

وی تعداد پروانه های بهره برداری و مجوزهای برداشت شن و ماسه و خاک رس را در سال گذشته ۲۳ مورد و امسال هشت مورد در مجموع با اشتغال ۵۵۰ نفر و سرمایه گذاری سه هزار و ۹۹۶ میلیارد ریال ذکر کرد.

حسن‌پور مهمترین ذخایر معدنی سیستان و بلوچستان را آنتیموان، منیزیت، کانسنگ طلا، تیتانیوم، گرانیت، سنگ آهن، منگنز، کرومیت و مس عنوان کرد. 

وی تصریح کرد: علاوه بر تلاشهایی که برای احیا واحدهای صنعتی راکد انجام می شود، طرح احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس نیز به اجرا در آمده که در سال گذشته ۱۶ معدن با ۲۰۷ نفر اشتغال و امسال یک مورد با هفت نفر اشتغال احیا شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در مورد جایگاه تجارت استان گفت: هم اینک ۴۸ هزار و ۳۰۲ واحد صنفی دارای پروانه با ۱۲۰ هزار و ۷۵۵ نفر اشتغال در استان فعالیت دارند.

وی افزود: تعداد کارت های بازرگانی دارای اعتبار ۳۳۲ فقره، کارت های مبادلات مرزی معتبر ۵۹ هزار و ۹۱۵ فقره و کارت پیله وری معتبر ۷۶۶ فقره است که پارسال ۲۴۳ میلیون دلار و امسال ۲۵ میلیون دلار صادرات داشته اند.

رییس سازمان صمت سیستان و بلوچستان میزات مبادلات تجاری سال گذشته این استان با کشورهای پاکستان و افغانستان را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ذکر کرد و افزود: از این رقم ۲۴۴ میلیون دلار صادرات و بقیه واردات بوده است و با برنامه ریزی انجام شده در تلاشیم رقم صادرات را به ۵۰۰ میلیون دلار برسانیم.

حسن پور با اشاره به نظارت و بازرسی های انجام شده گفت: سال گذشته ۱۵۵ هزار و ۸۰۳ مورد و سه ماهه امسال ۳۲ هزار و ۷۷۲ مورد بازرسی انجام شده که در این میان پارسال هفت هزار و ۴۸۲ پرونده و امسال ۲ هزار و ۸۳۱ پرونده تشکیل شده است.

وی ارزش ریالی پرونده های متشکله سال گذشته را ۱۰ هزار و ۳۳۱ میلیارد ریال و سه ماهه امسال را ۳۱۹ میلیارد ریال ذکر کرد.

رییس سازمات صمت استان فعالیت مرکز ۱۲۴ با هشت کاربر را از اقدامات مهم این سازمان عنوان کرد و گفت: تماس های مردمی با این مرکز از سراسر استان ضمن اینکه بصورت خودکار ضبط می شود مراحل مختلف رسیدگی نیز بوسیله پیامک به شاکی اعلام می شود.

وی جمع کل تسهیلات پرداختی از سوی بانکهای عامل از سال گذشته تاکنون را ۳۳ مورد با مبلغ قرارداد پنج هزار و ۵۴۸ میلیارد ریال و اشتغال چهار هزار و ۳۴۹ نفر عنوان کرد.

رییس سازمان صمت سیستان و بلوچستان با اشاره به جایگاه صنعت در این استان گفت: تعداد درخواست پروانه های بهره برداری صنعتی یک هزار و ۱۳۵ فقره با حجم سرمایه گذاری ۲۷هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال و اشتغال بیش از ۲۶ هزار نفر است.

وی افزود: همچنین یک هزار و ۳۳۱ فقره درخواست جواز تاسیس با حجم سرمایه گذاری ۱۳۰هزار و ۱۷۷ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۲۲ هزار نفر بوده است.

حسن پور خاطر نشان کرد: پارسال ۱۱۴ پروانه بهره برداری با ۱۱ هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری و اشتغال ۹۸۹ نفر و سه ماهه اول امسال ۱۹ پروانه با ۶۲۴ میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری و اشتغال ۱۳۳ نفر صادر شده است.

وی تعداد جوازهای تاسیس صادره در سال گذشته را ۵۴۸ فقره با حجم سرمایه گذاری ۵۹هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال و اشتغال هشت هزار و ۱۰۷ نفر و سه ماه اول امسال را ۸۳ فقره با حجم سرمایه ۱۷ هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال و اشتغال یک هزار و ۷۳۸ نفر ذکر کرد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان وزارت صنعت معدن و تجارت زاهدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان وزارت صنعت معدن و تجارت زاهدان سیستان و بلوچستان وزارت صنعت معدن و تجارت زاهدان میلیارد ریال و اشتغال سیستان و بلوچستان حجم سرمایه گذاری حجم سرمایه سال گذشته میلیون دلار رییس سازمان سه ماهه حسن پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۱۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف یک فقره پولشویی به ارزش ۸۱۶ میلیارد ریال و دستگیری دو نفر متهم در شهرستان زاهدان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: پس از اطلاع از وقوع یک مورد پولشویی در زاهدان، رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: ماموران با انجام تحقیقات دریافتند شخصی در شهرستان زاهدان برای خرید و فروش موارد مخدر نسبت به افتتاح حساب برای فرزند و همسر خود اقدام و با حساب آنها کارهای مالی مرتبط با خرید و فروش مواد مخدر را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در ادامه و پس از بررسی به عمل آورده از حساب این افراد، دریافتند 816 میلیارد ریال پولشویی داشته‌اند و در این راستا دو نفر متهم دستگیر شدند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان