Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسؤولان شهر بارسلونا در اسپانیا تدابیر جدیدی را برای مقابله با مشکلات ناشی از هجوم تورهای بزرگ گردشگری اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از یورونیوز، ‌ بارسلونا یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اسپانیا محسوب می‌شود و حالا مقام‌های این شهر مجموعه مقررات جدید و سختگیرانه‌ای را برای مقابله با مشکلات ناشی از ازدحام گردشگران اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این مقررات، محدودیت در تعداد گردشگران هر گروه و همچنین در ایجاد سر و صدا برای تورهایی که قصد دارند از مراکز تاریخی شهر، از جمله حوالی «کازا بالیو» استفاده کنند، ‌ اعمال خواهد شد.

با توجه به این‌که شمار بازدیدکنندگان از بارسلونا به آمار دوران پیش از همه‌گیری ویروس کرونا نزدیک شده است، این مقررات برای کاهش فشاری که بر ساکنان این شهر وارد می‌شود، به اجرا گذاشته شده است. در حقیقت، این تدابیر جدید با هدف از بین بردن اختلالی که بر اثر حضور تورهای پرجمعیت در مرکز شهر به وجود آمده، اتخاذ شده‌ است.

بر این اساس، راهنماهای تور باید بلندگو را کنار بگذارند و در عوض از هدفون استفاده کنند و یا بدون ابزار با صدای عادی صحبت کنند.

همچنین، مسؤولان برنامه‌ریزی تورها باید مسیرهای پیاده‌روی را از قبل انتخاب کنند که ایجاد مزاحمت را به حداقل برسانند. تورها باید از سیستم مسیرهای یک‌طرفه پیروی کنند و مسیرهایی که می‌توانند از آن‌ها عبور کنند نیز به ۲۴ خیابان و میدان محدود خواهد شد.

راهنماهای تور باید در مناطقی توقف کنند که فضای کافی برای توقف گردشگران وجود داشته باشد تا حضور تعداد زیادی گردشگر به مانعی برای عبور و مرور تبدیل نشود.

گروه‌ها حداکثر از ۳۰ نفر تشکیل خواهد شد، البته در خیابان‌های بسیار باریک تعداد اعضای تور به ۱۵ نفر محدود می‌شود. تورها برای بازدید از برخی از اماکن تاریخی باید در هر بار در قالب گروه‌های ۳ تا ۸ نفره بازدید کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، ورود گردشگران به بارسلونا پیش از وقوع همه‌گیری کرونا به شدت افزایش یافته بود، به گونه‌ای که گردشگری ۱۵ درصد از اقتصاد دومین شهر بزرگ اسپانیا را در برمی‌گرفت.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: گردشگری ، بارسلونا ، گردشگری در بارسلونا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گردشگری بارسلونا گردشگری در بارسلونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.

بتول دانش شهرکی شامگاه جمعه در شورای سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان افزود: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه های سرمایه گذاری در بخش های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستانهای ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مکران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت: وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • سفر به دنیای زیبایی و ابتکار؛ تور سوئیس با ما
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران