Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهید دیالمه را می‌توان نمونه برجسته جهاد تبیین در زمان خود دانست؛ چراکه به خوبی حرکت دشمن و حرکت‌های انحرافی را رصد  و به خوبی اقدام می‌کرد. 

سعید جلیلی در همایش ملی «دیالمه؛ نیاز امروز» که صبح امروز ۷ تیر در مجمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما باید روز و شب از خدا بخواهیم که عمر مبارکی داشته باشیم و نتیجه  مبارک بودن این باشد که لحظات ما در راه خدا و به نام خدا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عمر مبارک شهید دیالمه ادامه داد: یکی از بحث‌های  بسیار مهم در زندگی انسان این است که بیشتر از آنکه طول عمر انسان با اهمیت باشد، عرض حیات انسان دارای اهمیت است که چگونه طی می‌شود. ممکن است کسی عمر طولانی داشته باشد ولی نتواند از آن بهره ببرد. ممکن است کسی ۲۸ سال عمر داشته کند، اما یک حیات طیبه باشد.

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه حیات طیبه دو مولفه اصلی دارد، عنوان کرد:  اگر ایمان و عمل صالح در حیات انسان جمع شود، به شهادت قرآن نتیجه آن یک حیات طیبه خواهد بود. شهید دیالمه این توفیق را داشت که یک حیات طیبه داشته باشد و با تمام وجود ایمان و عمل صالح را در حیات خود بروز می‌داد و به آن باور داشت.

جلیلی با تاکید بر اینکه زمانی که حیات طیبه شکل بگیرد نیاز به مرزبانی و مراقبت دارد، بیان کرد: اگر ما امروز برای بزرگداشت یاد شهید دیالمه جمع شده‌ایم، به این دلیل است که ایشان با تمام وجود دعوت به ایمان و عمل صالح را اجابت و به این امر قیام کرد. اگر صحبت از انقلاب اسلامی و اجابت از دعوت خدا و رسول شود، باید توجه داشت که این یک عرصه هموار نیست و کسانی هستند که در برابر آن می‌ایستند. لذا از همان روزهای اول انقلاب حرکت‌هایی صورت گرفت تا مانع تنومند شدن نهال انقلاب اسلامی شود.

وی با اشاره به ترور و جنگ و سنگ‌اندازی‌های زیادی که در مسیر انقلاب انجام شده است، ادامه داد: آن چیزی که برای شیاطین و مخالفین انقلاب اسلامی می‌تواند کم‌هزینه‌تر و پرفایده‌تر باشد، این است که ملت از مسیری که دارد منحرف شود. بنابراین حرکتی رابه نام حرکت نرم و با ایجاد شبهه و تردید شروع می‌کنند؛ حرکتی ارتجاعی که شما را به عقب برگرداند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این پرسش که چه کسانی می‌توانند در مقابل این جنگ نرم و در خط مقدم بایستند، تصریح کرد: حقیقتا شهید دیالمه را می‌توان از سردمداران مقابله با جنگ نرم دراوایل انقلاب در برابر موج انحرافات و تردید افکنی‌هایی که شکل می‌گرفت، دانست.

جلیلی گفت: اگر امروز دشمن و مخالفین انقلاب اسلامی، با امپراطوری رسانه‌ای که دارند و امکاناتی که نسبت به ۴۰ سال پیش بیشتر شده است، به صورت مرتب درحال شبهه افکنی و ایجاد یاس هستند، اقتضای آن حرکت مستمر و مجاهدانه مانند شهید دیالمه است.

وی اضافه کرد: شهید دیالمه را می‌توان نمونه برجسته جهاد تبیین در زمان خود دانست؛ چراکه به خوبی حرکت دشمن را می‌شناخت و در برابر آن اقدام می‌کرد. اگر حرکت‌های ضد انقلاب در اویل نتوانستند انقلاب را از پای درآوردند، به دلیل اقدامات شهید دیالمه و شهید هاشمی‌نژاد بود.

عضو شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: نیاز امروز ما تبیین است. امروزه باید به این حجم از مسائلی که در فضای مجازی مطرح می‌شود، پاسخ داد. نباید از کنار این مسائل به راحتی گذر کرد؛ چراکه هر کدام از این موارد می‌تواند ذهن مردم را دچار تردید کند. اگر ما ادعایی داریم که لازمه زندگی دلنشین و حیات طیبه ایمان و عمل صالح است، باید تبیین شود.

جلیلی بیان کرد: حق زمانی شکل می‌گیرد که همه افراد نسبت به اقامه حق قیام کنند. اقامه حق این نیست که هرکس حق خود را بگیرد. یکی از مباحث خوبی که شهید دیالمه مطرح می‌کرد، بحث تقابلی بودن حق بود. این بحث‌های عمیقی است و شهید دیالمه  در سن ۲۶ سالگی این مباحث را به صورت دقیق و از یک منبع صحیح  به درون جامعه می‌آورد.

وی ادامه داد: اگر در عرصه اجتماع  ادعا داریم که  انقلاب اسلامی، اجابت دعوت خدا و پیامبر است، باید ادعای خود را ثابت کنیم.  یکی از بحث‌های جدی امروزه در رابطه با  اثار انقلاب اسلامی از موضع ضعف است. درحالی که اگر دقت کنید مشاهده می‌کنید که موفقیت‌ها دراین ۴۳ سال زمانی حاصل شده است که ایمان و عمل صالح را مبنای عمل خود قرار داده‌ایم و ضعف و کاستی زمانی بوده است که از ایمان و عمل صالح فاصله گرفتیم. دشمن می‌خواهد این فرمول را برعکس نشان دهد، این امر تبیین نیاز دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی یک حقیقت است نه یک نام، خاطرنشان کرد: دشمنان با حقیقت جمهوری اسلامی مشکل دارند و اگر کسی از این حقیقت عدول کند، خلاف انقلاب اسلامی حرکت کرده است. ما امروز به دیالمه‌ها نیاز داریم که در همه عرصه‌ها کار تبیین را انجام دهند. در اقتصاد، فرهنگ، سیاست خارجه و همه مسائل باید این موارد به خوبی تبیین شود. این امر بصیرت می‌خواهد و اقتضائاتی دارد که شهید دیالمه در آن دوران سعی می‌کرد همه آن‌ها را داشته باشد و پاداش این تلاش مجاهدانه و خالصانه شهادت در چنین روزی بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی شهید دیالمه جهاد تبیین ایمان و عمل صالح انقلاب اسلامی حیات طیبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۱۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سرهنگ مهجوری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و سالروز شهادت استاد مطهری از مربیان عقیدتی سیاسی، هادیان سیاسی، مدیران برتر عقیدتی نظارت ومدیران شعب عقیدتی سیاسی تجلیل شد.

آیت الله عباسی منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم به تبیین نقش عقیدتی سیاسی در نشر ارزش‌های اسلامی و گسترش مفاهیم و اصول انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در گام دوم انقلاب مربیان عقیدتی سیاسی برای تبیین دست آورد‌های پرشمار انقلاب بخصوص برای نسل جوان رسالت سنگینی برعهده دارند.

دیگر خبرها

  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • طرح «دختران حاج قاسم» نمونه یک کار فرهنگی موثر است
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • شهید مطهری الگویی ارزشمندی برای دانشجویان است
  • دنیا از توان نظامی ایران متحیر شده است
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود