Web Analytics Made Easy - Statcounter

اله یار اسعدی روز سه شنبه در گزارشی به خبرگزاری  جمهوری اسلامی افزود:  اکنون با رعایت الزامات محیط زیست، احداث ۲ دایک( سد خاکی ) تعریف شده که محل تخلیه رسوبات حاصل از لایروبی کانال آشوراده خواهد بود.

وی اضافه کرد: اعتبارات این پروژه به موقع پرداخت شده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به حساب سازمان بنادر واریز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسعدی با بیان این که مشکل تخصیص اعتبار نداریم، اضافه کرد: در این راستا، قراردادی با قرارگاه منعقد و برای ورود تجهیزات و کارگاه پیش پرداخت های اولیه به استناد الزامات و ملزمات قراردادی فی ما بین واریز شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان خاطرنشان کرد: چهار ماه از دستور رییس جمهور مبنی بر آغاز عملیات لایروبی گذشته و ما منتظر تخصیص اعتبار و ترک تشریفات انعقاد قرارداد بودیم ولی همزمان کار اجرایی را هم آغاز کردیم.

به گفته وی مبلغ واریزی در مرحله نخست ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده و برای اجرای این پروژه ۱۲ الی ۱۶ ماه به دلیل ملاحظات زیست محیطی در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: نزدیک به  هفت سال مطالعه در مورد خلیج گرگان و لایروبی کانال های خزینی، آشوراده و چپاقلی انجام شد که نتیجه آن دستور فوری رییس جمهور برای آغاز عملیات اجرایی به منظور جلوگیری از تشدید خشکی این پهنه آبی بود.

وی ادامه داد: بعد از این دستور، سازمان بنادر اقدامات فنی و مهندسی را آغاز کرده و بروزرسانی هیدروگرافی جزیره و کانال ها، توپوگرافی و نقشه های هوایی انجام شده است.

وی بیان کرد: مطابق دستور رییس جمهور، قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به عنوان پیمانکار مشخص و این سازمان تمهیدات این حضور را فراهم کرده است.

خلیج گرگان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب شرقی دریای خزر و حوزه شهرستان های بندرترکمن، بندرگز، نوکنده و بهشهر از ۶۰ کیلومتر طول و حداکثر ۱۲ کیلومتر عرض برخوردار بوده و دارای امتداد شرقی - غربی است.

خلیج گرگان یکی از بزرگترین مخازن آب شیرین متصل به دریای خزر نیز هست و تداوم زندگی بسیاری از جانداران در بزرگ‌ترین دریاچه زمین به اتصال آن با دریا وابسته است.

این پهنه سال‌هاست که گرفتار چالش‌هایی از جمله کمبود آب برای تجدید حیات آبزیان، شکار بی رویه، لایروبی نکردن کانال های آبرسان، افزایش تعداد آب بندان و مزارع پرورش ماهی در بالا دست شده و این عوامل بر بحرانی شدن شرایط منطقه افزوده و ضرورت تلاش برای حل آن را جدی تر کرده است.
ثبت خلیج گرگان در سال ۱۳۵۴ به همراه تالاب میانکاله و لپو زاغمرز در استان مازندران به‌ عنوان نخستین مجموعه تالاب بین‌المللی جهان در فهرست تالاب‌های کنوانسیون رامسر ثابت کرد این خلیج و نواحی اطراف آن یک مجموعه ارزشمند زیست ‌محیطی است که علاوه بر حفظ چرخه زیست دریای خزر در معیشت جوامع محلی اثرگذاری دارد.
 پس از حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در اسفند ماه ۱۴۰۰ در خلیج گرگان، وی دستور فوری آغاز لایروبی و رسوب برداری از کانال های سه گانه منطقه را صادر کرد و پس از مدت کوتاهی با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مجری و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار ، مرحله نخست این عملیات آغاز شده است.

برچسب‌ها استان گلستان گرگان سازمان بنادر و دریانوردی خشکسالی خلیج گرگان سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری آشوراده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان گرگان سازمان بنادر و دریانوردی استان گلستان گرگان سازمان بنادر و دریانوردی خشکسالی خلیج گرگان آشوراده سازمان بنادر رییس جمهور خلیج گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۱۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع حادثه امنیت دریایی در خلیج عدن


به گزارش تابناک به نقل از الجزیره، سازمان تجارت دریایی انگلیس در حساب کاربری ایکس اعلام کرد که گزارشی درباره وقوع حادثه امنیتی در فاصله  مایل دریایی در جنوب غرب عدن دریافت کرده است.

این سازمان به کشتی های تجاری توصیه کرده است که در تحرکات خود جانب احتیاط را رعایت کرده و هر نوع حادثه مشکوک را گزارش دهند

دیگر خبرها

  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • وقوع حادثه امنیت دریایی در خلیج عدن
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • جلوگیری از نقل و انتقال 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: برخی ابزار‌های جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند